در حال خواندن
روش ارزیابی بهترین‌های اینترنت تغییر کند
0

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اشتراک اینترنت بر اساس آخرین مصوبه‎ سازمان تنظیم ۱ به ۸ است و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارایه‎ بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم.
نود آی سی تی – داوود زارعیان در خصوص وضعیت فعلی اشتراک اینترنت بین مشترکان، گفت: اشتراک اینترنت طبق قانون و بر اساس آخرین مصوبه‎ سازمان تنظیم ۱ به ۸ است و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است.
وی افزود: اگرچه طبق قانون اشتراک ۱ به ۸ است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارایه‎ بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم. البته به نظر من اگر مشترکان سرعت ۵۱۲ کیلو و یا ۱ مگ داشته باشند، به هر حال اینترنت با کیفیت بهتر در اختیارشان قرارگیرد و این اشتراک ۱ به ۸ مشکلی برایشان ایجاد نمی‎کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در خصوص رتبه بندی شرکت‎های ارایه دهنده‎ خدمات اینترنت توسط سازمان تنظیم، گفت: معمولا رتبه بندی نیازمند یکسری شاخص ها است، شاخص‎ها هم باید به شرکت‎ها اعلام شود.
وی بیان کرد: در رتبه بندی پیشین، اولین مطلب این بود که ما شاخصه‎ها را در اختیار نداشتیم و نمی‎دانستیم که بر چه اساس انجام شده است البته اصراری هم نداریم که این اعلام شود؛ چرا که حتما این شیوه‎ کاری، سیاست سازمان تنظیم مقررات است.
وی ادامه داد: نکته‎ دوم اینکه در رتبه بندی شرکت‎ها، مقایسه شرکتی مثل شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت‎ها از نظر آماری و منطقی معنادار نیست، به عنوان مثال وقتی ما از سوی قانون گذار اجبار داریم به ۱۰ هزار دفتر روستایی اینترنت ۶۴ بدهیم پس مقایسه‎ ما با PAPهایی که این اجبار را ندارند معنا دار نیست.
به گزارش سیتنا، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: باید در ارزیابی‎ها تجدید نظر شود و این تجدید نظر بدین معنا نیست که ما اول بشویم و یا نه. ما اصراری هم بر این بحث نداریم و معتقدیم که در ساختارمان در حال ایجاد تغییراتی هستیم که این تغییرات قطعا به نفع مشترکان در آینده خواهد بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر