در حال خواندن
خروج کامل زمینس آلمان از صنعت مخابرات قطعی شد
0

شرکت زیمنس آلمان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی پس از برنامه ریزی در یک بازه ۵ ساله به صورت کامل از این صنعت خداحافظی کرد.
به گزارش تسنیم، شرکت زیمنس که در سال ۱۸۴۷ تاسیس شده بود در سال ۱۸۴۸ اولین سیستم تلگراف با برد ۵۰۰ کیلومتر را در اروپا راه اندازی کرد و سپس در سال ۱۹۰۳ پای به صنعت انرژی (قدرت) نهاد طی سال های ۱۹۷۸ تا۱۹۹۸ شرکت زیمنس آلمان خرید تعدادی زیادی از شرکت های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در اروپا و آمریکا به یکی از بزرگترین غول های مخابراتی دنیا تبدیل شد و این روند حتی تا سال۲۰۰۶ نیز ادامه یافت.
در سال ۲۰۰۶شرکت زیمنس بخش تجهیزات و زیرساخت های تلفن همراه خود را به اخذ۵۰ درصد از سهام شرکت NSN (نوکیا زیمنس) با شرکت فنلاندی نوکیا به اشتراک گذارد تا بتوانند در مقابل رقیب اصلی و دیرینه خود در صنعت مخابراتی دنیا یعنی شرکت اریکسون به رقابت بپردازند.
درهمین حال در سال ۲۰۰۸ شرکت زیمنس با عقد یک قرارداد مشارکت ۵۱ درصد از سهام شرکت SiemensEnterpriseCommunicationSystem را که متولی تولید محصولات مراکز تلفن (PBX) زیمنس بود را به یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی واگذار کرد ولی همچنان محصولات تحت برند و مدیریت زیمنس آلمان تولید و ارایه می‌شود.
درسال ۲۰۱۳ دو اتفاق مهم نام شرکت زیمنس آلمان را پس از ۱۷۵ سال از صحنه تجهیزات مخابراتی دنیا حذف کرد، اتفاقاتی که شاید برای مشتریان زیمنس درسراسردنیا به عنوان یک شوک بزرگ و تاریخی باقی بماند، مشتریانی که با پرداخت هزینه های گزاف سیستم مخابراتی خود را با تکیه برنام زیمنس بنا نهاده بودند، به یکباره خروج این شرکت را از صنعت مخابرات با دل نگرانی و ترس از پشتیبانی وخدمات آینده نظاره گر هستند.
اتفاق نخست مربوط به روز اول جولای سال ۲۰۱۳ است که طی آن شرکت زیمنس کلیه سهام خود را ۵۰ درصد در شرکت نوکیا زیمنس به شرکت نوکیا فروخت و قرار است که بعد از یک بازه زمانی نام شرکت زیمنس حذف شده و عملاً شرکت زیمنس فعالیتی در بخش تجهیزات و زیرساخت های سیستم تلفن همراه از این تاریخ ندارد.
اتفاق دوم مربوط به تغییر نام شرکت SiemensEnterpriseCommunication که تولیدکننده مراکز تلفن PBX زیمنس بود به نام Unify در ۱۵ اکتبر۲۰۱۳ است که حذف نام زیمنس ازصنعت مخابرات دنیا را به همراه داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر