در حال خواندن
تبلت های محبوب ویندوزی در ایران
3

امروزه تبلت‌ها با سیستم‌عامل‌هایی نظیر iOS، Android و Windows به بازار معرفی و عرضه می‌شود. سیستم‌عامل‌هایی که هر کدام ویژگی‌ها، محدودیت‌ها و همچنین مخاطبان خاص خود را دارند.
فناوران –  در بین سیستم‌عامل‌ها، آندرویید که یک سیستم‌عامل متن باز است، محبوبیت بسیار زیادی دارد و پس از آن ios و windows مخاطبان خاص خود را دارند. 
به گفته کارشناسان، اگر چه سیستم‌عامل آندرویید دارای محبوبیت بسیار زیادی در بازار تبلت است، اما با عرضه سیستم‌عامل ویندوز و همچنین عرضه تبلت‌های باقابلیت و فوق حرفه‌ای هیبریدی روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به سیستم‌عامل windows افزوده می‌شود. در بازار داخلی هم به تبع بازارهای جهانی شاهد محبوبیت این تبلت‌ها هستیم.با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی محبوب‌ترین تبلت‌های ویندوزی موجود در بازار داخلی پرداخته‌ایم:
ACER
اگرچه این برند مدت‌ها به عرضه‌کننده مطرح کالاهای کامپیوتری ارزان قیمت معروف بود، اما طی یکی دو سال اخیر گویا روی عرضه محصولات گران قیمت تمرکز کرده است. به همین دلیل در سبد محصولات این برند شاهد تعداد زیادی لپ‌تاپ و تبلت گران‌قیمت هستیم. این برند هم در زمینه عرضه تبلت‌های ویندوزی فعال بوده است؛ به طوری که مدل‌های W510، W700 را به بازار تبلت‌های ویندوزی عرضه کرده است. مدل Iconia W510 یک تبلت ویندوزی حرفه‌ای است که دارای ویژگی‌هایی چون، بهره‌مندی از سیستم‌عامل Microsoft Windows 8 Pro 32-bit، پردازنده اتم Dual Core Z2760، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۰/۱اینچی است. این تبلت با قیمتی در حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.Iconia W511  نیز از دیگر تبلت‌های ویندوزی این برند است که از سیستم‌عامل Microsoft Windows 8 بهره‌مند است. تجهیز به پردازنده Intel Atom Z2760, Dual core 1.8 GHz، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و تجهیز به صفحه نمایش لمسی ۱۰/۱اینچی از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت هم در حدود دو و نیم میلیون تومان است.مدل W700 هم از دیگر تبلت‌های ویندوزی این خانواده است که بسته به نوع پردازنده (CORE i5,CORE i3) قیمتی در حدود سه تا سه و نیم میلیون تومان به بازار عرضه شده است.
ASUS
ایسوس یکی از عرضه‌کنندگان مطرح تبلت‌های ویندوزی‌ است که مدل‌های گوناگونی را به بازار عرضه کرده است.یکی از تبلت‌های باقابلیت ویندوزی این خانواده WIFI/3G ر–VivoTab Smart ME400CL است. این تبلت که به سیستم‌عامل ویندوز هشت مجهز است، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel Atom Dual Core Z2760 CPU 1.8GHz، حافظه ۶۴ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۰/۱اینچی از نوع LCD است.قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، قابلیت نصب سیم‌کارت، قابلیت نصب کارت حافظه، تجهیز به بلوتوث، GPRS، بهره‌مندی از تکنولوژی NFC و غیره از دیگر ویژگی‌های این تبلت است.کارکرد باتری این دستگاه هم ۹/۵ ساعت در صورت تماشای ویدیو با کیفیت HD و روشنایی صددرصد صفحه نمایش با بالاترین صدا و وای‌فای روشن است. قیمت اعلام شده برای ایت تبلت ویندوزی حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تا دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. قیمت نمونه WIFI این تبلت ویندوزی هم در بازار در حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
MICROSOFT
مدل SURFACE PRO یکی از بهترین نمونه‌ از تبلت‌های ویندوزی این برند در بازار داخلی است.این تبلت دارای ویژگی‌هایی چون، بهره‌مندی از سیستم‌عامل Microsoft Windows 8 Pro، پردازنده Intel Core i5 Ivy Bridge، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۰/۱اینچی است.این تبلت هیبریدی قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، قابلیت نصب کارت حافظه را داشته و در ضمن این تبلت دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به حسگر شتاب سنج، پورت‌های USB و MICRO USB و … است.قیمت این تبلت در حدود ۴/۵ میلیون تومان است.
HP
HP هم مدل ELITEPAD 900-G1 از تبلت‌های ویندوزی محبوب و باقابلیت است.این تبلت دارای ویژگی‌هایی چون بهره‌مندی از سیستم‌عامل Windows 8 Pro، پردازنده INTEL ATOM، صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی و… است. حافظه داخلی این تبلت هم ۶۴ گیگابایت است. قیمت اعلام شده برای این تبلت هم در حدود سه میلیون تومان است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر