در حال خواندن
ثبت جهانی بازی "تجاری شد"
0

دانشگاه مازندران بازی”تجاری شد” که تولید این دانشگاه است را ثبت جهانی کرد. این بازی در نمایشگاه ملی بازیهای رایانه ای به نمایش گذاشته شد.
به گزارش ایسنا، دانشگاه مازندران که از جمله ۱۵ دانشگاه برتر کشور است امسال برای دومین بار با نمایشگاه ملی بازیهای رایانه ای همراه شد.
حمزه آزاد – مسوول غرفه این دانشگاه – گفت: در دوره گذشته غرفه بزرگتری در نمایشگاه بازی های رایانه ای داشتیم اما در این دوره به دلیل مشغله که برای شرکت در مسابقات جهانی و جشنواره ملی دانشجویی بازی سازی داشتیم فرصت کمتری برای کار در این نمایشگاه یافتیم.
وی افزود: ازجمله بازیهای معروف دانشگاه مازندران بازی “تجاری شد” است که با این عنوان ثبت جهانی شده است و مهرماه سال گذشته در نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.
وی تعداد تولیدات دانشجویان دانشگاه مازندران در این دوره را بیش از ۴۰ اثر دانست و اظهار کرد: این بازیهای در طول روزهای برگزاری نمایشگاه با انتخاب تصادفی برای مخاطبان پخش می شود.
مسوول غرفه دانشگاه مازندران استقبال مخاطبان از این غرفه را نسبت به سال گذشته بیشتر ارزیابی کرد و ادامه داد: متاسفانه در این دوره تابلو و فضای مشخصی برای غرفه‌های دانشگاهی وجود ندارد و این باعث سردرگمی مخاطبان این غرفه‌ها شده است اما با این وجود استقبال از غرفه ما دو برابر سال گذشته است.
 آزاد حضور غرفه‌های دانشگاهی در نمایشگاه ملی بازیهای رایانه ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاربرد این غرفه‌های هم برای دانشگاه هاست و هم برای جامعه زیرا دانشگاه ها و دانشجویان با سلایق مخاطبان آشنا می شوند و از طرفی مخاطبان و به خصوص والدین متوجه می شوند که مراکز علمی به صورت کاملا فرهنگی و علمی با مقوله بازیهای رایانه ای برخورد می کنند و به اهمیت این بازها و نقش آن ها پی می برند.
وی در ادامه از برگزاری بازیهای آنلاین ۲۴ ساعته برای اولین بار خبر داد و بیان کرد: دانشگاه مازندران برای اولین بار به صورت آنلاین بازیهای ۲۴ ساعته برگزار می کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر