در حال خواندن
سخنان آتشین پرویز پرستویی و فرشته طائرپور با شهادتین!
0

پرستویی: ای کاش این چند سال کار نمی کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم… اسعدیان: ما حالمان خوب است، چرا که با ما با احترام برخورد شده، چون وقتی به خانه ما آمدید عصای دست استاد انتظامی بودید آن هم نه از روی ریا و تزویر… طائرپور: همچنان در مواجهه با تردید سیاستمداران و تکفیرِ کج فهمان، آسیب دیده و می‌بینیم…
یک روز پس از بازگشایی خانه سینما، ۲۰۰۰ سینماگر کشورمان گرد هم آمدند تا جشن روز ملی سینما را برگزار کنند؛ جشنی که هرساله در روز سینما در خانه سینما برگزار می‌شد و در چند سال اخیر با تعطیلی موقت خانه سینما، برگزار نشده بود و حال با بازگشایی خانه سینما، برگزار شد؛ جشنی که اگرچه جشن خانه سینما نبود اما یکی از گردهمایی‌های کم سابقه سینماگران ایران شد که فرصت همبستگی دوباره این جامعه بزرگ بود.به گزارش «تابناک»، پس از بازگشایی خانه سینما در روز ملی سینما، مهمانی ویژه دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به مناسبت روز سینما و بازگشایی نهاد صنفی سینماگران شامگاه ۲۲ شهریور ماه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد تا بار دیگر سینماگران گرد هم آیند و در اتفاقی کم سابقه، ۲۰۰۰ سینماگر از اقشار مختلف این هنر-صنعت، گرد میزها بنشینند و شبی را با لبخند و خوشی و البته امید به آینده‌ای که بسیاری از ایشان، با بیکاری مزمن مواجه نباشند، گذشت.
جنتی: پای مجوزی که برای ساخت یا اکران فیلمی بدهیم، می‌ایستیمعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به سینماگران و تبریک روز ملی سینما، ابراز امیدواری کرد این روز طلیعه‌ همکاری و همدلی و انسجام بیشتر اهالی سینما باشد.وی با اشاره به سبقه پرافتخار سینما ایران یادآور شد: در طول سه دهه گذشته، سینمای ایران با تولید صدها فیلم و حضور در صدها جشنواره داخلی و بین‌المللی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی توانسته افتخارات زیادی را برای کشورمان به همراه داشته باشد. وظیفه همه ما به خصوص وزارت ارشاد است که همه تلاشش را برای افزایش این بالندگی و شکوفایی و همچنین تقویت سینمای ایران به کار گیرد.

این سبقه اما باعث نشد وزیر فرهنگ و ارشاد چشم بر روی چالش‌های بزرگ سینمای ایران ببندد و در این باره خاطرنشان نمود: به خوبی می‌دانم که امروز سینمای ایران با چالش‌های زیادی روبروست. تعداد سینماهایی که در ایران است به تدریج روبه فرسودگی رفته، سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر می‌آید و مشکلات اقتصادی کشور تاثیر خودش را بر حذف بلیت سینما از سبد خانواده گذاشته است. ما در سال ۹۰ مجموعا ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب در سینماهای‌مان داشتیم، در حالی که این رقم در سال ۹۱ به ۹ میلیون نفر رسید و این موضوع جای تاسف بسیار دارد.جنتی ادامه داد: کمبود برخی اعتبارات، ضعف نیروهای کارشناس ماهر در سازمان سینمایی، ضعف تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه ای، ضعف های زیرساختی مانند نبود شهرک های مناسب سینمایی، نبود تجهیزات مدرن و کمبود توانایی بخش خصوصی برای ورود به سینما، ضعف بازاریابی در صحنه های جهانی و… همه جزو مسائل و چالش های مهمی است که امروز با آن روبرو هستیم، با این حال به آینده امیدواریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد سپس ضمن ابزار امیدواری نسبت به کاهش این مشکلات، یادآور شد: تلاش ما بر این است که از بودجه‌ها و اعتبارات استفاده بهینه کنیم. لایحه نظام صنفی در سینما را حتما به تصویب برسانیم و دربخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سینما اعتمادسازی کنیم. مشکلاتی که اهالی سینما پیرامون پرداخت مالیات را تا حد زیادی کاهش دهیم و در سایه تعامل سازنده با محافل بین‌المللی، حضور فیلم‌های ایرانی را در بازارها و شبکه‌های ماهواره‌ای بین‌المللی گسترش دهیم. همچنین ما تلاش داریم از اسپانسرهای مختلف برای ساخت شهرک‌ها و فراهم آوردن زیرساخت‌ها کمک بگیریم و از همه مهم‌تر اینکه آیین‌نامه‌ها را بازنگری کنیم.جنتی اما درباره یک موضوع چالش برانگیز نیز با صراحت لهجه سخن گفت و آن هم کیفیتصدور مجوز‌ها است که در این باره تاکید نمود: قبلا هم اشاره کرده بودم که وزارت ارشاد باید پای مجوزی که برای ساخت یا اکران یک فیلم می‌دهد، بایستد. معنا ندارد که فیلمی با مجوز ساخته و اکران شود و عناصر خودسری بخواهند آن را از روی پرده پایین بکشند و وزارت ارشاد تسلیم شود.ما تلاش می‌کنیم حقوق همه سینماگران را با عدالت پیگیری کنیم. آنچه برای ما ملاک است، قانون است و باید بدون تنگ‌نظری با همه برخورد کنیم.

علی جنتی در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی خانه سینما عنوان کرد: خوشحالم که بعد از یک سال و نیم خانه سینما باز شد. دیروز یکی از روزهای بسیار خوشحال کننده برای ما بود و امروز که می‌بینم همه سینماگران در محیطی گرم کنار هم جمع شده‌اند، یکی از بهترین ساعات زندگی ماست. امیدوارم این همدلی ادامه داشته باشد و بتوانیم با کمک شما آینده‌ای درخشان را بسازیم.پرستویی: جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدمپرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران در بخشی از این مراسم گفت: نمی دانم چرا من باید در این شب سخنرانی کنم، اما خوشحالم بعد از گذشت ۸ سال توانستم در بین شما حضور پیدا کنم. این روزها مشغول بازی در فیلم جدید میرکریمی با نام “امروز” هستم. میرکریمی به من گفت که بعد از چند سال دوباره شروع به ساخت فیلم کرده ام، اما من گفتم که من چند سال است که دارم کار می کنم اما ای کاش این چند سال کار نمی کردم، چرا که جز رنج و توهین در این چند سال چیزی ندیدم، البته انتظاری هم از خانه سینما برای حمایت از خود نداشتم چرا که می دانستم خانه سینما نیز با مشکلات بسیاری روبرو است.

وی ادامه داد: بیشتر خوشحال می شدم که کسانی که امشب در این مهمانی غیبت دارند نیز حضور داشتند، امیدوارم با حضور دولت امید اتفاقات خوبی برای سینمای ایران رخ دهد. از همه هنرمندان و سینماگران می خواهم که بیاید تا همه چیز را از نو شروع کنیم و همه گذشته را فراموش کنیم.پرستویی بیان کرد: شایعه شده بود که پرویز پرستویی در سکوت خبری از سینما خداحافظی کرده و به روستای خود برای کشاورزی رفته است. من کشاورز زاده هستم اما از دهه ۴۰ یاد گرفته‌ام که حق ندارم کار نکنم و وظیفه دارم در حوزه هنر کار کنم، من برای معروف شدن نیامده ام. خوشحالم که امشب همه مسئولان دولت یازدهم در کنار هنرمندان نیز حضور دارند. باید تمام کینه و کدورت ها را کنار گذاشته و به فکر مخاطبانی باشیم که چشم انتظار آثار ما هستند.اسعدیان: حالمان خوب است چون عصای دست استاد انتظامی بودیدهمایون اسعدیان رئیس کانون کارگردانان به عنوان دیگر سخنران مراسم نیز با اشاره به این که عزیزانی بودند که دوست داشتند چنین روزهایی را ببینند اما امروز در کنار ما نیستند، گفت: ما حالمان خوب است و بهتر است، بگویم بهتریم. مگر در این چند روز چه اتفاقی برای سینمای ایران رخ داده است، مگر سیل عظیم مخاطب به سینما روی آورده است؟ یا مشکل صندوق بیمه بیکاری اهالی سینما حل شد؟ یا شاید هم کپی غیر مجاز آثار سینمایی دیگر وجود ندارد، نه هیچ معجزه ای صورت نگرفته اما حال همه ما خوب است.

وی ادامه داد: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی زمانی که به خانه سینما آمد، گفت این خانه چقدر کوچک اما پربار است. شاید این حس خوب که در بین ما وجود دارد، به دلیل باز شدن خانه کوچک ما در کوچه سمنان است اما این هم نیست چرا که خانه سینما نماد همدلی سینماگران است.کارگردان فیلم سینمایی “طلا و مس” بیان کرد: ما حالمان خوب است، چرا که با ما با احترام برخورد شده، چون وقتی به خانه ما آمدید عصای دست استاد انتظامی بودید آن هم نه از روی ریا و تزویر. ما حالمان خوب است چون بعد از چند سال توهین، شما کنار ما ایستاده اید و به سینمای بزرگ و فرهنگ شریف سر تعظیم فرو می آورید. زمانی که کمر به نابودی سینما بسته بودند صبورانه تحمل کردیم و زمانی که کلمه قانون را به ابتذال کشیده بودند کوچک و بزرگ کنار هم ایستادیم.

اسعدیان گفت: از مدیران دولتی می خواهم که ما را باور کنند و بدانند که ما نیز به اندازه مسئولان دغدغه فرهنگ ایران را داشته و سربلندی جمهوری اسلامی ایران، سربلندی ما است. معجزه اصلی این شب همدلی شما مدیران دولتی با اهالی سینما است.رشیدی: جشن روز ملی سینما، برگ زرین تقویم فرهنگ کشور بوده، هست و خواهد بوددر ادامه مراسم داوود میرباقری کارگردان سینما نیز به محض ورود به سالن به پشت تریبون رفت و در گفتاری کوتاه، با تبریک روز ملی سینما عنوان نمود: امیدوارم روزهای آینده برای سینمای ایران روزهای خوبی باشد.

همچنین داوود رشیدی که به جشن روز ملی سینما نیامده بود، طی نامه ای بازگشایی خانه سینما را تبریک گفت. در متن این نامه آمده بود: «صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما به حضور همکاران، دوستان و فرزندان عزیزم در خانواده بزرگ و باعزت سینمای ایران تقدیم می دارم و از اینکه به دلیل سفر امکان حضور و همراهی در جمع باشکوه شما را ندارم عذرخواهی می کنم.وظیفه دارم مراتب قدردانی خود را از حجت الله ایوبی در امر بازگشایی خانه سینما و برپایی این جشن تشکر نمایم. جشن ملی روز ملی سینما، برگی درخشان و زرین از تقویم فرهنگ و پرافتخار و بزرگ کشور عزیزمان بوده و هست و خواهد بود.»طائرپور پس از شهادتین: با همان کلید در دهان بدگویان به سینما را هم ببندیدسپس فرشته طائرپور تهیه‌کننده و یکی از روسای سابق هیات مدیره‌ خانه سینما متنی را خواند. در نطق فرشته طائرپور آمده بود:

«یا حفیظ و یا امینسلام بر همه سینمای ایران… و سلام بر مردانی در عرصه سیاست، که سینمای ملی ایران را از صمیم جان، دوست می‌دارند. سالنمای سینمای ملی ایران یکبار دیگر ورق خورده و سال نوی خود را آغاز کرده است.دیگر مهم نیست که روز تکریم سینمای ملی، از تقویم‌ها حذف شده است… دیگر مهم نیست که دکه تفکر و ادبیات آلوده، در بازار سینمای ایران، در آتشی که خود افروخته، هنوز به تمامی نسوخته است… دیگر مهم نیست که خزانه سینمای ایران از همه بودجه‌ها و اندوخته‌های نقدی و اعتباری، و ریالی و دلاری خود تهی است…

مهم اینست که ما، خانواده سینمای ملی ایران، به همراه آثارمان و آرمانهایمان، از تارترین سالهایی که برایمان رقم زده بودند، عبور کرده‌ایم و به امروز رسیده‌ایم… مهم اینست که قفل، از خاطر و خانه‌مان گشوده شده… مهم اینست که درخت صبر سینمای ایران، یک بار دیگر شکوفه ظفر داده… و مهم اینست که داریم جان گرفتن دوباره این ققنوس پر و بال سوخته را جشن می‌گیریم…همه با هم. جای همه آنهایی که حسرت دیدن این روز را با خود به خاک و افلاک بردند، خالیست…جناب دکتر ایوبی، بگذارید ابتدا با شما سخن بگویم که امشب میزبان ما شده‌اید تا محرومیتمان را از میزبانی در جشن هرساله “خانه سینما” در چنین مناسبتی، تسکین دهید:به قول آن جمله آشنا، «من نوشتم از راست…تو نوشتی از چپ… وسط سطر رسیدیم به هم». این یک واقعیت متقن و مغتنم است که هر یک از ما از نقطه‌ای متفاوت، به طرف دیگری حرکت می‌کنیم. ما از سمت سینما می‌آییم… و شما از سوی سیاست… ما بارمان، بلور بارفَتَن است … و شما بارتان، فولاد سنگ شکن… بارِ بارفَتَنی ما، از اصابت سنگی، طنین تندری و یا حتی تلنگر سرانگشتی، ترک بر می‌دارد… و بار فولادی شما، هرچه ضربت ببیند، آبدیده‌تر می‌شود.

ما از راست می نویسیم و شما از چپ… یا شاید هم شما از راست و ما از چپ، فرقی نمی‌کند… مهم اینست که خواسته و ناخواسته، مدام در میانه سطر روزگار، به هم می‌رسیم… دقیقا در همان بزنگاهی که میعادگاه هردوی ماست. با ملت … با ملت و طلبِ ملت… با ملت و عزتِ ملت… و با ملت و قضاوتِ ملت…آیا به ما حق می‌دهید که در آستانه هر تغییری، این پرسش‌های تاریخی، از خاطرمان خطور کند که: نکند باز سیاست، به سینما جفا کند!؟ نکند باز سیاست، وزن پولادین خود را، بر شانه‌های شکننده سینما بگذارد!؟ نکند باز سیاست به جا نیاورد که قرارست سکوی ایستادگی و سربلندی و جلوه‌گری فرهنگ و هنر باشد… و این جام بلورین و جهان نما را پیشِ نگاه همه انسانها، اعم از ایرانی و جهانی بر سر دست بگیرد!؟نکند باز سیاست فراموش کند که سینماگران هرچه آرامتر، آگاه‌تر، شادتر و آزادتر باشند، هرچه بیشتر نسبت به قدرت‌ها و هیبت‌ها و مکنت‌ها، بی‌اعتنا و بی‌ادعا باشند و هرچه از حواشی مزاحم در فضای فعالیت‌شان کاسته شود، در انجام وظایف خود ، موفق‌تر خواهند بود!؟

نکند باز پستوهای سیاست، پناه و پشتوانه فرصت طلبانی شود که مدام واویلاهای سیاسی سر می‌دهند، تا صله‌های سینمایی بگیرند!؟… همانهایی که در این چند سال، توجه مخاطبان را از فیلم‌های در حال نمایش گرفتند و به سمت بحران‌های پشت پرده سینما سوق دادند، تا در گل آلودی این برکه، ماهی‌های میلیاردی خود را صید کنند.جناب دکتر ایوبی، با همان کلیدی که در به ناحق بسته “خانه سینما” را گشودید، در دهان بدگویان به سینما را ببندید… چنین جفایی با سلامت و ساحت سینمای ملی ایران سازگار نیست.و جناب وزیر اجازه دهید که با شما نیز سخنی بگویم:ما، خانواده سینمای ملی ایران، برخاسته از دل نخبگان فرهنگ و هنر این سرزمین، امروز درآستانه سال نوی سینما و با به سر رسیدن زمستان استخوان-سوزی که بر ما گذشت، در این جشن مبارک، شهادت می‌دهیم؛ شهادت می‌دهیم که بر هیچ الهه‌ای جز الله، ایمان نیاورده‌ایم… شهادت می دهیم که رسول اکرم، آن قسم خورده به قلم و مبعوث گشته برای اتمام مکارم اخلاق را بعنوان پیامبر خود برگزیده‌ایم… شهادت می‌دهیم که مروت را در هیچ مکتبی، بیش از مکتب مولا علی، نیافته‌ایم… شهادت می‌دهیم که ایران، سرزمین مقدس ماست… و سربلندیم که گِل ما را ازخاک پاک این خطه سرشته‌اند…

و شهادت می‌دهیم که جز در سایه سار درخت ایران، عزتی برای خود جستجو نمی‌کنیم… همان درخت افراشته‌ای که ریشه‌اش ملیت، ساقه‌اش فرهنگ، شاخه‌اش استقامت، برگش بداعت، شکوفه‌اش عزت و میوه‌اش درایت و دانایی است.آری جناب وزیر، ما مسلمانیم و ایرانی… ایرانی‌ایم و مسلمان… و بیش از سی سال است که با پندارمان، گفتارمان و کردارمان، این شهادت‌ها را برای همه گوش‌های شنوا، تکرار کرده‌ایم… اما همچنان در مواجهه با تردید سیاستمداران و تکفیرِ کج فهمان، آسیب دیده و می‌بینیم.

جناب وزیر، قبله نماز ما، همان کعبه‌ای است که همه مسلمانان و علمای اعلام، رو به آن سجده می‌کنند… اما قنوت‌مان حدیثی دیگر دارد. جناب وزیر، پیشانی ما داغِ مُهر ندارد… اما داغ مهرِ مردم و مملکتمان را در سینه داریم… جناب وزیر ما اینگونه مسلمانیم و اینگونه ایرانی… گذشته‌ای داریم سرشار از افتخار… امروزمان، خوب یا بد، گذشتنی است… حرفه‌مان ساختن رویاها و فرداهاست، اگر می‌خواهید فردای این سرزمین را، دست در دست اهالی فرهنگ آن بسازید، چاره‌ای ندارید جز آنکه: ما را بشناسید… دوست بدارید …و احترام بگذارید.»ایوبی: امیدوارم نیاز نباشد هنرمند برای اثبات اسلامش شهادتین بخواندحجت‌الله ایوبی- رئیس سازمان سینمایی- که میزبان مراسم روز ملی سینما بود، نیز در سخنانی اظهار کرد: از اینکه بعد از گذشت سالیان بار دیگر با انرژی مثبت دور هم جمع شده ایم، خدا را شکر می گویم. خوشبختانه نسیم بهاری و نسیم نوروزی در حال وزیدن است و امیدوارم این نسیم آغازی بر حرکت به سمت فردای سینمای ایران باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم دیگر غم در دل هنرمندان ایرانی رخنه نکرده و با این همدلی و شادمانی برای اعتلای سینمای ایران پیش برویم. امیدوارم همه بدانند که سینمای ایران پیشانی پرافتخار فرهنگ این سرزمین است. امیدوارم از این پس هیچ‌گاه نیاز نباشد که هنرمند ما برای اثبات اسلامش، شهادتین بخواند در حالی که همه می‌دانیم که سینمای ایران در سال‌های سخت، خدمات زیادی به این کشور کرده است.معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه آغاز کارش با سختی‌هایی همراه بوده است، گفت: سینمای ایران در سال های سخت، خود را اثبات کرده است. برخی از دوستان از این که کار را به سختی آغاز کردیم نگران بودند اما به آنها می گویم که نومید نباشند چرا که سختی ها را پشت سر می گذاریم. این انرژی متراکم در بین هنرمندان به ما کمک می کند تا راهی که آغاز کردیم را به پایان ببریم و به شما قول می دهم که در برابر سختی های موجود در این راه ایستاده ایم و مبارزه می کنیم. ما راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد تا آرامش را به سینمای کشور بازگردانیم.ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: من با عشق و انرژی فراوان به خدمت شما و سینمای ایران آمدم و برای سختی‌هایش هم آماده‌ام.

گفتنی است، مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، پرویز پرستویی، منوچهر شاهسواری، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما، بهروز افخمی، هومن بهمنش، محمدرضا هنرمند، منوچهر محمدی، رضا میرکریمی، مرجان شیرمحمدی، نازنین مفخم، جهانگیر الماسی، کیانوش عیاری، عبدالحسن برزیده، واروژ کریم مسیحی، رخشان بنی‌اعتماد، جهانگیر کوثری، فرشته طائرپور، فریبا کوثری، فریدون جیرانی، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، ابراهیم مختاری، امیر اثباتی، ناصر عرفانیان، محمد حیدری، حمید فرخ‌نژاد، جعفر صانعی مقدم، نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی، مهناز افشار، سامان مقدم، علی قربان زاده، سعید تهرانی، هوشنگ توکلی، سیدمحمد بهشتی، پروین صفری، منیژه حکمت، حسین پورشیرازی، اکبر عبدی، امین تارخ، جعفر گودرزی، عبدالله اسکندری، یدالله صمدی، همایون اسعدیان، مازیار میری، بیژن محتشم، اصغر پورهاجریان، داریوش اسدزاده، بیژن میرباقری، آرش معیریان، ناصر شفق، داریوش بابائیان، فریبرز عرب‌نیا، علی معلم، علی مصفا، محمد اطبایی، اکبر نبوی، هوشنگ گلمکانی، حبیب ایل‌بیگی، سهیل جهان‌بیگلری، علی قوی تن، فرید فرخنده کیش، امیرحسین علم‌الهدی، امیرشهاب رضویان، حسین ترابی، لوریس چکناوریان، محمود عزیزی، محمد متوسلانی، ابراهیم شیبانی، علی دهکردی، حمیدرضا دلاوری، سیامک اطلسی، کامران ملکی، عزیزالله حاجی مشهدی، سیمون سیمونیان، فریدون شهبازیان، مهدی فخیم‌زاده، جمیل رستمی، آنا نعمتی، احمد امینی، ماهایا پطروسیان، آهو خردمند، حسین یاری، آریا عظیمی نژاد، گوهر خیراندیش، شهرم اسدی، لادن مستوفی،مهوش شیخ‌الاسلامی، پریوش نظریه، پانته‌آ بهرام، مرضیه برومند، علیرضا شجاع نوری، وحید موساییان، روح الله حجازی، محمدرضا صابری، محمد نشاط، محمد اشرفی، سعید ابوطالب، حسین مسافرآستانه، اکبر خواجویی، بهروز شعیبی، عبدالله اسفندیاری، محمد درمنش، سیامک شایقی، سیدمحمود رضوی، ابوالفضل جلیلی، محمدعلی طالبی، ابوالحسن تهامی‌، منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، جلال مقامی، منوچهر والی‌زاده، حسین عرفانیان، محمود قنبری، مجتبی فرآورده، بهرام عظیمی، احمدرضا درویش، محمدحسین لطیفی، نادر مقدس، کیومرث پوراحمد، ناصر چشم آذر، فاطمه معتمد‌آریا، کامبوزیا پرتویی، رضا کیانیان، طناز طباطبایی، علیرضا داوودنژاد، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، محمدحسن پزشک، محس علی‌اکبری، حبیب اسماعیلی، سعید ابراهیمی‌فر، بهنام بهزادی، بیژن امکانیان، غلامرضا موسوی، تورج منصوری، رعنا آزادی ور، سعید اسدی، علیرضا سبط احمدی، محمد احمدی، قاسم قلی‌پور، شهرام مکری، داریوش بابائیان، داوود رسولیان، سامان سالور، محمدرضا اصلانی و سید‌ضیاءالدین دری بخشی از نام آشنایان حاضر در این مراسم بودند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر