در حال خواندن
ترکیب کارمندان همراه اول
0

شاید برای مشترکان همراه اول دانستن اینکه این شرکت با چه تعداد پرسنل با چه سن و جنسیت و چه سطح سوادی مشغول به کارند که این شبکه عظیم روزانه پاسخگوی این حجم از تبادل مکالمه و دیتاست جالب باشد. در این گزارش قصد داریم به این موضوع و نحوه استخدام افراد جدید به این مجموعه بپردازیم.

همه چیز در مورد نیروی انسانی در همراه اول

در حال حاضر شرکت همراه اول هزار و ۷۵۰ کارمند رسمی و قراردادی دارد که این تعداد با در نظر تعداد همکاران در شرکت های گروه به ۵ هزار و ۹۵۰ نفر می رسد. از این تعداد ۴ درصد زیر ۴۰ سال، ۴۲ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۴۴ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۱۰ درصد بیش از ۵۱ سال سن دارند.

جوان ترین کارشناس همراه اول ۲۲ سال و جوان ترین مدیر آن ۲۸ سال سن دارد. همچنین میانگین سن کارمندان این شرکت ۴۰ سال و مسن ترین آن ها ۶۳ سال سن دارند.

۴/۰ درصد از کارمندان همراه اول تحصیلات زیر لیسانس، ۳۳ درصد لیسانس، ۶۰ درصد فوق لیسانس و ۶ درصد دکترا دارند.

از لحاظ ترکیب جنسیتی نیز در حدود ۲۰ درصد از مدیران این شرکت از بین خانم ها و حدود ۸۰ درصد از بین آقایان هستند.

نحوه ورود و خروج به همراه اول

برای اینکه بدانید کارکنان همراه اول از چه طریقی جذب این شرکت می شوند، بر اساس گزارش های اعلامی این شرکت در سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد با معرفی همکاران، ۲۴ درصد از طریق سایت های کاریابی، ۱۵ درصد از طریق شبکه های اجتماعی، ۱۱ درصد از طریق بانک استعدادها، ۹ درصد از بین کارآموزان و ۷ درصد از شرکت های گروه جذب این شرکت شده اند.

در مورد کارمندانی که این شرکت را ترک می کنند، ۶۲ درصد از آن ها به سن بازنشستگی رسیده اند، ۱۴ درصد مهاجرت کرده اند، ۱۲ درصد خروج غیرداوطلبانه داشته اند، ۸ درصد بنا به دلایل شخصی و ۴ درصد حذب فرصت های شغلی دیگر شده اند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر