در حال خواندن
ساخت شارژر جیبی برای رایانه‌های نوت‌بوک
0

گروهی از دانشجویان دانشگاه ام آی تی موفق به طراحی شارژر کوچکی برای رایانه‌های نوت‌بوک شده‌اند که در جیب جا می‌گیرد و می‌تواند جایگزین شارژرهای حجیم شود.
نود آی سی تی – این شارژر ۶۵ واتی که دارت نام گرفته کوچک‌ترین شارژر دنیاست و تنها دارای یک خروجی کوچک و یک پورت یو اس بی است. از این وسیله می‌توان برای شارژ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز استفاده کرد.سازندگان این شارژر می‌گویند محصول یاد شده با همه انواع رایانه‌های شخصی سازگاری دارد و در همه نقاط جهان قابل استفاده است. البته فهرست تبلت‌ها، نوت بوک‌ها و گوشی‌های هوشمند سازگار با این شارژر در نشانی  http://finsix.com/assets/files/dart/Compatibility_V4.pdf در دسترس است.قرار است محصول یاد شده که در رنگ‌های مختلف و همراه با یک سیم رابط عرضه می شود، ۸۹ دلار قیمت داشته باشد. دانشجویان سازنده این شارژر برای تولید انبوه محصول خود در حال جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه بوده و تا به حال توانسته‌اند ۱۸۰ هزار دلار جمع آوری کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر