در حال خواندن
در حاکمیت شرکتی همه باید پاسخگو باشند
0

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در نشست آغازین پروژه پیاده سازی نظام حاکمیت شرکتی، با تأکید بر اهمیت حاکمیت شرکتی در تمامی پروژه های شرکت مخابرات ایران گفت : تفکر استراتژیک در یک بنگاه اقتصادی کوچک، همان باورهای ذهنی و تجربی ساده است که با یک روش ساده به ظهور می رسد.
نود آی سی تی – مظفر پور رنجبر با بیان این مطلب افزود: اصولی که می تواند درباره آن چه که فکر می شود و گفته می شود را به اجرا در بیاورد، تفکر استراتژیک نامیده می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیریت ارشد شرکت را به عنوان باور اصلی و ژنراتور حرکت در شرکت مطرح کرد و گفت : اعضای هیأت مدیره شرکت، بازوهای اصلی پیاده سازی نظام حاکمیت شرکتی هستند.
پور رنجبر، هدف سرمایه گذاری سهامدار در هر شرکت را تحقق سود عنوان کرد و افزود: از آنجا که سهامداران شرکت مخابرات ایران برای کسب سود به این حوزه کسب و کار وارد شده اند، لذا باید با ایجاد یک چارچوب منطقی و پیاده سازی حاکمیت شرکتی خوب، در تحقق آن تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه و قابلیت های شرکت از شاخص های مهم ورود سهامدار به شرکت است بیان کرد: قابلیت در شرکت از منظر بیرونی به ارزش تبدیل می شود و در این صورت شرکت از دید سهامدار یک شرکت ارزش آفرین خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیران، کارکنان، سهامداران، مردم و دولت را ذینفعان حاکمیت شرکتی در شرکت مخابرات ایران برشمرد و افزود: پیاده سازی نظام حاکمیت شرکتی می تواند روابط بین ذینفعان را با یک استاندارد به طور مشخص برقرار کند.
پور رنجبر، با اشاره به اینکه حاکمیت شرکتی در رأس تمام پروژه‌های شرکت مخابرات ایران است گفت: مدیریت شرکت قصد دارد با قاطعیت تمام، این پروژه را در شرکت اجرا کند.
وی پاسخگویی در مقابل ذینفعان شرکت را از وظایف اصلی مدیران برشمرد و بیان کرد: یکی از آثار بارز عدم پاسخگویی که ناقض اصول حاکمیت شرکتی است، طولانی بودن فرآیند کارهاست که امیدوارم حاکمیت شرکتی این بحث را اصلاح کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، برقراری عدالت را از نتایج مهم پیاده سازی حاکمیت شرکتی در شرکت عنوان کرد و افزود: با شفافیت در عملکرد و کارها می توان به عدالت رسید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر