در حال خواندن
دیدن تصاویر مستهجن موجب از کار افتادن سکوی نفتی شد
0

دیدن تصاویر مستهجن و دانلود موسیقی اخیرا باعث ورود بدافزار به سکوی نفتی امریکا در خلیج مکزیک و از کارافتادن آن شده است.
نود آی سی تی – در گزارشی تاسف بار که هوستون کرونیکل آنرا منتشر کرده آمده است که کارگران سکوی نفتی از طریق اینترنت ماهواره دست به دانلود موسیقی غیرقانونی و دیدن پورنوگرافی زده و ناآگاهانه در یک مورد باعث ورود بدافزار به سیستم اصلی استخراج و مانیتورینگ سکوی نفتی شده اند.
این گزارش همچنین آلودگی مشابه را روی لپ تاپ سکوی نفتی از طریق پورت یو اس بی یادآور شده است که ممکن است باعث انفجار سکوی نفتی شود.
در این گزارش آمده کمپانی ها میلیونها دلار صرف امنیت سیستم های حساس کامپیوتری خود می کنند در حالی که کارگان ناآگاه با یک حرکت غیر منطقی جان خود و هزاران نفر دیگر را به خطر می اندازند.
میشا گوفشتین از کارشناسان امنیتی در Alert Logic می گوید وجود حفره های فیزیکی یعنی کارگران ناآگاه بسیار بدتر از حملات هکری است.
گزارش مذکور می افزاید بدافزار کشف شده باعث از کار افتادن چند سکوی نفتی امریکا در خلیج مکزیک شده است.
جک ویتسیت نیز بعنوان کارشناس امنیت اطلاعات می گوید حمله به سیستم مهندسی که ناظر بر توزیع برق در یک شبکه سراسری است می تواند خطرات انسانی ناشی از آنرا چند برابر کند و مشکل را در سطح ملی گسترش دهد.
گزارشهایی که بعدا ESET در مورد استاکس نت در ایران داد نشان از آن داشت که بسیاری کاربران قربانی نمی دانستند حتی سیستم شان آلوده شده است. ویتسیت می افزاید سکوی نفتی، پالایشگاه، شبکه برق و آب با حمله سایبری می تواند باعث تخریب فیزیکی شود و جان مردم را به خطر اندازد.
به گفته وی جلوگیری از ورود بدافزار به طور ۱۰۰ درصد غیر ممکن است اما با به روز رسانی نرم افزاری می توان مانع گسترش آن شد.
گزارش وزارت امنیت داخله امریکا حاکی است ۴۰ درصد حملات سایبری به امریکا در سال ۲۰۱۲ به زیرساختهای انرژی بوده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر