در حال خواندن
انستیتو ملی بازی سازی عضو می‌پذیرد
0

نخستین انستیتو ملی بازی سازی امسال در دومین حضور خود در نمایشگاه ملی بازی‌های رایانه‌یی به جذب علاقمندان و نوجوانان مستعد در این حرفه می پردازد.
به گزارش ایسنا، نخستین انستیتو ملی بازی سازی در خاورمیانه برای نخستین بار از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سال ۹۰ تاسیس شد. این انستیتو تنها انستیتو بازی سازی در خاورمیانه است.
 بهزاد پاهنگ – مسوول غرفه انستیتو ملی بازی سازی – گفت: این انستیتو زیر مجموعه معاونت آموزشی بنیاد بازیهای رایانه ای است و به منظورآموزش نحوه ساخت بازیهای رایانه ای به شکل علمی تاسیس شده است.
 وی افزود: کسانی که علاقمند هستند وارد صنعت بازی سازی شوند از طریق سایتهای مختلف این انستیتو را پیدا می کنند اما ایجاد غرفه ای با این عنوان در نمایشگاه ملی بازیهای رایانه ای باعث جذب نیروهای خوب می شود. در سال گذشته نیز ما از طریق همین نمایشگاه نیروهای علاقمند و توانایی را جذب انستیتو کردیم.
 مسوول غرفه انستیتو ملی بازی حداقل سن برای عضویت در این انستیتو را ۱۷ سال دانست و بیان کرد: اغلب خانواده‌ها دوست دارند کودکانشان به جای بازی، بازی سازی یاد بگیرند و از طریق این غرفه در روزهای نمایشگاه اطلاعاتی در این مورد دریافت می کنند، همچنین ما از طریق تهیه کتاب، سی دی آموزشی، ترجمه فیلم های خارجی، امکانی فراهم آوردیم تا کسانی که در شهرستانها ساکن هستند و امکان حضور در کلاسهای ما را ندارند از طریق مطالعه این ها با بازی سازی آشنا شوند.
پاهنگ در ادامه از انتشار اولین لغتنامه و دانشنامه بازیهای رایانه ای در جهان خبر داد و گفت: این کتاب در دنیا مشابه ای تاکنون نداشته است. ما در این کتاب کنسول، شرکتهای بازی سازی از گذشته تا اکنون، چهره‌های معروف بازی سازی و ترجمه لغات لاتین این حرفه را معرفی کردیم.
سومین نمایشگاه ملی بازی‌های رایانه‌ای تا ۲۶ مردادماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر