در حال خواندن
ایرانسل عذرخواهی نکرد
0

موسسه کلید طلایی پیرو برگزاری مسابقه پیامکی «اسوه عدالت» روی بستر ایرانسل به مناسبت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص سوال پانزدهم مسابقه، بابت این اشتباه غیرعمد عذرخواهی کرد.
نود آی سی تی – روابط عمومی شرکت ایرانسل پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص ارسال پیامکی در مسابقه اسوه عدالت، روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل، این اپراتور تلفن همراه کشور، جهت تنویر افکار عمومی ضمن انتشار توضیحاتی در خصوص شرکت ارسال کننده این پیامک، تاکید بر تعهد ایرانسل در خصوص احترام به وحدت مسلمین و تقریب مذاهب و احترام به تمامی ادیان الهی، توضیحات شرکت تامین‌کننده محتوای این مسابقه را نیز عینا منتشر کرد.
ایرانسل با هدف تامین و نشر محتوای فاخر فرهنگی و اسلامی، ویترین ایرانسل را از تابستان ۱۳۸۶ راه‌اندازی کرده است. تمامی محتواهای عرضه شده روی ویترین، منحصرا از سوی شرکت‌های تامین‌کننده محتوا که از مراجع و نهادهای ذی‌صلاح برای فعالیت و محتوای خود مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند، تامین می‌شود و ایرانسل تنها تامین‌کننده بستر ارتباطی و فنی لازم برای عرضه این محتواها است.
مطابق قرارداد تبادل شده بین ایرانسل و شرکت‌های تامین‌کننده محتوا، مسوولیت حقوقی و محتوایی تمامی محتوای تبادل شده روی بستر فنی شبکه ایرانسل، بر عهده این شرکت‌هاست.
مسابقه پیامکی «اسوه عدالت» به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، توسط «موسسه فرهنگی دیجیتال کلید طلایی جهان معاصر (کلید طلایی)» به عنوان یکی از مسابقات برگزار شده روی بستر فنی ویترین ایرانسل برپا شده است. به‌رغم دریافت توضیحات موسسه فرهنگی کلید طلایی که در ادامه جهت تنویر افکار عمومی می‌آید، تاکید می‌شود نحوه برخورد با این شرکت در چهارچوب قرارداد فی‌مابین و مجوزهای اخذ شده شرکت فوق از مراجع و نهادهای ذی‌صلاح، تحت بررسی است.
 
توضیحات موسسه کلید طلایی در خصوص یکی از سوالات مسابقه پیامکی اسوه عدالت
موسسه فرهنگی دیجیتال کلید طلایی جهان معاصر از سال ۱۳۸۷ با نام تجاری کلید طلایی در حوزه تهیه و تولید محتواهای الکترونیکی (خدمات ارزش افزوده) در بستر تلفن همراه و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح، به این عرصه ورود کرده است. این موسسه، در چند سال اخیر با برگزاری مسابقات متعدد در مناسبت‌های گوناگون، از جمله هفته وحدت، مبعث پیامبر گرامی اسلام و اعیاد بزرگ مسلمین، همواره با نگاه به وحدت جهان اسلام، احترام به تمامی مذاهب اسلامی را مد نظر قرار داده است. پیرو برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان «اسوه عدالت» روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل به مناسبت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی، در خصوص سوال پانزدهم این مسابقه و گزینه‌های پاسخ به آن، به نکاتی چند اشاره می‌شود:
۱- در این سوال، که در خصوص شان قضاوت و قاضی طرح شده، به صراحت در متن سوال از عبارت « قاضی» استفاده شده و پاسخ صحیح این سوال نیز «شریح قاضی» بوده که با درج عبارت «قاضی» در ادامه نام شریح، به شرکت کننده جواب اصلی سوال راهنمایی می‌شود.
۲- در بازه تاریخی مورد اشاره در سوال، جناب عمر ابن خطاب در قید حیات نبوده‌اند که علاوه بر توضیحات بند یک، خود به خود مصداق پاسخ صحیح به این سوال نمی‌توانند باشند.
در پایان، این شرکت، به عنوان مسوول تامین محتوا و برگزاری مسابقه «اسوه عدالت» روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل، اذعان می‌کند؛ انتخاب گزینه دوم این سوال، چیزی جز یک اشتباه غیرعمدی نبوده و این موسسه با امید به عنایات و الطاف الهی در ماه مبارک رمضان و آرزوی وحدت بیش از پیش جهان اسلام، از عموم مسلمین، صمیمانه تقاضا دارد تا عذرخواهی صادقانه‌اش را به دلیل اشتباه صورت گرفته، پذیرا باشند.
 
دادستان انقلاب زاهدان علیه اپراتور ایرانسل اعلام جرم کرد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان در خصوص ارتکاب این تخلف گفت: مواضع وحدت‌آمیز رهبری و نص قانون در اعلام جرم علیه اپراتور ایرانسل را مدنظر قرار داده‌ایم.
محمد مرزیه گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان، دادستان زاهدان به عنوان مدعی‌العموم، علیه شرکت ایرانسل که اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با محتوای خلاف وحدت کرده، اعلام جرم کرده است.
وی، خاستگاه اعلام جرم علیه شرکت ایرانسل را لزوم رعایت قانون برای هر قشر و مذهب عنوان کرد و افزود: ما براساس قانون که برای همه فصل‌الخطاب است و همچنین نظرات رهبری در مورد ضرورت وحدت، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان با اشاره به وظیفه دادستانی در مواجهه با چنین موضوعاتی، گفت: هر زمان که افرادی قصد ایجاد تنش و اختلاف در کشور دارند، دادستانی ورود خواهد کرد.
مرزیه، نخبگان اهل سنت و شیعه را به پرهیز از افراط و تفریط در مسایل مشابه توصیه کرد و گفت: نخبگان جامعه باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات، عوام را توجیه کرده و با تفرقه مقابله کنند.
دادستان زاهدان با تاکید بر بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری و مواضع ایشان درباره اهل سنت و لزوم وحدت در جهان اسلام، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از معتقدان واقعی به تقریب مذاهب در جهان اسلام هستند و نخبگان شیعه و سنی باید با دقت در رهنمودهای رهبری در امر وحدت، هر جایی که انحرافی را از این نقطه‌نظرات مشاهده کردند، برخوردی منطقی و صحیح را در پیش گیرند.
 
با عاملان این اشتباه برخورد جدی شود
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیر در این باره گفت: وحدت در نظام اسلامی ایران به قدری محکم است که با اشتباه فرد یا گروه خاصی کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.
مولوی عبدالصمد کریم‌زایی افزود: پس از انتشار این پیامک قلب جامعه اهل سنت جریحه‌دار شد، اما با موضع‌گیری صریح مسوولان قضایی مشخص شد که این کار توسط افراد خاص و نادانسته صورت گرفته است.
وی در واکنش به پیامکی توسط یکی از عاملان شرکت ایرانسل با مضمونی ضد وحدت منتشر شد، گفت: جامعه اهل سنت ایران، این اقدام وحدت‌شکن را کاملا جدا از مواضع نظام اسلامی می‌داند.
کریم‌زایی خواستار برخورد جدی مسوولان ذی‌ربط با عاملان این عمل ناشایست و جلوگیری از تکرار آن شد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان اسوه وحدت و عدالت در دنیا شناخته شده است و چنین اشتباهاتی از سوی برخی افراد، این جایگاه نظام را خدشه‌دار نمی‌کند.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر