در حال خواندن
دلایل عدم اتصال به واتس اپ وب
0

مهمترین مشکلات عدم ارتباط با واتس اپ وب، عمدتا مربوط به ارتباط با گوشی و اتصال به اینترنت دو دلیل اصلی و عمده عدم توانایی در ارسال و دریافت پیام در واتساپ وب است.

مشکل ارتباط با گوشی

واتساپ وب روی کامپیوتر شما در واقع انشعابی از واتساپ گوشی شماست. واتساپ وب به گوشی شما وصل می شود تا پیامها را سینک کند، بنابراین شما می توانید همه پیامها را روی هر دودستگاه ببینید. اولین شرط برای استفاده از واتساپ وب داشتن حساب کاربری فعال واتساپ روی گوشی هوشمند شماست.
اگر نمی توانید برای ارسال و دریافت پیام به واتساپ روی گوشی خود وصل شوید، قادر نخواهید بود به واتساپ وب نیز وصل شوید. واتساپ را روی گوشی خود باز کرده و سعی کنید یک پیام بفرستید. اگر موفق نشدید، مراحل اشکال یابی اتصال را روی گوشی خود انجام دهید: : Android | iPhone | Windows Phone

به محض اینکه توانستید از گوشی خود پیام از واتساپ بفرستید، سعی کنید دوباره از واتساپ وب استفاده کنید.
اگر هنوز در ارسال و دریافت پیام در واتساپ وب مشکل دارید، پس به احتمال زیاد کامپیوتر شما مشکل اتصال به شبکه دارد.

توجه: برای کاهش هزینه اینترنت گوشی، توصیه می کنیم گوشی را به وای فای وصل کنید.

مشکلات کامپیوتر در اتصال به شبکه

درست مانند استفاده از واتساپ روی گوشی، باید روی کامپیوتر اینترنت قوی و با ثبات داشته باشید تا بتوانید از واتساپ وب استفاده کنید. اگر یک نوار زرد در بالای چت لیست به همراه یک پیام خطا می بینید که می گوید “کامپیوتر وصل نیست“، چک کنید که کامپیوتر به اینترنت وصل باشد. اگر ارتباط اینترنت کامپیوتر فعال است اما نمی توانید در واتساپ وب پیام بگیرید یا بفرستید، ابتدا صفحه را بازبینی کنید.

اگر مشکل کماکان ادامه دارد، باید با خروج و ورود مجدد، واتساپ وب را فعال کنید:

  1. علامت منو را فشار دهید .
  2. انتخاب کنید Log out.
  3. برای ورود مجدد از دستوراتی که روی صفحه می بینید پیروی کنید.

مهم: شما باید در حال استفاده از آخرین نسخه کروم، فایرفاکس، اپرا یا سفری باشید تا از واتساپ وب استفاده کنید. بقیه مرورگرها مانند اینترنت اکسپلورر قابل استفاده نیستند.

مشکلات با برخی از شبکه های وای فای

اگر از واتساپ وب روی اینترنتی که اداره می شود، مانند وای فای دانشگاه یا شرکت، استفاده می کنید، ممکن است روی شبکه تنظیماتی انجام شده باشد که دسترسی به واتساپ وب را محدود یا بلاک می کند. اگر واتساپ وب شما را متوجه کرد وای فای که به آن وصلید، مانع عملکرد صحیح واتساپ وب می شود، لطفا از ادمین شبکه بخواهید ترافیک را به web.whatsapp.com و*whatsapp.net سوق دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر