در حال خواندن
بیشترین تعداد سایت‌های ۴Gمتعلق به کدام اپراتور است؟
0

در فصلنامه آماری شماره ۱۱ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در زمستان ۱۴۰۱ منتشر شده است تعدادی از شاخص های کمی مربوط به عملکرد اپراتورها آمده است. این شاخص ها شامل تعداد کشورها و اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ، تعداد مشترکان روم شده در شبکه اپراتورها (رومینگ ملی) و تعداد سایت های فیزیکی فعال شبکه ۴G تلفن همراه می شوند. گزارش پیش رو به بررسی تفکیکی این شاخص ها و عملکرد اپراتورها در این بخش ها می پردازد باشد که می تواند معیاری مهم در انتخاب یک اپراتور برای پیوستن مشترکان به شبکه آن ها باشد.

 

تعداد کشورها و اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

مطابق آمار سازمان رگولاتوری تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۱۱۰، ۱۴۰ و ۱۴۰ کشور است. مطابق با همین آمار تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ همین اپراتورها به ترتیب ۲۸۰، ۲۵۰ و ۲۰۰ اپراتور است.

 

رومینگ ملی

در حوزه رومینگ ملی مطابق با آمار رگولاتوری اپراتور همراه اول میزبان ۱۱ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۳ مشترک از ایرانسل و میزبان ۳ میلیون ۳۹۳ هزار و ۷۰۷ مشترک رایتل بوده است. مطابق با همین آمار میزبانی اپراتور ایرانسل برای دو اپراتور همراه اول و رایتل به ترتیب ۳ میلیون ۹۷۱ هزار و ۸۷۹ مشترک و ۲ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۳۲۹ مشترک بوده است. اپراتور رایتل در میان سایر اپراتورها امکان میزبانی نداشته است.

 

تعداد سایت های فیزیکی فعال شبکه ۴G تلفن همراه

مطابق آمار منتر شده توسط سازمان رگولاتوری تعداد سایت های فیزیکی فعال شبکه ۴G تلفن همراه در کشور به درصد به ترتیب ۵۱ درصد، ۴۲ درصد و ۷ درصد در اختیار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل است.

 

مطابق آماری که شرح آن رفت اپراتور همراه اول در حوزه رومینگ بین الملل، رومینگ ملی و تعداد سایت های فعال ۴G عملکرد بهتری در مقایسه با رقبا داشته است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر