در حال خواندن
بهترین محصولات روی زمین رونمایی شد
0

گزارش: نسترن صائبی
منبع: The Verge
سه شنبه شب شرکت اپل در تالار نمایش کالیفرنیا در سن خوزه، نزدیک مقر اصلی شرکت اپل، مراسم معرفی جدیدترین محصولات خود را برگزار کرد که احتمالا آخرین مراسم اپل در سال ۲۰۱۲ خواهد بود. در ابتدای این مراسم، تیم کوک مدیر اجرایی اپل روی سن آمد و به رسم همیشه اول به تعریف و تمجید از محصولات این شرکت کرد. محصول اول آیفون بود.
 
نود آی سی تی – کوک درباره فروش آیفون پنج در هنگ‌کنگ، نیویورک و لندن گفت: آیفون پنج رکورد بیشترین فروش در هفته اول را در جهان شکست. انبار ما در هفته اول خالی شد و بیش از ۵ میلیون فروش داشتیم. وی افزود: تیم ما به سختی کار می‌کند تا بهترین محصولات را ارایه دهد و واکنش مشتریان ما را بیشتر عاشق این کار می‌کند. وی سپس در مورد آیپاد تاچ و نانوی جدید که چندی پیش معرفی شدند، صحبت کرد و گفت: آیپادها هم شروع فوق‌العاده‌ای داشتند و بیشتر از سه میلیون آیپاد فروخته شده است. کوک ادامه داد: اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS ما از iOS6 استفاده می‌کنند. ما به سختی کار می‌کنیم تا تمامی محصولات‌مان قابل به‌روزرسانی به آخرین نسخه سیستم‌عامل ios باشند. این سریع‌ترین سرعت آپدیت به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل در تاریخ است. iOS 6 و سیستم‌عامل شیر کوهی طراحی شده‌اند تا به راحتی در کنار یکدیگر کار کنند. ما روی امکاناتی چون اسناد روی سرویس ابری کار می‌کنیم که زندگی را راحت‌تر می‌کنند. مشتریان تا به حال بیش از ۱۲۵ میلیون سند را روی سرویس ابری قرار داده‌اند. امکاناتی مانند آی‌مسیج بهترین ابزار برای ارسال پیام میان کاربران ماست. فقط در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد پیام با آنها ارسال شده است؛ یعنی ۲۸ هزار پیام در ثانیه. امکاناتی مانند گیم سنتر، بهترین روش برای بازی کردن با دوستان‌تان هستند. تا به حال ۱۶۰ میلیون حساب کاربری در گیم‌سنتر ساخته شده و بیشتر از ۷۰ میلیون عکس بین افراد به اشتراک گذاشته شده است. کوک سپس به سراغ فروشگاه اپلیکیشن اپل رفت و گفت: ما بیشتر از ۷۰۰هزار اپلیکیشن در اپ‌استور داریم که ۲۷۵هزارتای آنها برای آی‌پد طراحی شده‌اند. هم‌اکنون به نقطه جدیدی رسیده‌ایم: مشتریان تا اینجا ۳۵ میلیارد اپلیکیشن از فروشگاه اپل دانلود کرده‌اند. بیش از ۵/۶ میلیارد دلار به برنامه‌نویسانی که برای سیستم‌عامل iOS اپلیکیشن طراحی کرده‌اند، پرداخت شده است. مشهورترین اپلیکیشن این فروشگاه، اپلیکیشن iBOOK است. بیشتر از ۵/۱ میلیون کتاب در فروشگاه وجود دارد و و ۴۰۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.
 
مک‌بوک جدید
تیم کوک سپس به سراغ آی‌مک رفت و گفت که مک در حال تبدیل شدن به کامپیوتر دسکتاپ و نوت‌بوک شماره یک در آمریکا است، اما در این راه متوقف نشده‌ایم و به خلاقیت و توسعه مک ادامه می‌دهیم. در این هنگام فیل شیلر، مدیر ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل وارد صحنه شد تا این محصول را معرفی کند. وی گفت: چند ماه پیش بود که بهترین مک‌مان را معرفی کردیم. اما احتمالا شما نمی‌دانید که پرفروش‌ترین مک ما مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است. کاربران عاشق آن هستند و برای بسیاری از کارها عالی است. اما مفتخرم که مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی جدید را به شما معرفی کنم. این لپ‌تاپ فوق‌العاده باریک است و فقط ۷۵ صدم اینچ ضخامت دارد؛ یعنی ۲۰ درصد باریک‌تر از نسخه قبلی است. وزن آن فقط یک کیلو و ۶۰۰ گرم است و سبک‌ترین مک‌بوک پرویی است که تولید کرده‌ایم. درایو DVD از آن حذف شده، ولی صفحه نمایش آن رتیناست؛ یعنی بیش از ۴ میلیون پیکسل در یک نمایشگر ۱۳ اینچی. وی افزود: بیایید نگاهی به داخل این لپ‌تاپ بیندازیم: پردازشگر Core i7 یا Core i5 و رم ۸ گیگابایتی به صورت پیش فرض، به همراه درایو اس‌اس‌دی تا ۷۶۸ گیگابایت ظرفیت و گرافیک HD 4000 اینتل و و هفت ساعت کارکرد باتری. این مک‌بوک با رم ۸ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و پردازنده ۵/۲ گیگاهرتز با قیمت ۱۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.
 
آی‌مک جدید
شیلر گفت: آی‌مک بهترین کامپیوتر دسکتاپ در آمریکاست که با یک طراحی فوق‌العاده طی سال‌های گذشته به تکامل رسیده است. آی‌مک جدید زیباترین آی‌مکی است که تا به حال ساخته شده و یک کامپیوتر کامل است. لبه‌های آن تنها ۵ میلی‌متر است و ۸۰ درصد باریک‌تر از مدل‌های قبلی است؛ آنقدر باریک است که باورتان نمی‌شود یک کامپیوتر کامل درون آن قرار گرفته است. درایو DVD در این محصول نیز حذف شده و تمام بخش‌های داخلی آن دوباره مهندسی و طراحی شده‌اند. مدل ۲۷ اینچی آی‌مک ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم سبک‌تر شده است. این آی‌مک با پردازنده‌های core i5 و core i7 و‌ هارد تا ۳ ترا بایت به همراه گرافیک Kepler انویدیا ارایه می‌شود. آی‌مک با کیبورد و ماوس بی‌سیم ارایه می‌شود. مدل ۵/۲۱ اینچی با قیمت شروع ۱۲۹۹ دلار و پردازنده ۷/۲ گیگاهرتزی core i5 به همراه ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت‌هارد دیسک از ماه میلادی آینده ارایه خواهد شد. به گفته شیلر، این کامپیوتر در هنگامی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تا ۵۰ درصد برق کمتری مصرف می‌کند.
 
نرم‌افزار جدید آی‌بوک و آی‌پد نسل چهارم
تیم کوک دوباره به صحنه آمد و در مورد آی‌پد صحبت کرد. وی گفت: تا دو هفته پیش، بیشتر از ۱۰۰ میلیون آی‌پد فروخته شده است. تعداد آی‌پدهای به فروش رفته در فصل گذشته بیشتر از تمام کامپیوترهای شخصی بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که تبلت‌های زیادی به فروش می‌رسند، اما اعداد واقعیت‌های جالب‌تری را نشان می‌دهد. آی‌پد ۹۱ درصد ترافیک اینترنت را در میان تبلت‌ها به خود اختصاص داده است. در حقیقت کاربران عاشق آی‌پدشان هستند، در همه جا از آن استفاده می‌کنند، همه جا با آن به اینترنت وصل می‌شوند و از باتری پرتوان آن بهره می‌برند. البته اپلیکیشن‌های فوق‌العاده آن را نیز نباید فراموش کرد. معلم‌ها در سرتاسر دنیا از آی‌پد به عنوان یک ابزار آموزشی فوق‌العاده استفاده می‌کنند و بسیاری از آنها می‌گویند که آی‌پد دنیای آموزش را تغییر داده است. وی سپس اشاره کرد به نرم‌افزار iBook که برای نوشتن کتاب از آن استفاده می‌شود. وی گفت: اپلیکیشن iBook Author برای همه ساخت محتوای آموزشی کتاب‌ها را راحت کرده است. ۸۰ درصد محتوای آموزشی آمریکا هم‌اکنون با فرمت آی‌بوک قابل دسترسی است و به قدری جالب است که همه دل‌شان می‌خواهد به دوران مدرسه برگردند. هم‌اکنون دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در آمریکا کلاس‌هایی دارند که در آنها از کتاب‌های آی‌بوک روی آی‌پد استفاده می‌شود. وی نسخه جدید اپلیکیشن آی‌بوک آتور را معرفی کرد و گفت: این نسخه با فونت‌های جدید ارایه شده و این امکان را دارد که از فونت‌های خودتان نیز استفاده کنید. معادلات و فرمول‌های ریاضی نیز به راحتی می‌توانند وارد شوند. این اپلیکیشن به صورت رایگان در فروشگاه اپلیکیشن مک قرار می‌گیرد.
کوک دوباره سراغ آی‌پد رفت و گفت: ۹۴ درصد شرکت‌های لیست شده در فهرست ۵۰۰ شرکت فورچون از آی‌پد استفاده می‌کنند. ابتدای امسال آی‌پد را با نمایشگر رتینا عرضه کردیم که هم‌اکنون پرفروش‌ترین تبلت دنیاست.
دوباره شیلر روی صحنه آمد و گفت: می‌خواهیم درباره نسل چهارم آی‌پد صحبت کنیم. نسل چهارم یک غول قدرتمند است که سرعت پردازش آن دو برابر شده و قدرت پردازنده آن تقریبا نزدیک به آیفون ۵ است. پردازشگر گرافیکی آن نیز دو برابر قوی‌تر شده است. باتری آن نیز قدرتمندتر شده و ۱۰ ساعت عمر دارد. آی‌پد نسل چهارم در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود با سخت‌افزارهای دو برابر، اما با همان قیمت قبل یعنی مدل ۱۶ گیگابایتی وای‌فای ۴۹۹ دلار.
 
و بالاخره آی‌پد مینی
شیلر گفت: کاربران ما آی‌پد دیگری را هم می‌خواهند؛ آی‌پد کوچک‌تری که بسیار شبیه آیپاد تاچ جدید است، اما کمی بزرگ‌تر از آن. این همان آی‌پد مینی است. سوال اینجاست که چه کاری می‌توانید با آی‌پد مینی انجام دهید که با آی‌پد نسل چهارم نمی‌توانید؟ جواب این است که می‌توانید آی‌پد مینی را با یک دست نگه دارید. زیرا این آی‌پد ۲۵ درصد نازک‌تر از آی‌پد نسل چهارم است و فقط ۲/۷ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن آن نیز تنها ۳۰۸ گرم و تقریبا نصف آی‌پد نسل چهارم است. این آی‌پد مانند آیفون ۵ در دو مدل سیاه و سفید ارایه خواهد شد. آی‌پد مینی ۹/۷ اینچی است، اما قدرت تفکیک صفحه نمایش آن تقریبا همانند آی‌پد ۷/۹ اینچی است. این آی‌پد برای خواندن ایمیل‌ها و وب‌گردی فوق‌العاده است و بازی کردن روی آن لذت ویژه خودش را دارد. فناوری‌های منحصر به‌فردی در آی‌پد مینی قرار گرفته که از آن یک تبلت بی‌نظیر می‌سازد: پردازنده دو هسته‌ای A5، پشتیبانی از نسل چهارم تلفن همراه و دوربین ۵ مگاپیکسلی iSight با قابلیت ضبط ۱۰۸۰پیکسلی.
شیلر همچنین گفت که یک اسمارت کاور جدید هم در پنج رنگ مختلف برای آی‌پد مینی ارایه می‌شود. مدل ۱۶ گیگابایتی وای‌فای با قیمت ۳۲۹ دلار ارایه خواهد شد. آی‌پد مینی و آی‌پد نسل چهارم از ۲۶ اکتبر برای پیش فروش عرضه می‌شوند و از ۲ نوامبر وارد بازار خواهند شد.
 
حرف آخر تیم کوک
به گزارش فناوران، تیم کوک بار دیگر روی صحنه آمد و گفت: ما ابتدای سال گفته بودیم که امسال محصولات فوق العاده‌ای از ما می‌بینید. خلاقیت‌هایی که فقط از عهده اپل برمی‌آید. فکر می‌کنم که به قول‌مان عمل کرده‌ایم و امیدوارم شما هم با ما موافق باشید. ما ماونتین لاین را با iOS 6 به همراه صدها قابلیت جدید ارایه کردیم. آیپادها و آیفون ۵ را وارد بازار کردیم. تمام نوت‌بوک‌های‌مان را به‌روز کردیم. آی‌مک فوق‌العاده باریک و زیبا را معرفی کردیم و در ابتدای امسال نسل سوم آی‌پد را معرفی کردیم و امروز نسل چهارمش را. امروز هم آی‌پد مینی را وارد خانواده تبلت‌ها کردیم. وی افزود: شخصا می‌خواهم از تمام تیم اپل تشکر کنم که بخش بزرگی از زندگی‌شان را به ساخت بهترین محصولات روی زمین اختصاص دادند. اینها هوشمندترین و خلاق‌ترین انسان‌هایی هستند که من می‌شناسم و باعث افتخارم است که با آنها کار می‌کنم.
 
 
 
 
 
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر