در حال خواندن
تلفن‌های کرج ۸ رقمی می‌شود
0

پیش شماره‌های بالغ بر ۹۲۰ هزار و ۳۴۹ شماره تلفن ثابت استان البرز از روز ۲۳ فروردین ماه در راستای اجرای یکسان سازی کدهای داخل استان‌ها ۸ رقمی می‌شود و کد تلفنی شهرستان‌های استان البرز نیز از ۰۲۶۱ و ۰۲۶۲ به ۰۲۶ تغییر می‌یابد.
نود آی سی تی – طرح هم کدی استانی نخستین بار طبق بند “م” تبصره ۹ بودجه سال ۸۶ کشور مطرح شد و براساس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد تا پایان این سال پیش‌شماره‌های شهرستان‌های هر استان را حذف کند، اما از آنجا که این طرح کاهش درآمد مخابرات دولتی را به همراه داشت و برای جبران این کاهش درآمد، افزایش تعرفه مکالمات از سوی مخابرات پیشنهاد داده شد، شورای اقتصاد و مجلس با آن موافقت نکردند و اجرای این طرح منتفی شد.
اما از سال گذشته و با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، حذف کد بین‌شهری استان‌های کشور بار دیگر در دستور کار قرار گرفت به نحوی که سال گذشته نیز کدهای مخابراتی تمامی شهرستان‌های تهران به ۰۲۱ تغییر پیدا کرد.
هم اکنون و در راستای اجرای این طرح نیز یکسان سازی کدهای شهرستان‌های استان البرز در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته که براساس آن از روز ۲۳ فروردین ماه جاری تمامی کدهای مخابراتی ۱۷ شهر و ۲۳۳ روستای تابعه استان البرز هم کد می‌شوند.
گزارش مهر حاکی از آن است که از مجموع یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۲۷ شماره منصوبه در این شهرستان، ۹۲۰ هزار و ۳۴۹ شماره دایر شده شامل این طرح شده و ۸ رقمی می‌شوند و کد این شهرستان نیز به ۰۲۶ تغییر می‌کند.
با ۸ رقمی شدن پیش شماره‌های تلفنی شهرستان‌های کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در استان البرز عدد ۳ به پیش شماره مشترکان کرجی و عدد ۴ به پیش شماره مشترکان شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان افزوده خواهد شد.
یکسان سازی و تغییر پیش شماره مشترکان استان البرز در کمترین زمان ممکن و به صورت همزمان در این استان انجام می‌شود و در این راستا اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی مخابرات منطقه البرز، ستاد ۱۹۰، شبکه‌های IN، سایت مخابرات استان تهران، سیستم پیام رسان، مراکز ادارات استان، نصب بنر و اطلاع رسانی مسوولان شهری و روستایی و صدا و سیمای مرکز البرز در دستور کار قرار دارد.
مشترکان تلفن ثابت در این استان برای اطلاع از شماره جدید خود بعد از اجرای طرح هم کدی می توانند با شماره ۱۱۸ نیز تماس بگیرند.
گفتنی است، با اجرای طرح هم کدی در استان البرز تمامی شماره‌های تلفن ثابت در این استان ۸ رقمی شده و دیگر برای ارتباط بین استانی نیازی به گرفتن کد ۰۲۶ نخواهد بود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر