در حال خواندن
درایو نوری اکسترنال لایتون ویژه الترابوک‌ها
0

دی‌وی‌دی پلیرهای اکسترنال از زمان عرضه گسترده مینی‌لپ‌تاپ‌ها به بازار کامپیوتر مورد توجه قرار گرفت. این دستگاه‌ها که به دلیل عدم تجهیز مینی لپ‌تاپ‌ها به درایوهای نوری در بازار محبوب شدند، با وجود کاهش شدید محبوبیت مینی‌لپ‌تاپ‌ها در بازار همچنان مخاطبان خود را دارند.

فناوران- به گفته فعالان بازار، عرضه اولترابوک‌ها که اکثرا فاقد اپتیکال درایو هستند منجر به تدوام محبوبیت درایوهای نوری اکسترنال در بازار شده است. یکی از برندهای مطرح در این زمینه لایتون است که محبوبیت زیادی در بازار دارد. این درایو نوری اکسترنال که eTAU108 نام دارد مجهز به قابلیت لینک تو تی وی (Link 2 TV) است . این قابلیت باعث انعطاف‌پذیری بیشتر دی‌وی‌دی رایتر می‌شود. به این صورت که آن را به صورت مستقل و بدون نیاز به وسیله‌ای دیگر تبدیل به پخش کنند مالتی‌مدیا (موزیک، ویدیو و عکس) می‌سازد. همچنین این درایو نوری دارای تکنولوژی رایت هوشمند (Smart-Burn) است. این تکنولوژی با استفاده از روش‌های بهینه رایت و مصرف انرژی، اطلاعات را با بالاترین کیفیت روی دیسک‌ها رایت می‌کند. تکنولوژی SMART-X به کار رفته در دی‌وی‌دی رایتر لیتون eTAU108 سرعت رایت را طوری هماهنگ و یکنواخت می‌کند تا به کمترین صدا و لرزش منجر شود. درایو نوری eTAU108 قابلیت پشتیبانی از تمامی فرمت‌های CD و DVD را دارد.درایو نوری اکسترنال لایتون که از رابط usb 2.0 استفاده می‌کند با سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس سازگار است. قیمت در نظر گرفته شده برای این دستگاه  در حدود ۱۳۰ هزار تومان است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر