در حال خواندن
بی بی سی: نوکیا به چه درد مایکروسافت می‌خورد؟
0

شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که بخش موبایل شرکت نوکیا را به بهای ۵.۴ میلیارد یورو (۷.۲ میلیارد دلار) می‌خرد.
 بی بی سی نوشت: ««استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، خرید بخش تولید گوشی‌های تلفن همراه نوکیا را «قدمی شجاعانه رو به جلو» توصیف کرده است.
آقای بالمر گفته این معامله هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری، بخشی از تلاش مایکروسافت برای تحول در مدل تجاری‌اش است.
به گفته او، این شرکت آمریکایی می‌خواهد به جای تمرکز محض روی تولید نرم‌افزارها و کامپیوترهای شخصی، به نامی مطرح در حوزه تولید محصولات الکترونیکی و خدمات اینترنتی، «هم برای شرکت‌های تجاری و هم برای مصرف‌کنندگان معمولی» تبدیل شود.
استیو بالمر می‌گوید: «این قطعه‌ای مهم از پازل [برنامه] ما برای تبدیل به یک شرکت فوق‌العاده در زمینه تجهیزات و خدمات است»
شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که بخش موبایل شرکت نوکیا را به بهای ۵.۴ میلیارد یورو (۷.۲ میلیارد دلار) می‌خرد. این معامله در سال ۲۰۱۴ به انجام می‌رسد و در جریان آن ۳۲ هزار کارمند نوکیا به مایکروسافت منتقل می‌شوند.
اما برای بسیاری سؤال این است که چرا غول دنیای نرم‌افزار، شرکتی را خریده که مدت‌هاست ضرر می‌دهد.»»

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر