در حال خواندن
بررسی شاخص های عملکرد اپراتورهای تلفن همراه مطابق آمار رگولاتوری
0

در فضای رقابتی اینکه چه اپراتوری انتخاب مشترکان جدید است، به میزان امکاناتی که آن اپراتور در اختیار مشترک قرار می دهد وابسته است. این موضوع همچنین به حفظ مشترکان سابق نیز کمک می کند. اپراتوری که نتواند در مرور زمان شرایط را بهینه حفظ کند نه تنها مشترک جدیدی جذب نخواهد کرد، بلکه مشترکان سابق را نیز از دست خواهد داد. در گزارش پیش رو قصد داریم نحوه عملکرد اپراتورهای مخابراتی کشور را از منظر  سهم اپراتورها از بازار مشترکان پهن باند سیار،  تعداد سایت ها ی فیزیکی فعال شبکه و تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ بر اساس آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار دهیم.

سهم اپراتورها از بازار مشترکان پهن باند سیار

مطابق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد مشترکان پهن باند اینترنت سیار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۵ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۲۷۱ مشترک، ۴۴ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۳۹ مشترک و ۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۴ مشترک است.

بر این اساس ۲۱/۵۳ درصد از بازار مشترکان پهن باند سیار در اختیار اپراتور همراه اول، ۶۵/۴۲ درصد در اختیار ایرانسل و ۱۴/۴ درصد در اختیار اپراتور رایتل است.

تعداد سایت ها ی فیزیکی فعال شبکه ۴G

براساس آمار اعلامی سازمان رگولاتوری تا پایان اسفندماه  ۱۴۰۱ تعداد سایت ها ی فیزیکی فعال شبکه ۴G اپراتور همراه اول ۲۰ هزار و ۲۲۶ سایت، اپراتور ایرانسل ۱۶ هزار و ۴۶۱ سایت و اپراتور رایتل ۲ هزار و ۶۷۲ سایت بوده است.

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

مطابق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان اسفندماه  ۱۴۰۱ تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۱۱۲، ۱۴۰ و ۱۴۴ کشور بوده است.

مطابق با همین آمار تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ اپراتور همراه اول ۲۸۵ اپراتور، در مورد اپراتور ایرانسل ۲۷۳ اپراتور و در مورد اپراتور رایتل ۲۰۶ اپراتور بوده است.

 

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر