در حال خواندن
جزییات توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف برای مالیات سال ۹۰
0

رییس شورای اصناف گفت: توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف برای مالیات سال ۹۰ اصناف دقیقا مطابق با توافق سال گذشته نسبت به درصد و نمونه‌گیری انجام شد.
نود آی سی تی – قاسم نوده فراهانی ایران  با بیان این که این توافق‌نامه به امضا رسیده است، گفت: به این توافق‌نامه بندی اضافه شد که اگر بعضی صنوف مشکلی در رابطه با اظهارنامه دارند یا بنا به دلایلی از جمله بیماری کار نکرده و واحد صنفی‌شان بسته بوده می‌توانند این موضوع را از طریق مجمع امور صنفی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری کنند.
 وی گفت: قرار شد اصناف مشمول بند ج برای سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر از سال ۸۹ مالیات بر درآمد بپردازند و از چهار درصد اصناف نیز نمونه‌گیری به عمل آید.
 همچنین علی فاضلی، رییس مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران گفت:‌ پیشنهاد ما به سازمان امور مالیاتی در رابطه با مالیات سال ۹۰ این بود که برای بخش تولیدی ۱۰ درصد و برای بخش توزیعی ۱۵ درصد در نظر گرفته شود. اما نظر سازمان امورمالیاتی، مالیات ۱۵ درصدی برای هر دو بخش بود.
 
آغاز ثبت نام قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای اخذ شماره اقتصادی
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز نام نویسی قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای ثبت نام جهت اخذ شماره اقتصادی خبر داد و گفت: دسته دوم مودیان بقیه اشخاص حقوقی هستند که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده‌اند، مانند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی.
حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد کلان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: سازمان‌ها و اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده‌اند باید در این دوره برای گرفتن شماره مالیاتی پیش ثبت‌نام انجام دهند. به عنوان مثال خود سازمان امور مالیاتی یک شخص حقوقی هست که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده ولی حتما باید کد اقتصادی بگیرند.
وی افزود: سفارتخانه‌هایی که در داخل ایران هستند نیز حتما باید مراجعه و در مرحله دوم (این مرحله) به عنوان اشخاص حقوقی ثبت نام کنند.
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در پایان گفت: ثبت نام این گروه آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد. همچنین لازم به ذکر است که ثبت نام هوشمند است و مودیان می‌توانند برای ثبت نام با راهنمایی قدم به قدم نرم افزار به راحتی پیش روند.
گفتنی است، شماره اقتصادی نسبت به کد اقتصادی که در دهه گذشته ارایه شد از مزایای بیشتری و اهمیت بالاتری برخوردار است که در راستای طرح جامع مالیاتی به مودیان داده می‌شود.
در دوره گذشته فقط بازرگانان کد اقتصادی دریافت می‌کردند اما این دوره تمام فعالان اقتصادی دارای درآمد شماره اقتصادی دریافت می‌کنند و به تدریج تمام کارهای مراجعه مودیان به صورت مکانیزه و از طریق سایت انجام می‌گیرد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر