در حال خواندن
رقابت داغ و نزدیک غول‌ها در بازار تبلت
0

پیش‌بینی‌ها حاکی است که عرضه جهانی تبلت در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۲۰ درصدی به ۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد.
 
نود آی سی تی – کارشناسان در بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که عرضه جهانی تبلت طی فصل پایانی سال جاری میلادی با رشد ۲۰ درصدی به ۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد که این تبلت‌ها را به طور عمده نوکیا، ال‌جی، توشیبا و گوگل روانه بازار می‌کنند.
 شرکت نوکیا به تازگی تبلت جدید خود موسوم به Lumia 2520 را روانه بازار کرده که این محصول شامل سیستم‌عامل ویندوز می‌شود در کشور آمریکا از طریق شرکت مخابراتی AT&T با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد.
شرکت توشیبا نیز به تازگی سه مدل از تبلت هشت اینچی Dynabook Tab را عرضه کرده که روی آنها سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ نصب شده است. این دستگاه‌ها به پردازنده Atom Z3740 مجهز شده‌اند و باتری آنها می‌تواند تا ۱۱ ساعت انرژی را در خود نگه دارد. شرکت ال‌جی نیز چندی پیش تبلت چهار هسته‌ای G Tablet 8.3 خود را روانه بازار کرده است که حدود ۳۴۰ دلار قیمت دارد. همچنین تبلت جدید گوگل موسوم به Nexus 10 را نیز ال‌جی تولید می‌کند که قرار است همراه با سیستم‌عامل آندرویید ۴.۴ یا همان KitKat و با نمایشگر ۲۵۶۰ در یکهزار و ۶۰۰ پیکسلی روانه بازار شود. این تبلت ۱۰ اینچی ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
از سوی دیگر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در فصل چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع ۲۰ میلیون دستگاه iPad اپل وارد بازار جهانی شود که این رقم شش میلیون دستگاه بیشتر از iPadهای وارد شده در سه ماهه سوم امسال است.
در مقابل، شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم امسال ۷/۹ میلیون دستگاه تبلت را به دست کاربران جهانی رساند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در فصل پایانی سال به ۱۰ میلیون دستگاه برسد.
از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که شرکت‌های نوکیا، ال‌جی و سونی تمایل دارند در بازار جهانی تبلت حضور خود را توسعه دهند و این در حالی است که رقبای آنها شامل HTC، موتورولا و بلک‌بری ترجیح می‌دهند فقط بر گوشی‌های هوشمند تمرکز داشته باشند.
 شرکت نوکیا پس از عرضه تبلت ۱/۱۰ اینچی خود موسوم به Lumia 2520 در نظر دارد خط تولید تبلت خود را گسترش دهد و محصول جدید هشت اینچی با نام Lumia 2020 را در فصل نخست سال ۲۰۱۴ میلادی به دست کاربران برساند.
دو تبلت Lumia 2520 و Lumia 2020 در سری تبلت‌های متوسط و پیشرفته طبقه‌بندی می‌شوند و می‌توانند بسیار مورد توجه کاربران قرار گیرند.
شرکت ال‌جی نیز اعلام کرده که از ۲۵ نوامبر عرضه تبلت جدید خود موسوم به LG G Pad 8.3 را در کشور تایوان آغاز می‌کند که این محصول ۳۳۵ دلار قیمت دارد.
شرکت سونی نیز توضیح داده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد بیشتری از تبلت خود را روانه بازار می‌کند و این در حالی است که تبلت این شرکت موسوم به Xperia Tablet Z که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد، در خانواده تبلت‌های پیشرفته طبقه‌بندی می‌شود.
در این میان، شرکت‌های چینی هوواوی و ZTE همکاری‌های خود با شرکت‌های مخابراتی را در زمینه عرضه تبلت معمولی و متوسط متوقف کرده‌اند.
در مقابل، در حالی که تعداد زیادی از شرکت‌های الکترونیکی از جمله ایسر، ایسوس، لنوو و سامسونگ تبلت‌های خود را با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار روانه بازار می‌کنند، رقابت در بازار جهانی تبلت‌ها بسیار نزدیک‌تر از بازار گوشی‌های هوشمند دنبال می‌شود.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر