در حال خواندن
بورس با افزایش سرمایه همراه اول موافقت کرد
0

دعوت از سهامداران برای حضور در مجمع فوق العاده ۱۲ خرداد

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران که از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تأمین می‌شود موافقت کرد. در همین راستا این شرکت از سهامداران خود برای شرکت در مجمع عمومی فوق العاده که ۱۲ خرداد ماه برگزار می‌شود برای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه دعوت به عمل آورد.

نود فناوری – براساس این گزارش مجمع عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران در اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد و در آن مجمع افزایش سرمایه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در آن جلسه حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول از پیاده‌سازی برنامه ۵ساله راهبرد همراه اول که با نام «منظومه» در حال اجراست، یاد کرد و گفت: این برنامه متمرکز بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه است و برآنیم تا از رهگذر اجرای این برنامه، نقشی تعیین‌کننده در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال در کشور ایفا کنیم.

فرهنگ ادامه داد: در این برنامه چشم انداز شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با اشاره به جایگاه این برنامه ۵ ساله تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه سه سطح (فاز) را در نظر گرفته‌ایم که بخش هسته به «کسب و کار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نظر داریم در افق ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسیم، لذا نیازمند تعریف سطح نزدیک هسته (Near core) بودیم که ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکت را شامل می‌شود.

فرهنگ همچنین گفت: اما در سطح سوم که با عنوان Beyond core شناخته می‌شود، به دنبال سرمایه گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری‌های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش بینی شده را محقق سازیم.

نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید هستیم

همچنین در این مراسم مهدی اخوان بهابادی رییس هیأت مدیره همراه اول با بیان اینکه برنامه استراتژی تدوین شده برای شرکت ارتباطات سیار ایران تفاوت چشم‌‌گیری با برنامه‌های قبلی دارد، اظهار کرد: به دلیل ماهیت تکنولوژی و سرعت بالای تغییر و تحولات در این عرصه، ملزم به تدوین برنامه‌ای در این زمینه بودیم.

اخوان ادامه داد: هدف گذاری کرده‌ایم در پنج سال آینده حضوری جدی در فضای دیجیتال کشور داشته باشیم و جزو رهبران منطقه‌ای حوزه ICT باشیم و برای نیل به این هدف هم نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز همسو با شعار «رونق تولید»، روند حمایت از کسب و کارهای ایرانی را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد تا جایگاه کنونی همراه اول که دارنده «رتبه اول حمایت از کسب و کارهای ایرانی» است را حفظ کنیم.

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران – نماد: همراه(ذهمراه)

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ارتباطات سیار ایران (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

سرمایه فعلی:        ۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار:         ۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم:          ۱,۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه:           ۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه:

۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی،

۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته،

موضوع افزایش سرمایه:      اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای

خاطر نشان می‌سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.

آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده سهامداران همراه اول

الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۲ خرداد ماه امسال درمحل تهران- شهرک غرب- بلوار فرحزادی- انتهای بلوار شهید دادمان- پژوهشکده نیرو- سالن خلیج فارس برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

ب– دستور جلسه‌:

تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه

سایر موارد

توضیحات:

سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم‌گیری مجمع عمومی فوق العاده است.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.