در حال خواندن
رگولاتوری قیمت وایمکس را تغییر نداد
0

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شهریور ماه خود، تعرفه‌های سابق وایمکس را همچنان تا بررسی کارشناسی تعرفه‌ها از سوی سازمان رگولاتوری معتبر دانست که بر مبنای آن حداقل اشتراک ماهانه در سرویس‌های اشتراکی ۳۶۸ هزار ریال است.
به گزارش نود آی سی تی به نقل از تسنیم،خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم یا وایمکس که در سال ۹۱ تنها ۲.۷ درصد از سهم اتصال به شبکه جهانی را به خود اختصاص داده بود، تعرفه‌هایش مشخص و از سوی کمیسیون تنظیم مقررات اعلام شد.
این کمیسیون در جلسه ۱۷۲ خود که در تاریخ ۱۳۹۲/۶/۳ برگزار شد تعرفه‌های گذشته را معتبر اعلام کرد و پای مصوبه هشتاد و هفتمین نشست این کمیسیون را به میان کشید.
البته در متن این مصوبه آمده است که سازمان تنظیم مقررات نسبت به کارشناسی مجدد تعرفه‌ها با رعایت حقوق اپراتورها و کاربران اقدام و به کمیسیون پیشنهاد ارائه کند.
مصوبه خرداد ماه سال ۸۹ که ماحصل جلسه هشتاد و هفتم این کمیسیون بود به شرح زیر است:
با توجه به بند ۱-۲-۹ مفاد موافقتنامه پروانه ارائه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس، تعرفه استفاده از خدمات اینترنت بی‌سیم مبتنی بر این فناوری به دو صورت اشتراکی یا اختصاصی و براساس درخواست مشترکین دریافت خواهد شد.
۱-۱ تعرفه خدمات به صورت اشتراکی:
تعریف تسهیم: در پهنای باند اشتراکی، حجمی از پهنای باند اختصاصی برای تعداد مشخصی از مشترکان معین می‌شود. نسبت یک به تعداد مشترکینی که از پهنای باند تخصیص داده شده به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند اصطلاحا تسهیم پهنای باند ارتباطی نامیده می‌شود.

تبصره: البته اپراتور مجاز به افزایش ضریب تسهیم کانال ارتباطی نیست و برای کانال با تسهیم کمتر باید خدمات با کیفیت بیشتر ارائه دهد و اگر تسهیم باند کمتر از ۱:۸ شد، نباید افزایش تعرفه‌ای داشته باشد.
۲-۱ تعرفه خدمات اینترنت به صورت اختصاصی:
در پهنای باند اختصاصی اپراتور متعهد می‌شود که در تمام طول شبانه‌روز پهنای باند خریداری شده توسط مشترک را برای وی فراهم نماید و مشترک مجاز خواهد بود در تمام طول شبانه‌روز از ظرفیت کامل پهنای باند خود استفاده کند.
حداکثر تعرفه‌های این بخش به شرح زیر است:

نکاتی که علاوه بر تعرفه‌ها باید به آن توجه شود:
۱. ترافیک به صورت نامحدود در نظر گرفته شده است.
۲. اپراتور مجاز است تعرفه‌های فوق را در صورت انتخاب متقاضی برای ارائه سرویس با داشتن قابلیت جابه‌جایی داخل شهرهای استان و بین استانی تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش دهد.
۳. اپراتور مجاز است بسته‌ها و مدل‌های تعرفه‌ای مختلف را با اعمال محدودیت حجم ترافیک دوره‌ای، به شرط رعایت سقف تعرفه‌های مذکور و پس از اخذ تأییدیه سازمان ارائه نماید.
۴. ارائه پهنای باندهای ذکر نشده در جدول بالا با رعایت حدود بالا و پایین تعرفه‌های فوق و به نسبت خطی بلامانع است.
۵. در صورتیکه سرویس‌دهی به مشترک به دلیل عدم پرداخت هزینه کارکرد ماهانه از سوی وی با رعایت شرایط مندرج در قرارداد اشتراک که به تأیید سازمان تنظیم مقررات رسیده است یا براساس درخواست وی قطع شده باشد، اپراتور می‌تواند حداکثر مبلغ ۵۰ هزار ریال به عنوان هزینه وصل مجدد سرویس از مشترک دریافت کند.
۶. دریافت هرگونه وجه (به جز هزینه تجهیزات سمت مشترک) توسط اپراتور از مشترک و به جز مبالغ ذکر شده در این مصوبه، فقط در صورت تأیید سازمان امکان‌پذیر است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر