در حال خواندن
جنجال عضویت کاندولیزا رایس در هیات مدیره دراپ‌باکس
0

عضویت کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا در هیأت مدیره شرکت دراپ‌باکس که خدمات ذخیره سازی آنلاین اطلاعات و کلود ارائه می‌دهد، موجب اعتراض‌های فراوان شده است.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، برخی کاربران معتقدند که این انتصاب با توجه به دیدگاه‌های رایس در مورد ضرورت نظارت دقیق‌تر بر اینترنت و کنترل شدیدتر آن نگران کننده است.این معترضان تا بدانجا پیش رفته‌اند که با راه اندازی وب سایتی موسوم به  http://www.drop-dropbox.com هیات مدیره این سایت را تهدید کرده‌اند که اگر عضویت رایس را معلق نکنند، آنها نیز از استفاده از خدمات دراپ باکس انصراف داده و از خدمات شرکت‌های رقیب استفاده خواهند کرد.البته حامیان عضویت رایس در هیات مدیره این شرکت هم دیدگاه‌های خاص خودشان را دارند. آنها می‌گویند این امر موجب رشد این شرکت و گسترش تاثیر و نفوذ جهانی آن خواهد شد. وی پیش از این در هیات مدیره شرکت هایی مانند Hewlett Packard  و Charles Schwab هم عضویت داشته است.مخالفان رایس در مقابل این ادعاها می‌گویند با توجه به اینکه او حامی جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران اینترنت بوده و نقش مهمی در طراحی و برنامه‌ریزی این اقدامات داشته، حضور وی در دراپ باکس باعث سلب اعتماد کاربران خواهد شد و لذا باید از شخص دیگری به جای او استفاده شود.دراپ باکس در حال حاضر ۲۷۵ میلیون نفر کاربر دارد که با استفاده از امکاناتش به ذخیره سازی آنلاین فایل ها و برنامه های خود می‌پردازند. این سایت از جمله اهداف مهم جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر