در حال خواندن
آمازون استارت آپی را خریداری نموده که می تواند دستگاه های الکترونیکی را تحت نظر بگیرد
0

آمازون در پی تصمیمی کاملا عجیب، اقدام به خریداری شرکتی به نام ۲Lemetry نموده؛ استارتاپی که به مشتریانش کمک می کند کلیه داده هایی که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت در محل کار یا فروشگاه ها دریافت نموده اند را در یکجا داشته باشند.

نود آی سی تی – مفاد این قرارداد هنوز هم اعلام نگردیده و آمازون هم با علاقه تمام به پنهان کاری، از بیان هرگونه اطلاعات در این رابطه خودداری می کند.آنطور که در شایعات آمده ۲lemetry می تواند «بینشی قابل عمل» از مقوله «اینترنت اشیاء» را فراهم نماید. اگر در حال حاضر، از حسگرهای NFC یا سنسورهای هوشمند برای مشخص نمودن میزان روغن باقی مانده در فروشگاه خود (یا اطلاعات مربوط به هر کالای دیگری که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت به دست می آید) استفاده می کنید، به ابزاری نیاز خواهید داشت که بتواند با حجم انبوه اطلاعات فراهم شده در این رابطه کار کند.کاری که ۲lemetry انجام می دهد، این است که داده ها را از آن ابزارها دریافت نموده، سازماندهی شان می کند و از آنها اطلاعاتی مفید و البته قابل خواندن می سازد و به شما امکان می دهد تا اطلاعات تحلیلی مربوط به داده های مذکور را مشاهده نموده و حتی الگوهایی را بر اساس شان بسازید.برای مثال چنانچه حسگرهای مذکور را در اختیار دارید، می توانید دریابید که افراد در ساعات مختلفی از روز در کدام قسمت های فروشگاه ایستاده اند. با در اختیار داشتن این اطلاعات بهتر قادرید تصمیم بگیرید که نمایشگر محصولات یا کالاهای تخفیف دار خود را در کجا قرار دهید.در سالی که گذشت، این شرکت مبلغ ۴ میلیون دلار بودجه را از Salesforce Ventures دریافت کرد و از روی ارتباطشان با یکدیگر می توان دریافت که ۲lemetry پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن های مختلف بر پایه پلتفرم Heroku (متعلق به شرکت Salesforce) را بر عهده دارد.از جمله مشتریان مهم ۲lemetry می توان به نام هایی چون Honeywell و Demeter اشاره نمود.هنوز مشخص نیست که آمازون با خرید این شرکت، چه اهداف و برنامه هایی را در سر دارد اما به نظر می رسد که این مسأله تأثیری شگرف بر سرویس های وب (Amazon Web Services) این کمپانی داشته باشد.منبع:دیجیاتو

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر