در حال خواندن
زنان و مردان بهره یکسانی از فناوری اطلاعات دارند
0

مدیر سازمان های تخصصی بین المللی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) گفت: ‌در کشور ما تفاوتی بین زنان و مردان در بهره مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد.
نود آی سی تی – علیرضا درویشی در مورد اقدامات این سازمان درراستای شعار سال ۲۰۱۲ اتحادیه جهانی مخابرات با عنوان زنان و دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در ایران شرایط برابری برای زنان و مردان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات(ای سی تی) حاکم است.
وی در مورد حضور زنان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: به‌عنوان نمونه بسیاری از متخصصان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را زنان تشکیل می دهند.
گفتنی است که سال ۲۰۱۲ از سوی اتحادیه جهانی مخابرات به‌عنوان سال زنان و دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات ‌نام گذاری شده است و حمدون توره، ‌رییس این اتحادیه از کشورهای عضو درخواست کرده است همه‌ منابع متصور برای تضمین دسترسیِ زنان و دختران جامعه در سراسر جهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات رابه کار ببرند، تا آنها مهارت اطلاعاتی و دانش لازم را کسب کنند، حقوق خود را بشناسند و از فرصت‌های دیجیتال موجود استفاده کنند.
همچنین رییس این اتحادیه از رهبران سیاسی، سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران، مجریان، صنعت و جوامع مدنی درخواست کرده است تا سیاست‌ها و خط‌ مشی‌ هایی را اتخاذ کنند که فرصت‌های آی.سی.تی را برای زنان و دختران تقویت کند.
شعار سال ۲۰۱۲ اتحادیه جهانی مخابرات می‌تواند از طریق ایجاد فرصت‌ پیشرفت برای زنان متخصص در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری و همچنین ترغیب زنان جوانان‌تر به جستجوی شغل جدید در این عرصه ایفای نقش کند.
درویشی در ادامه در مورد فعالیت های سازمان رگولاتوری گفت: تهیه و انتشار گزارشات دوره ای از وضعیت و کیفیت ارایه خدمات پستی، مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور با همکاری سایر واحدها و مقایسه تطبیقی آن در منطقه و جهان از فعالیت های این سازمان است.
وی گفت: سازمان تنظیم مقررات نقطه تماس با مجامع جهانی و بین المللی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
درویشی گفت: ایران ارتباط خوبی با اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) و سایر سازمان های بین المللی و منطقه ای دارد.
 
منبع: ایرنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر