در حال خواندن
سامسونگ: اپل حق انتخاب را از مردم می‌گیرد
0

شرکت کره‌ای سامسونگ دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای اپل را متهم کرد که با اعلام شکایت‌های متعدد، قصد دارد حق انتخاب کاربران و مصرف کنندگان را محدود کند.
نود آی سی تی – روز شده و موفق شده حکم اولیه مبنی بر دریافت غرامت یک میلیون دلاری از سامسونگ را دریافت کند، دوباره در دادگاه منطقه‌ای سن خوزه کالیفرنیا از سامسونگ شکایت کرده و مدعی شده که این شرکت کره‌ای در چهار محصول دیگر خود حق اختراع اپل را نقض کرده است.در لیست جدیدی که اپل به دادگاه ارایه داده، نام محصولاتی همچون Galaxy S III وGalaxy Note به چشم می‌خورد که هر دو گوشی‌های پر فروش آندروییدی سامسونگ هستند.
اگر دادگاه بدوی تشخیص دهد که در این محصولات حق اختراع‌های اپل نقض شده، حتی پیش از اعلام نتیجه قطعی و تجدیدنظر، اپل قادر خواهد بود دستور توقف موقت فروش محصولات سامسونگ در آمریکا را بگیرد.این پرونده، بخشی از دعوای حقوقی بزرگ دو شرکت بر سر حق اختراع است که در ۱۰ کشور مختلف پیگیری می‌شود.
اما بزرگ‌ترین پرونده مربوط به ایالات متحده می‌شود که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند دنیاست. ماه گذشته میلادی، هیات منصفه دادگاهی در سن خوزه تشخیص داد که سامسونگ نوآوری‌های اپل را کپی کرده و حکم کرد که سامسونگ یک میلیارد و پنج میلیون دلار به شرکت آمریکایی بپردازد.
به گزارش فناوران، البته سامسونگ اعلام کرده که در صورت لزوم حتی از دیوان عالی آمریکا تقاضای فرجام خواهد کرد.روز شنبه نیز سامسونگ تلاش اپل برای جلوگیری از فروش گوشی S III را محکوم کرد.
این گوشی در مدت کمتر از سه ماه بیش از ۱۰ میلیون نسخه در جهان فروش کرده است.سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: اپل با تکرار دعواهای حقوقی که روی بازار رقابت تاثیر می‌گذارد، سعی دارد انتخاب مصرف کنندگان را محدود کند. ما نیز به اقدامات قانونی لازم دست خواهیم زد تا از حضور محصولات نوآورانه‌مان در بازار آمریکا اطمینان حاصل کنیم.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر