در حال خواندن
روش جدید کاهش قیمت اینترنت
0

یک فعال بازار اینترنت گفت: حدود ۳۰ درصد اینترنت ایران را ترافیک داخلی تشکیل می‌دهد که در نتیجه قیمت اینترنت باید کاهش می‌یافت؛ اما با عدم تفکیک قیمت ترافیک داخلی و خارجی در تعرفه اینترنت، هنوز مردم طعم این ارزانی را نچشیده‌اند.
نود آی سی تی – اردشیر منتصری با بیان این مطلب گفت: اخیرا وزارت ارتباطات جلسه‌ای با شرکت‌های اینترنتی داشت که در آن راه‌های کاهش قیمت اینترنت برای مصرف‌کننده بررسی شد.مدیرعامل انتقال‌های داده‌های عصر تلکام افزود: در این جلسه عنوان شد که هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد اینترنت ایران متشکل از پهنای باند داخلی است که در نتیجه باید از قیمت اینترنتی که تماما از پهنای باند خارجی بود، ارزان‌تر تمام شود، اما هنوز مردم طعم این ارزانی را در قیمت اینترنت نچشیده‌اند. زیرا تفاوت تعرفه ترافیک داخلی و ترافیک خارجی در قیمت اینترنت کابر نهایی لحاظ نمی‌شود.این ارائه دهنده خدمات ADSL ادامه داد: به عنوان یک راه‌حل، تشویق شرکت‌های اینترنتی به استفاده بیشتر از داده داخلی پیشنهاد شد تا به کاهش قیمت نهایی اینترنت منجر شود.منتصری ادامه داد: همچنین قرار است تعرفه‌ ترافیک داخل کمتر از تعرفه ترافیک بین‌الملل تعیین شود و با تفکیک تعرفه این دو سرویس در قیمت اینترنت، ارزانی برای مردم محسوس‌تر شود.به گزارش فارس: هم‌اکنون قیمت هر گیگابایت ترافیک حدود ۳ هزار تومان است که اگر تعرفه ترافیک داخلی، نیم‌بها نیز تعیین شود، هر گیگابایت ترافیک داخلی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان تعرفه‌گذاری خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر