در حال خواندن
با وجود تذکر بانک مرکزی، همراه کارت به تخلف خود ادامه می‌دهد
0

در حالی که چند ماهی از ارایه سرویس انتقال وجه از طریق کارت به شماره شبا، توسط اپلیکیشن همراه کارت وابسته به شرکت‌های زیر مجموعه بانک آینده می‌گذرد، با وجود اخطار بانک مرکزی در خصوص قطع این سرویس، همراه کارت همچنان به این تخلف محرز ادامه می‌دهد.

نود فناوری – براساس این گزارش در مقررات ارایه شده در خصوص ارایه خدمات، توسط پرداخت‌ سازها به هیچ وجه مجوز ارایه خدمت انتقال وجه از کارت به شماره شبا داده نشده است و پرداخت‌سازها نمی‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های خود این خدمت را ارایه کنند.

این در حالی است که با وجود اخطار مدیران بانک مرکزی به مدیران همراه کارت مبنی بر اینکه این سرویس باید هرچه سریعتر حذف شود، این سرویس همچنان از سوی ایشان ارایه می‌شود.

این موضوع را از مرکز تماس این شرکت نیز پیگیری کردیم و کارشناس مربوطه نیز با تایید انتقال وجه از کارت به شماره شبا گفت: با توجه به محدودیت انتقال وجه ۳ میلیون تومانی از طریق هر کارت در روز ارایه این خدمت تا سقف ۳ میلیون تومان در روز قانونی است.

نکته مهم دیگر اینکه بانک مرکزی به تمامی پرداخت‌سازها و بانک‌ها ابلاغ کرده تنها یک میلیون تومان در روز می‌توان از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی با سرویس کارت به کارت منتقل کرد.

این در حالی است که اکنون بسیاری از بانک‌ها از این قانون تبعیت نمی‌کنند و از آنجا که مسوولیت تخلفات احتمالی که می‌تواند از طریق مسیر پرداخت‌سازها انجام شود به عهده بانک‌های طرف قرارداد است، بانک مرکزی نیز جدیت زیادی برای تن دادن به این ابلاغیه‌ از سوی فعالان نظام بانکی به خرج نمی‌دهد.

اینکه از ابتدا هم تمامی مسوولیت به عهده بانک‌ها بوده و قرار هم نیست بانک مرکزی مسوولیتی به عهده بگیرد، چرا این موضوع مجددا اخطار داده می‌شود و برای اجرای آن هم جدیتی وجود ندارد، سوال برانگیز است. آیا بانک مرکزی می‌خواهد با این ابلاغ‌ها هر گونه مسوولیت را از گردن خود بردارد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر