در حال خواندن
به تلکام بی اسپانسر خوش آمدید
0

نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی به عنوان مهم‌ترین ویترین صنعت مخابرات ایران و یکی از منظم‌ترین نمایشگاه‌های صنعت فاوا در کشور امروز (۴ مهرماه ۱۳۹۲) با حضور وزیر ارتباطات درهای خود را به روی بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان می‌گشاید و به مدت ۴ روز تا هفتم مهر میزبان آنان خواهد ماند. این درحالی است که این نمایشگاه دومین سال متوالی بدون اسپانسر و حامی مالی مانده است.
 
نود آی سی تی – نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی(ایــران تله‌کام) چهاردهمین دوره برگزاری خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با اهدافی مثل عرضه و معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های متخصصان، شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی و اطلاع‌رسانی در خصوص آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع‌رسانی آغاز کرده است. این نمایشگاه البته می‌خواهد ضمن اینکه بستر مناسبی برای انتقال فناوری‌های روز به کشور ایجاد می‌کند، فرصت برقراری ارتباط را هم به خریداران و فروشندگان کالا و خدمات مرتبط بدهد و تولیدکنندگان را برای رقابت و تامین نیازمندی‌های صنعت در داخل تشویق کند.
این اهداف به ویژه دو سه هدف اول، با توجه به استقبال کارشناسان و صنعت داخلی و رویکرد نسبی رو به افزایش خارجی‌ها چندان هم دور از دسترس نیست.
 
روحانی مچکریم!
فضای مجازی به هر بهانه خوبی، پر می‌شود از استاتوس‌ها، پست‌ها و کامنت‌هایی که می‌گوید “روحانی مچکریم”. انگار امسال تلکام ۲۰۱۳ هم باید همین را بگوید. اگر من مدیر تلکام بوده، اصلا همین جمله را می‌کردم اسلوگان تلکام چهاردهم.
اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تلکام امسال در فضایی به وسعت تقریبی ۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع برگزار می‌شود. در حالی که فضای تحت پوشش تلکام در سال ۹۱ در حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر بود. از سوی دیگر، تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از ۲۰۷ شرکت به ۲۶۱ شرکت رسیده است. جالب اینجاست که سال گذشته تعداد شرکت‌های خارجی یا نمایندگان آنها نزدیک به ۲۰ شرکت بود که امسال به ۶۰ شرکت رسیده است.
از امروز در چهاردهمین نمایشگاه ایران تله‌کام، ۲۰۱ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۶۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۲ کشور امارات متحده عربی، انگلیس، آلمان، تایوان، چین، ژاپن، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، لهستان، هلند و هند در نمایشگاه حضور دارند.
لادن ملکی مدیر اجرایی نمایشگاه تلکام در شرکت پالارسامانه که مجری این نمایشگاه است می‌گوید: امسال علاوه بر افزایش تعداد غرفه‌داران، در میان مشارکت کنندگان شور و حال و جنب و جوش بیشتری مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد بهبود اوضاع اقتصادی و امید به آینده انگیزه آنان را بالا برده است.
ملکی می‌افزاید: در سایر نمایشگاه‌هایی که پالارسامانه مجری آنهاست هم امسال تحرک بیشتر شده ست. تحرک و پویایی و افزایش تعداد شرکت‌ها، طبیعتا رشد تعداد بازدیدکننده را هم درپی داشته است.
آن طور که پیداست، روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اعمال روش‌هایی که روان شدن چرخ‌های اقتصاد و سیاست‌های خارجی را نوید می‌دهد، موجب شده که آثار رخوت ۸ ساله‌ای که بر صنعت و تولید کشور سایه انداخته بود، خیلی سریع از چهره صنایع رخت بربندد و ویترین نمایشگاهی هم پر زرق و برق‌تر جلوه کند.
ایران تله کام ۲۰۱۳ در سالن‌های ۶، ۷ ،۸-۹، ۱۰-۱۱، ۱۲-۱۳، ۲۷، ۲۵A و فضای باز مربوطه برگزار می‌شود و از ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به حضور فعال و گسترده بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های دولتی و خصوصی مخابراتی کشور و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی در آن اشاره کرد.
 
دومین سال بی‌اسپانسری
اما تلکام ۲۰۱۳، یک حد نصاب هم ثبت می‌کند و سال‌های دور از اسپانسر را به ۲ می‌رساند.
ملکی در مورد دلایل بی‌اسپانسر ماندن تلکام می‌گوید: امسال نیز مثل سال‌های گذشته با فعالان و بازیگران اصلی حوزه تلکام در مورد اسپانسری نمایشگاه مذاکراتی انجام شد و از طرف‌های مقابل هم تمایل نشان داده می‌شد، اما در نهایت به توافق نرسیدیم و نمایشگاه را دومین سال پیاپی بدون اسپانسر برپا می‌کنیم.
ملکی نرخ‌ها و تعرفه‌های اسپانسری را در این موضوع موثر نمی‌داند و می‌افزاید: مبحث اسپانسری نمایشگاه یک موضوع قابل انعطاف است و می‌توان با توجه به شرایط، برای حامی خدمات و قیمت‌های مختلفی تدوین کرد و بسته‌های مختلفی ارائه کرد. اما به نظر می‌رسد شرایط اقتصادی و سیاست‌های تبلیغاتی شرکت‌های مخابراتی با حمایت از بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت مخابرات کشور منطبق نیست. ما هم به سیاست‌های این شرکت‌ها احترام می‌گذاریم.
 
همین امروز، نه ۴۰ روز دیگر
تلکام ۲۰۱۲ هفته آخر آبان ماه برپا شد، اما امسال زمان برگزاری این نمایشگاه نزدیک به ۴۰ روز جلو کشیده شده است.
ملکی توضیح می‌دهد که نمایشگاه ایران تلکام یک تاریخ ثابت و سنتی دارد و هر سال در ماه‌های مهر و آبان برپا می‌شود. زمان نمایشگاه هم در این دو ماه مرتبط با مراسم مذهبی یا رویدادهای ملی و زمان سایر نمایشگاه‌های دایر در محل برگزاری، تنظیم می‌شود.
وی می‌افزاید: اگر می‌خواستیم نمایشگاه را همانند پارسال در اواخر آبان برپا کنیم، مصادف می‌شد با ایام محرم که برای بازدیدکنندگان زمان مناسبی نیست. بنابراین دهه اول مهر را انتخاب کردیم.
به گزارش به فناوران، بنابراین، اگر به صنعت مخابرات، تلفن همراه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خلاصه سیم و کابل و بی‌سیم علاقه‌مندید، نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۳ را از دست ندهید. این نمایشگاه از همین امروز شروع شده و تا یکشنبه ۷ مهر ماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران منتظر شماست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر