در حال خواندن
شاتل اینترنت ۸ مگابیتی ارایه می کند
1

یکی از شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت برای نخستین بار در کشور سرویس اینترنت پرسرعت ADSL را با سرعت‌های چهار، شش و هشت مگابیتی عرضه می‌کند.
نود آی سی تی – نسل جدیدی از سرویس‌های اکو و اکو آفیس با سرعت‌های یک، دو، چهار، شش و هشت مگابیت با حداکثر قیمت ۴۲ هزار تومان در هر ماه در شهر تهران و مراکز مخابراتی مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.
شرکت آریا رسانه تدبیر – شاتل – اعلام کرده که سرویس‌های اکو یک تا ۸ مگابیتی تنها در مراکز خاص مخابراتی و در شهرهای خاص بسته به وجود امکانات مخابراتی ارایه می‌شوند و متقاضیان باید قبل از انتخاب این نوع سرویس حتما با بخش فروش این شرکت در تهران یا دفاتر نمایندگی آن در سراسر کشور تماس بگیرند و از ارائه این سرویس در شهر و مرکز مخابراتی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
ترافیک مصرف شده کاربران سرویس‌های اقتصادی ECO بین ساعت یک تا ۸ بامداد به شرط تمام نشدن سقف ترافیک مجاز مصرفی و تا هنگامی که امکانات و بسترهای مخابراتی مورد نیاز در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، در تمامی روزهای هفته رایگان خواهد بود.
فروش این سرویس‌‌ها تا ۲۷ شهریور ماه ادامه دارد و خدمات ارایه شده نیز مطابق ضوابط مصوب در جلسه شماره ۹۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشمول توافق‌نامه سطح خدمات (SLA) ارتباطات داده‌ها می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۱۰-۰۷ در ۰۴:۳۷

    کلاهبرداری “شاتل” از کاربرانش.مواظب باشید
    دقیقا به قانون fair use policy مربوط می شه. در مورد این قانون در خیلی جاها بحث های زیادی شده است اما خلاصه آن این است:
    ۱. در مورد سرویس های نامحدود (ART): سرویس شما عملا نامحدود نیست و بعد از رسیدن به حد خاصی سرعت شما در حد دایال آپ کم می شود تا نتوانید دانلود کنید. شاتل هرگز این مقادیر را اعلام نمی کند اما تقریبا به صورت زیر است:
    سرویس ART1 دارای محدودیت ۱۲ گیگابایت در ماه
    سرویس ART2 دارای محدودیت ۱۷ گیگابایت در ماه
    سرویس ART3 دارای محدودیت ۲۲ گیگابایت در ماه
    سرویس ART4 دارای محدودیت ۲۷ گیگابایت در ماه
    سرویس ART5 دارای محدودیت ۳۴ گیگابایت در ماه
    سرویس ART6 دارای محدودیت ۴۷ گیگابایت در ماه
    ART7 و ART8 هم به همین نسبت اضافه می شوند اما از مقدار دقیق آنها اطلاع ندارم.

    قبلا در سایت شاتل این اعداد در جدول سرویس ها آورده می شد اما بعد کلمه نامحدود جایگزین آنها شد اما در عمل محدودیت های ذکر شده اعمال می شود و این با مستندات فراوان قابل اثبات است.

    ۲. در مورد شبانه سرویس های محدود (ECO): فقط یک جمله: دانلود شبانه رایگان است به شرط آن که دانلود نکنید!!!

    من از تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۰ به طور رسمی به خانواده ی شاتل وارد شدم. و خوشحال بودم از اینکه یک شرکت درست درمون واسه ADSL خونگیم پیدا کردم. اولش همه چی مرتب بود… همه چی جای خودش بود. دانلود شبانه رایگان با سرعت بالا، سرعت روزانه بالا، بدون قطعی… اما بعد از چند شب دانلود شبانه متوالی من سرعت اینترنتم به صورت افتضاحی از ۱۰۰ Kb/s به ۵ Kb/s رسید. بعد از تحقیق و تفحص فهمیدم قانون جوانمردانه ای در شاتل بوده که من ازش خبر نداشتم، قانونی به اسم USER FAIR POLICY…
    اما چرا به شاتل اتهام دزدی می زنیم؟
    ۱- سرعت روزانه ی شاتل (یعنی از ساعت ۸ تا ۱ شب) چندین برابر میزان درخواستی کاربرانش هست. مثلاً اگه شما سرویس ۵۱۲ Eco رو انتخاب کرده باشید سرعت دانلود شما در روز بیشتر ۲۰۰ Kb/s خواهد بود. اما این کار شاتل فقط به یک دلیل انجام میشه. اونم به این علته که با این کار مشتریانش حجم محدود ۳ گیگ در ماه رو زودتر به اتمام می رسونن و این باعث میشه تا کاربرا دست به خرید حجم بیشتری بزنن. آیا این منفعت طلبی غیر طبیعی این شرکت رو نشون نمی ده؟
    ۲- دانلود شبانه ی رایگان، به شرطی که شبها دانلود نکنین. این قانون یکی از قوانین من در آوردی شرکت شاتل هست که با اعتراضات زیادی از طرف کاربرانش مواجه شده. ای قانون به طور اشاره واری در سایت شاتل توضیح داده شده (این لینک). اگه قراره دانلود شبانه رایگان باشه چرا باید محدودیت باشه؟ در ضمن! منطقی هستش که اینترنت برای کاربران به صورت ۲۴ ساعته فراهم باشه! و حق طبیعی و قانونی کاربران هست که در تمام ساعات اینترنت داشته باشن چون پولش رو پرداخت کردن. اما شرکت شاتل طبق قانون گفته شده، کاربرانی رو که شبهای متوالی دانلود پرحجم داشته باشن محدود می کنه و بعد از چند شب سرعت شبانه اونها تا حد دیال آپ پایین می آره. به این بهانه که حق کاربران کم مصرف تضییع نشه.
    ۳- پس نتیجه می گیریم شاتل از دانلود شبانه کاربران دانلودر جلوگیری میکنه، از طرفی کاربران کم مصرف هم که شبا دانلود نمی کنن(ولی شاتل به اونها شبانه پر سرعت می ده) پس این وسط چه کسی از دانلود شبانه رایگان استفاه می کنه؟ تقریباً هیچ کی. پس وقتی مصرف دانلود رایگان شبانه به صفر برسه تنها منفعتش برای شرکت شاتل است. آیا هنوز توجیه نشدید که این یک دزدی آشکار از مردم هست؟
    ۴- پشتیبانی ضعیف و پاسخ گویی های ضعیف تیم شاتل مزید بر علت شده تا کاربران بیشتری این شرکت رو ترک بکنن. بیشتر کاربرها از افراد پشتیبان شاتل گله مند هستند که اطلاعات زیادی در زمینه ی کامپیوتر و آی تی نارن و یا اگه دارن به نحو دلسوزانه ای پاسخ گو نیستن.
    ۵- بستن پورتها PPTP و SSH وی پی ان توسط شرکت شاتل از دلایل دیگر اعتراض به این شرکت اینترنتی است. این پورتها، از درگاههایی هست که برای اتصال وی پی ان استفاده میشه. و در حتالیکه مخابرات ای پورتها رو باز گذاشته، شرکت شاتل اقدام به بستن اونها اقدام کرده.
    —-
    اما میشه چند نمونه از خوبی های این شرکت رو هم گفت: لوگوی زیبا، اسم زیبا، تبلیغات زیبا، دادن حجم های هدیه ی رایگان چندین بار در سال(تنها شرکتی که گیگ های رایگان هدیه میده) و…
    کسانی که می خوان شاتل بگیرن، مثل من بی اطلاعات از این شرکت ADSL نگیرن. من این حرفها رو زدم تا هم افشاگری کرده باشم و هم در موج اعتراض به شرکتهایی که از مردم سوءاستفاده می کنن شرکت کرده باشم. واقعاً متاسفم برای کشورمون که اینترنت درش جیره بندی میشه

ارسال یک نظر