در حال خواندن
با ماشین شخصی به سفر برویم یا با اتوبوس؟
0

 با ماشین شخصی به سفر برویم یا با اتوبوس؟

مسافرت با اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس، خصوصا در ایام پرسفر سال مانند ایام نوروز، و ماه‌‌های تابستان با استقبال زیادی از سوی مسافران همراه است. افراد زیادی مسافرت با اتوبوس را به دیگر روش‌های سفر رفتن ترجیح می‌دهند. اما در این بین، افراد و خانواده‌هایی هم هستند که بدون دلیل خاصی، ماشین شخصی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

شاید دلیل اصلی بیشتر این افراد برای مسافرت با ماشین شخصی، راحتی سفر باشد. در ادامه خواهید دید که سفرکردن با اتویوس نیز می‌تواند بسیار راحت و خاطره‌انگیرتر از ماشین شخصی باشد. بنابراین اگر قصد دارید به‌زودی خودتان را برای مسافرت بین‌شهری آماده کنید و قصد سفر با ماشین شخصی‌تان را دارید، به شما توصیه می‌کنیم دست نگهدارید، ابتدا این مطلب را بخوانید تا با مزایا و فواید سفر با اتوبوس آشنا شده و سپس اقدام به سفر کنید. شاید از خودتان بپرسید چرا با اتوبوس سفر کنیم و چرا با ماشین شخصی به مسافرت نرویم؟ با ما همراه باشید تا به جواب‌‌تان برسید.

مزایای سفر با اتوبوس

در سال‌هایی نه‌‌ چندان دور، یکی از دلایلی که باعث شده بود، مردم کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند، راحت‌نبودن اتوبوس‌های بین‌شهری بود. اتوبوس‌هایی که در بسیاری از موارد حتی مسافر را از داشتن یک صندلی راحت نیز دریغ می‌کردند. اتوبوس‌های فرسوده، تعداد زیاد مسافران، کیفیت بسیار پایین امکانات اتوبوس، همه و همه دلیلی شده بود برای اینکه، بیشتر مردم، تا حد امکان از مسافرت‌های طولانی با اتوبوس صرف‌نظر کنند.

اما در این چند سال، که درصد زیادی از این اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کنار گذاشته شده‌اند، با ورود اتوبوس‌های پیشرفته vip به ناوگان حمل‌و‌نقل اتوبوس‌رانی کشور، به وضوح می‌توان فهمید که چقدر تعداد مسافرت با اتوبوس افزایش پیدا کرده است. امکانات بیشتر، تعداد مسافران کمتر و راحتی بسیار زیاد به نسبت اتوبوس‌های قدیمی، پذیرایی و تغذیه بین‌راهی، هر کسی را برای سفرهای بین شهری با اتوبوس راضی کرده و باعث می‌شود که سفر با این اتوبوس‌ها، به سفری بسیار راحت و خاطره‌انگیز برای مسافر تبدیل شود. به همین دلیل است که خرید بلیط اتوبوس در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

حالا اگر بلیط اتوبوس را از علی بابا بخرید و از مزایای فراوان این شیوه خرید هم بهره‌مند شوید، مشتری پروپا قرصش خواهید شد.

در بالا به صورت خلاصه به مزایای سفر با اتوبوس‌های امروزی اشاره کردیم، در ادامه مزایای مسافرت با اتوبوس را بهتر بررسی کرده‌ایم. این موارد می‌تواند به شما برای مسافرت آینده‌تان کمک کند.

امکانات بیشتر

اتوبوس‌های vip امروزی امکاناتی نظیر وای‌فای رایگان، مانیتور، پریز برق برای شارژ گوشی، صندلی‌های تخت‌شو و نیمه‌تخت‌شو و تغذیه و خوراکی دارند. برخلاف مسافرت با ماشین شخصی، بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید از مسافرت با اتوبوس و دیدن مناظر لذت برده و نگرانی‌های رایج مسافرت با ماشین شخصی را نداشته باشید.

سفری راحت با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس و خوابیدن بر روی صندلی‌های تخت‌شو و دیدن فیلم، می‌تواند در مسافرت‌های طولانی شبانه بسیار لذت‌بخش باشد. کاری که به هیچ وجه برای راننده‌های ماشین شخصی امکان‌پذیر نبوده و سرنشینان نیز باید دائما حواس‌شان به راننده باشد تا مبادا خدایی نکرده بر اثر خواب‌آلودگی دچار حادثه شود. بنابراین اگر می‌خواهید سفری راحت و دلپذیر را تجربه کنید، بدون اینکه، نگران دغدغه‌های رایج سفر با ماشین شخصی باشید، اتوبوس را در اولویت قرار دهید. خرید بلیط اتوبوس از علی بابا این مزیت را دارد که می‌توانید خودتان صندلی‌تان را انتخاب کنید. به این ترتیب راحتی بیشتری خواهید داشت.

کاهش هزینه های سفر

سفر با ماشین شخصی، جدای از اینکه می‌تواند خسته‌کننده باشد، قطعا هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. هزینه بنزین، هزینه خرابی و قطعات مصرفی ماشین، هزینه سفرتان را چندین برابر خواهد کرد. اما مسافرت با اتوبوس، تنها هزینه‌ای که برایتان در بر خواهد داشت، فقط و فقط هزینه بلیطی است که باید تهیه کنید. در واقع با تهیه بلیط اتوبوس، با یک تیر چند نشان می‌زنید. هم از سفری راحت بهره‌مند خواهید شد، هم اینکه در هزینه‌های گزاف مسافرت با ماشین شخصی، صرفه‌جویی خواهید کرد.

پایین آمدن احتمال سوانح رانندگی

متاسفانه، ایران یکی از کشورهایی است که درصد بالایی از افراد هر ساله به دلیل سوانح رانندگی، جان خود را از دست داده و یا مصدوم می‌شوند. ماشین‌های شخصی بنا به دلایلی مانند: خواب‌آلود بودن راننده، سبقت و سرعت غیرمجاز، عجله برای رسیدن به مقصد، همیشه یک طرف اصلی و بیشتر اوقات دو طرف سوانح رانندگی هستند. اما درصد تصادفات در بین وسایل عمومی مانند اتوبوس بسیار کمتر از ماشین‌های شخصی است. بنابراین ایمنی و سفری سالم یکی از دلایل دیگر برتری سفر با اتوبوس است.

در جمع بندی نهایی می‌توان گفت که سفر با اتوبوس، خصوصا سفرهای طولانی، بسیار راحت‌تر و فارغ از دغدغه‌های مسافرت با ماشین شخصی خواهد بود. امکانات بیشتر، اتوبوس‌های پیشرفته، قیمت مناسب بلیط اتوبوس، تعداد مسافران کمتر و راحتی بیشتر، همه و همه باعث می‌شود تا هر سال بر تعداد کسانی که قصد مسافرت با اتوبوس را دارند، افزوده شود.

قطعا بعد از آشنایی با مزایای مسافرت با اتوبوس، در سفر بعدی‌تان می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید و از بین مسافرتی راحت و کم‌هزینه و ایمن با اتوبوس و مسافرتی عموما خسته‌کننده، خطرناک و پرهزینه با ماشین شخصی، مسافرت با اتوبوس را انتخاب کنید. مطمئن باشید مسافرت‌تان با اتوبوس، یکی از به یادماندنی‌ترین مسافرت‌هایتان خواهد شد.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر