در حال خواندن
ترافیک داخلی سایت‌ها و از اینترنت تفکیک می شود
0

مصوبه شورای‌ عالی فضای مجازی در مورد حمایت از ترافیک داخلی و ایجاد تمایز بین ترافیک داخلی با ترافیک سایت‌ها و خدمات اینترنتی میزبانی شده در خارج کشور ابلاغ شد.
مرکز ملی فضای مجازی کشور
نود آی سی تی – کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، در جلسه مورخ ۱ تیرماه ۱۳۹۲، در راستای تحقق سیاست های مصوب و مأموریت تعیین شده در جلسه مورخ ۷ بهمن ۱۳۹۱ شورای عالی فضای مجازی (ابلاغیه شماره ۹۱۵۳۴/۰۱/ش مورخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱)، در خصوص حمایت از ترافیک داخلی و ایجاد تمایز بین ترافیک داخلی با ترافیک سایت ها و خدمات اینترنتی میزبانی شده در خارج کشور و براساس بندهای ۲ و ۶ شرح وظایف خود و همچنین پیرو ابلاغ «سیاست های حاکم بر راه‌اندازی نقاط تبادل ترافیک داخلی (IXP) و ایجاد تمایز بین ترافیک داخلی از ترافیک سایت ها و خدمات میزبانی شده در خارج کشور» (ابلاغیه شماره ۹۱۷۷۹/۰۱/ش مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۱)، بند زیر را تصویب کرد که جهت اجرا ابلاغ می‌شود:
با رعایت ملاحظات امنیتی دستگاه‌های امنیتی کشور و مشروط بر اعمال مالکیت و مدیریت توسط نهادهای حاکمیتی، اجرای عملیات و بهره‌برداری از نقاط تبادل ترافیک (IXP) داخلی، به یکی از مجمـوعه‌های متقاضی که تاکنـون اعلام آمادگی کرده‌اند به موازات شرکت ارتباطات زیرساخت، از سوی مرکز ملی فضای مجازی تفویض شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر