در حال خواندن
ایرانی‌‌ها در گوگل دنبال چه می‌گردند؟
1

براساس آخرین گزارشی که در سایت گوگل منتشر شده بیشترین کلماتی که در این سایت توسط کاربران ایرانی جستجو شده است از آشپزی گرفته تا یوتیوب و همراه اول را شامل می‌شود.
نود ‌آی سی تی – بنا به آمار سایت گوگل کلماتی که اکثر ایرانیان در گوگل سرچ میکنند اینها هستند:
 الف مثل آشپزی
بالاترین آمار جستجو در حرف الف مختص به کلمه آشپزی بود. به نظر می آید کاربران ایرانی در اینترنت نیز به دنبال غذاهای خوش طعم و خوشمزه می گردند. این کلمه بیش از ۲۰ میلیون بار در گوگل جستجو شده است. ذوق ایرانیان با جستجوی کلمه آهنگ نیز رعایت شده است این کلمه بیش از ۱۳ میلیون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
 
ب مثل بانک ملی
قصد تبلیغ برای بانک ملی را نداریم اما کاربران ایرانی بیش از ۱۳ میلیون بار این کلمه را در جستجوگر گوگل وارد کرده اند و این بیش از هر چیز نشانگر رشد بانکداری الکترونیکی در نزد ایرانیان است.این خوشحالی زمانی کامل می شود که بانک صادرات با ۵ میلیون جستجو در رتبه سوم قرار دارد. البته کلمه بازار کار نیز با ۱۰ میلیون بار جستجو در مکان دوم جای گرفته است.
 
پ مثل پست
مسئولان پست باید بسیار خوشحال باشند که ایرانیان بیش از ۴۷ میلیون بار این کلمه را جستجو کرده اند.برای شرکت پستی که ضرردهی آن بسیار زیاد است این آمار می تواند نقطه امیدی در تاریکی باشد. کلمه پرسپولیس و پارس خودرو با ۳۷ و ۸ میلیون بار جستجو در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
 
ت مثل تبیان
سایت تبیان یکی از قدیمی ترین سایت هایی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. موسسه تبیان با تاسیس این سایت توانسته است تا کاربران بسیار زیادی را مشترک خود کند. این کلمه با ۴۱ میلیون بار جستجو در میان کاربران ایرانی از معدود مواردی است که یک سایت جستجو می شود. کلمه ترجمه با ۲۴ میلیون بار جستجو در رتبه دوم و تابناک با ۹۱۶ هزار جستجو در رتبه سوم قرار دارد.
 
ث مثل ثبت نام کارشناسی
ثبت نام کارشناسی ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار بار جستجو شده است . بازار ثبت نام در این قسمت بسیار بالا است ، ثبت نام ازدواج دانشجویی و ثبت احوال نیز در رتبه دوم و سوم قرار دارد. اما نکته جالب ثبت نام برج میلاد است که ۳۲۴ هزار بار مورد جستجو قرار گرفته است.برج میلادی ها از همین حالا می توانند بر روی درآمدی نجومی حساب باز کنند.
 
ج مثل جوک
ایرانیان از دیرباز مردمانی شوخ طبع و خونگرم بوده اند و در قرن بیست و یکم نیز فناوری اطلاعات از شوخ طبعی ایرانیان بی نصیب نمانده است.کاربران ایرانی با ۱۹ میلیون بار جستجوی کلمه جوک آمار بسیار بالایی از شوخ طبیعی دیجیتال را به نمایش گذاشته اند.
 
چ مثل چوب
هر چه بیشتر فکر کردیم به نتیجه نرسیدیم که ۳۶ میلیون بار جستجوی کلمه چوب در بین کاربران ایرانی به چه دلیل است؟ شاید شما بتوانید پاسخ مناسبی را در این خصوص برای خود پیدا کنید.
اما چت ایرانی با ۳ میلیون و چت روم ایرانی با ۲ میلیون بار در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
ح مثل حوادث
چندی پیش در گزارشی از ۱۰۰ سایت برتر ایرانی نوشتیم “ایرانیان عاشق حاشیه”.
در این گزارش نیز می توان صحت این جمله را به طور واضح مشاهده کرد. ۱۵ میلیون بار جستجوی کلمه حوادث می تواند گواه این ادعا باشد.
کلمه حج و حج عمره با ۳ و ۱ میلیون بار جستجو به ترتیب دوم و سوم هستند.
 
خ مثل خدا
۹۳ میلیون بار اسم معظم خدا توسط کاربران ایرانی جستجو شده است و کلمه خبر نیز با ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بار در رتبه دوم قرار دارد.
 
د مثل دختر
قضاوت ۱۱۱ میلیون بار جستجوی کلمه دختر در بین کاربران ایرانی را به عهده خواننده می گذاریم اما در رتبه های بعدی کلمات دانلود و داستان با ۲۶ و ۱۳ میلیون جستجو قرار دارند.
 
ذ مثل ذوب آهن
صنایع نیز از علاقمندی کاربران ایرانی بی نصیب نمانده است. کلمه ذوب آهن با ۴۵۴ هزار بار جستجو رتبه بالایی را از آن خود کرده است.
 
ر مثل رقص
کاربران ایرانی گوگل بیش از ۴۰ میلیون بار کلمه رقص را جستجو کرده اند و روزنامه با ۷ میلیون بار جستجو در مکان بعدی قرار دارد.
 
ز مثل زنان زیبا
زنان زیبا ۶ میلیون بار توسط کاربران ایرانی جستجو شده اند.در رتبه بعدی زنگ موبایل با بیش از ۲ میلیون بار جستجو قرار دارد.
 
ژ مثل ژاپن
یکی از معدود کشوری که توسط کاربران ایرانی مورد جستجو قرار گرفته است کشور ژاپن است.این کشور ۱۴۲ میلیون بار توسط این کاربران در گوگل جستجو شده است. کلمه ژورنال نیز ۱۳ میلیون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
 
س مثل سایپا
سایپا خودروی ملی خود را رونمایی کرد. آیا ۳۵ میلیون بار جستجو برای این خودرو است؟
 
ش مثل شعر
ذوق ایرانی در فضای سایبر نیز به رخ کشیده شده است. بیش از ۳۵ میلیون بار جستجوی کلمه شعر در نزد کاربران ایرانی از ذوق شعر این کاربران خبر می دهد.
 
ص مثل صید
کلمه صید ۴۳۹ هزار بار در گوگل جستجو شده است. این کلمه را نمی توان البته با قاطعیت به کاربران ایرانی نسبت داد زیرا برخی از سایت های یافت شده عربی بودند.
 
ض مثل ضرب المثل
ضرب المثل های ایرانی ها از گذشته معرف این قشر بوده اند . در فضای سایبر نیز کاربران ایرانی ۱۳ میلیون بار کلمه ضرب المثل را جستجو کرده اند. کلمه ضد فیلتر نیز با ۷۱۳ هزار بار جستجو از علاقمندی این کاربران است.
 
ط مثل طالع بینی
طالع بینی نزد ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کلمه در گوگل توسط کاربران ایرانی ۵ میلیون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
 
ظ مثل ظهور امام زمان(عج)
کاربران ایرانی در فضای سایبر نیز ارادت خود را به مهدی موعود(عج) نشان داده اند. ظهور امام زمان(عج) به تعداد ۳ میلیون بار فضای جستجوگر گوگل را مزین کرده است.
 
ع مثل عکس
۴۶ میلیون بار جستجوی کلمه عکس در بین کاربران ایرانی نشان از علاقه وافر این کاربران به عکس دارد.کلمه عشق با ۲۸ میلیون بار جستجو و عروس با ۱۴ میلیون بار در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
غ مثل غزل
ذوق ایرانی با جستجوی ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار بار کلمه غزل کامل شده است. این کلمه یکی از کلماتی است که آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.
 
ف مثل فال حافظ
حافظ ای حافظ شیرازی بر ما نظر اندازی
شیرینی و حلاوت گرفتن فال حافظ به فضای سایبر نیز کشیده شده است .۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار بار جستجو در گوگل توسط کاربران ایرانی صحت این ادعا را روشن می کند.
فیلتر شکن نیز با ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار جستجو در رتبه بعدی قرار دارد.
 
ق مثل قرآن کریم
به کلمه “ق” که رسیدیم حدسمان درست از آب درآمد. ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار جستجوی قرآن کریم شایسته ایرانیان بود و بس.
 
ک مثل کلیپ
۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار جستجو در مورد کلمه کلیپ در سایت گوگل توسط کاربران ایرانی ثبت شده بود.
 
گ مثل گالری عکس
کاربران ایرانی گوگل ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بار کلمه گالری عکس را مورد جستجو قرار داده اند. کلمه گل نیز با ۱۸ میلیون بار جستجو در رتبه بعدی قرار دارد.
 
ل مثل لبنان
یکی دیگر از کشورهایی که کاربران ایرانی به آن علاقه وافری دارند لبنان است. این کشور بیش از ۲۴ میلیون بار توسط کاربران ایرانی مورد جستجو قرار گرفته است.
کلمه لباس عروس نیز با ۷ میلیون ۳۰هزار بار جستجو در مکان بعدی ایستاده است.
 
م مثل مترجم
۷ میلیون و ۳۹۰ هزار بار جستجو ی کلمه مترجم در سایت گوگل توسط کاربران ایرانی نشان دهنده رشد نرم افزارهای مترجم آنلاین در کشور است که می توان این نکته را به فال نیک گرفت.
 
ن مثل نور
کلمه نور با بیش از ۴۷ میلیون بار جستحو رتبه نخست را در کلمه “ن” دارا است و نوکیا نیز با ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار جستجو رتبه دوم را در کشور دارد. نوکیا پیش از این ایران را یکی از بزرگترین بازارهای خود قلمداد کرده بود.
 
و مثل وزارت بهداشت
کاربران ایرانی یا به بهداشت خود اهمیت ویژه ای می دهند و یا وزارت بهداشت آنقدر عملکرد خوبی داشته است که به یکی از پرطرفدارترین کلمه های کاربران ایرانی تبدیل شده است. ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار جستجوی وزارت بهداشت توسط کاربران ایرانی صورت گرفته است.
وزارت علوم با ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار جستجو بالاتر از ویکیپدیا قرار دارد.
 
ه مثل همشهری
کلمه همشهری با ۲۱ میلیون بار جستجو رتبه اول و همراه اول با ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بار جستجو در رتبه بعدی قرار دارد.
اما نکته جالب رتبه سوم است که ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار بار نام هدیه تهرانی هنرپیشه سینما در گوگل ثبت شده است.
 
ی مثل یوتیوپ
به گزارش قدی آنلاین،‌ اما نکته جالب و آخر این که سایت یوتیوپ با وجود فیلتر شدن ۵۲ میلیون بار توسط کاربران ایرانی یافت شده است. کلمه یاس نیز با ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جستجو رتبه بعدی را از آن خود کرده است.بازهم جالب است بدانید ۹۸۹ هزار بار کلمه یانگوم توسط کاربران ایرانی جستجو شده است .

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر