در حال خواندن
حمایت همراه اول از گردهمایی یلدایی کارآفرینان استارت آپی
0

شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه مسیر دیجیتالی کردن ایران با هدف حمایت از کسب و کارهای نوین از سومین دورهمی یلدای کارآفرینان استارت آپی حمایت کرد.

به گزارش نود فناوری – در آستانه شب یلدا سومین دورهمی یلدای کارآفرینان استارت آپی امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه با حمایت ویژه همراه اول و با حضور ۲۰۰۰ نفر از فعالان حوزه کارآفرینی و نوآوری در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

براساس این گزارش، به نظر می‌رسد گام‌های جدی همراه اول در مسیر تحقق رویای دیجیتال حلقه مفقوده ارتباط متخصصان جوانی باشد که ایده‌های تجاری خوبی در سر دارند، اما سرمایه لازم برای اجرای آن را ندارند. از همین رو به نظر می‌رسد با سازکارهایی که بزرگترین اپراتور خاورمیانه در این حوزه در حال تدارک آن است در سال آینده به بار بنشیند و اولین خروجی‌های این موضوعات به سوی دیجیتالی کردن ایران سال آینده نمایان شود.

آینده‌نگری بزرگان صنایع

سازمان‌های قرن ۲۱ در دورانی هستند که انقلاب صنعتی چهارم با محوریت تحول دیجیتال در حال از بین بردن بسیاری از الگوهای رایج تجارت در دهه‌های اخیر و رونمایی از شیوه‌های نوینی از تعاملات اقتصادی، محصولات و خدمات نوآورانه و ابزارها و رویکردهای مدیریتی است. تاثیر این تحولات تا اندازه‌ای بنیادین بوده است که امروز می‌توان افول بسیاری از ابرشرکت‌های دهه‌های اخیر را در کنار شکوفایی شرکت‌هایی همچون آمازون، اوبر، فیس‌بوک و سایر استارتاپ‌های تک‌شاخ دید که در دهه‌های گذشته یا وجود نداشتند یا نقشی بسیار کم‌رنگ از آن‌ها دیده می‌شد.

این تغییرات بسیاری از سازمان‌ها را بر آن داشت تا قبل از اینکه مانند برخی دیگر از غول‌های اقتصادی گذشته زیر امواج سهمگین این تحولات غرق شوند، فکری به حال کسب‌وکار خود کرده و سازمان خود را متناسب با تغییرات عصر حاضر متحول کنند.

بی‌شک ورود به چنین فرآیند تحولی‌ای، نیازمند داشتن نقشه‌ی راهی جامع است تا به سازمان‌ها کمک کند که ورای تغییرات مدگرایانه در عرصه‌ی دیجیتال، به شکلی متوازن قابلیت‌های رهبری و قابلیت‌های دیجیتال سازمان خود را توسعه داده و به رهبران بازار در قرن ۲۱ تبدیل شوند.

همراهی اپراتور اول برای رسیدن به قله ایران دیجیتالی

از همین رو به نظر می‌رسد حمایت‌های همراه اول از کسب و کارهای نوین و کوچک نشان از درک درست مدیران اپراتور اول از ترند جهانی است و حمایت از رویدادهایی همچون دورهمی کارآفرینان استارت آپی در آستانه بلندترین شب سال برمبنای فتح قله رویای دیجیتال در آینده‌ای نه چندان دور ترسیم شده است.

در گردهمایی یلدایی کارآفرینان استارت آپی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدجواد آذری جهرمی سخنرانی می کنند.

برگزاری پنل های تخصصی با عناوین «کارآفرین استارت آپی» و «تأمین منابع مالی سرمایه گذاران»، اهدای تندیس یلدا و معرفی مراکز نوآوری جدید از دیگر برنامه های این مراسم است.

همراه اول که مأموریت خود را در برنامه راهبردی ۵ ساله اش «تحقق رویای دیجیتال» نامگذاری کرده است اخیراً اقدامات گسترده ای در این راستا انجام داده که آخرین مورد امضاء قرارداد سرمایه گذاری با یک شرکت دانش بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر