در حال خواندن
زیرساخت پس چکار می کند؟
1

حالا دیگر دو هفته ای می شود که اینترنت در تعدادی از شهرها و استان های ایران، بسیار کند شده که دلیل آن می گویند زلزله ای بوده در گرجستان که یک لینک ارتباطی در شمال کشور را قطع کرده است.
در این میان ما کاربران ایرانی مانده ایم و اینترنتی که دو هفته است کارمان را راه نمی اندازد. ما مانده ایم و خاطره خبرهایی که هر روز از دو برابر شده پهنای باند شنیده ایم؛ هنوز کام مان نیمی از وعده پایان قطعی های اینترنت شیرین است و نیم دیگر، تلخ از قیمت گزافی که بابت این اینترنت نیم بند می پردازیم؛ با این توجیه که زیرساخت لینک های پشتیبان گران قیمت را حفظ می کند برای روزهای مبادا. روز مبادا هم یعنی روزی مثل امروز که جایی، مثلا گرجستان، زلزله بیاید.سوال ما این است که شرکت ارتباطات زیرساخت، حاکم مطلق پهنای باند پس چه می کند؟ به رفتار این شرکت حاکمیتی در همین دو هفته که می نگریم، فقط «ناکرده» می بینیم و بس. یا اگر اقدامی شده، در نبود اطلاع رسانی، جز نارضایتی و ناراحتی اعصاب چیزی نصیب کاربران اینترنت نشده است. از این ناکرده ها، می توان سیاهه ای ارایه داد که مختصرش چنین می شود:۱- زیرساخت باید اطلاع رسانی کند که نمی کند. هیچ کس در این شرکت نگفت و نمی گوید که چه خبر است. فقط مدیر روابط عمومی زیرساخت دو سه روز پس از کند شدن اینترنت، در پاسخ به سوال یک خبرنگار، موضوع را تایید کرد.۲- زیرساخت باید مشکل را حل کند که نکرده است. چرا اپراتور روس که مسوول این لینک بوده در رفع قطعی به وجود آمده اقدام نمی کند؟ 3- زیرساخت باید به کاربران خسارت بپردازد که نپرداخته است. 4- زیرساخت باید از لینک های پشتیبان که مدام به آنها بالیده است، افت سرعت اینترنت را جبران می کرد که نکرده است. از دوستان زیرساختی می خواهم لطفا به شرح وظایف شرکت شان نگاهی بیندازند و خود قضاوت کنند در مورد افت سرعت اخیر، چند مورد از وظایف شان بر زمین مانده است:“تهیه وتدوین طرح های جامع درحوزه زیرساخت باتوجه به نیازها، استانداردها وضوابط بازاریابی، تأسیس، توسعه، بهسازی، اجرا، نگهداری وبهره برداری وهمچنین نظارت ومدیریت برشبکه زیرساخت ، تأمین تمامی نیازهای زیرساختی ارتباطی متقاضیان مجاز اعم از دولتی و غیردولتی، مطالعه، تهیه وتصویب دستورالعمل‌ها، ضوابط، معیارها واجرای استانداردهای فنی وتخصصی مربوط به این شبکه است. همچنین همکاری‌های لازم با بهره برداران مخابرات بین المللی برای تبادل ارتباطات وترانزیت ترافیک بین‌الملل، بررسی، تدوین وپیشنهاد نرخ تعرفه های مربوط به خدمات شرکت به مراجع ذیربط، تهیه واجرای طرح های مسیریابی، همزمانی ومدیریت درشبکه ارتباطات زیرساخت، ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان باتوجه به اصول مشتری مداری وهمچنین عضویت درنهادهاو انجمن‌های تخصصی.”

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۱-۰۷ در ۰۲:۴۱

    منطقی آن است که با توجه به شرایط موجود ودر مقایسه با گذشته ومد نظر داشتن برنامه های آ ارائه نظر شود

ارسال یک نظر