در حال خواندن
برنامه ویژه‌ وزارت ارتباطات درحمایت از بخش خصوصی
0

وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: براساس برنامه پنجم توسعه کشور، وظایف خطیری برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی شده که برنامه ریزی لازم جهت تحقق آن صورت گرفته است.
نود آی سی تی – محمود واعظی در نشست هم اندیشی پیرامون مسایل حوزه ICT با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های تحقق اهداف پیش بینی شده در راستای برنامه چشم انداز توسعه کشور باید از سوی این وزارتخانه ایجاد شود.
وی با اشاره به وعده‌های خود در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، افزود: توجه به بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های داخلی در جهت توسعه کشور، از جمله مواردی بود که پیش از این در برنامه های مجموعه وزارت ارتباطات به مجلس ارایه شده بود.
واعظی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات هیچ گاه به دنبال تصدی‌گری نبوده است، گفت: در این راستا، به یکی از معاونت های مجموعه وزارت ارتباطات، مأموریت ویژه ای در جهت حمایت از بخش خصوصی، تولید و تحقیق داده شده تا هماهنگی کامل در این بخش از صنعت داشته باشیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم اهداف پیش بینی شده در این حوزه را محقق کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اشراف نمایندگان حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان فعال در این حوزه با مسایل مشکلات بخش آشنا بوده و تاکنون سوال‌ها و پیشنهادهای مطرح شده از سوی آنان، راه گشا بوده است.
وی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات بدون حمایت و کمک مجلس امکان تحقق اهداف پیش بینی شده را ندارد، تاکید کرد: امیدواریم با ادامه روند همدلی و هماهنگی موجود میان دولت و مجلس، شاهد دستاوردهای خوبی در این حوزه باشیم.
 
برنامه جامع ICT فعلا متوقف شد
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در دیدار اعضای این کمیسیون با وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک وزارتخانه فرا بخشی است و برای تحقق اهداف چشم انداز و پیشرفت علمی کشور، راهی به جز استفاده از بستر ICT نداریم.
رضا رحمانی افزود: فناوری اطلاعات از جمله صنایعی است که موجب تحقق عدالت در جامعه می شود.
وی افزود: بهداشت، حمل و نقل، مسکن، ترافیک، محیط زیست و کشاورزی از جمله صنایعی هستند که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش ویژه‌ای در آنها دارد.
رحمانی با بیان این مطلب که بستر ارایه خدمات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: به کمک ابزار فناوری اطلاعات می‌توان دانشگاه شریف را به خانه روستاییان برد تا همه از مزایای آن به صورت برابر بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به بررسی برنامه جامع ICT کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور دریافت نظرات دولت جدید در خصوص این برنامه، بررسی آن متوقف شده تا مبدا در موارد مدنظر در آن دیده شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن کشور با اشاره به اختصاص مواد ۴۶ تا ۴۹ برنامه پنجم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید تحقق این احکام در اولویت اصلی این وزارتخانه باشد و این احکام به جامعه معرفی شوند.
وی با بیان این مطلب که تاکنون همکاری خوبی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمیسیون صنایع صورت گرفته است افزود: باید به همه بخش ها از زیرساخت تا فناوری اطلاعات، پست و پست بانک، توجه لازم انجام شود.
رحمانی گفت: معتقدم از این پس همکاری بهتری نسبت به گذشته میان وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع در راستای تحقق اهداف و برنامه ها شکل خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: کمیسیون آمادگی دارد تا کمک‌های لازم در خصوص اصلاح قوانین و مقررات در جهت پیشبرد اهداف را در اختیار مجموعه در وزارت ارتباطات قرار دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر