در حال خواندن
اپ‌ها و اپ استورها باید مجوز بگیرند
0

امیر سیاح در ششمین جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص نحوه عمل اپ‌استورها – فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل – گفت: ارایه‌دهندگان خدمات اپلیکیشن، به عنوان ناشران دیجیتال باید قبل از ارایه خدمات، از سایت سرآمد وزارت ارشاد saramad.ir مجوز فعالیت دریافت کنند.
وی گفت: این الزام برای تمامی‌نرم‌افزارها، اپ استورهای داخلی، تلویزیون‌های هوشمند و ارایه‌کنندگان خدمات ارزش افزوده موبایل وجود دارد تا محتوای مدنظر برای ارایه بررسی شود.
سیاح با تاکید براینکه سعی بر این است که این قانون، اخلالی در سرعت ارایه سرویس به کاربران ایجاد نکند، ادامه داد: نظارت در این زمینه همراه با انتشار محتوا صورت می‌گیرد تا کاربران در انتظار دریافت خدمات نمانند. البته زمان صدور مجوز برای محصولات نرم‌افزاری حداکثر ۳ ماه اعلام شده است.
وی با بیان اینکه در ارایه خدمات اپ استورها باید رده سنی و رتبه بندی محتوا مدنظر قرار گیرد گفت: این مباحث متفاوت از فیلترینگ است و نگاه ایجابی و فرهنگی به موضوع دارد.
سیاح با اعلام اینکه تولیدکنندگان نرم‌افزار مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند گفت: بر اساس مجوز دریافت شده از سوی ریاست جمهوری، نرم‌افزارهای موبایل و وب از مالیات معاف می‌شوند. در همین حال تولیدکنندگان نرم‌افزار می‌توانند در جاهای مسکونی فعالیت کنند و یک پنجم حق بیمه را پرداخت کنند.
در بخش دیگری از این مراسم نصرا… جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات با طرح این سوال که چرا مردم هر روز بیش از پیش به‌دنبال خرید اینترنتی هستند، تنوع، سهولت در خرید، ارزان‌تر بودن، صرفه‌جویی در زمان، قدرت مقایسه، حمل و نقل آسان و خرید در هرجا و هر وقت را دلیل این امر برشمرد.
وی گفت: دولت تسهیل و تامین‌کننده زیرساخت‌هاست و عناصر اقتصادی از جمله بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید تحرک داشته باشند.
جهانگرد اعلام کرد: بدین منظور ما به‌دنبال آن هستیم تا میزبانی را در کشور ارزان کنیم و با راه‌اندازی مراکز داده استانی به ‌دنبال پایین آوردن هزینه هستیم. بر اساس این گزارش ششمین جشنواره وب و موبایل ایران روز پنج‌شنبه پس از دو روز فعالیت با اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

نود آی سی تی – امیر سیاح در ششمین جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص نحوه عمل اپ‌استورها – فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل – گفت: ارایه‌دهندگان خدمات اپلیکیشن، به عنوان ناشران دیجیتال باید قبل از ارایه خدمات، از سایت سرآمد وزارت ارشاد saramad.ir  مجوز فعالیت دریافت کنند.وی گفت: این الزام برای تمامی‌نرم‌افزارها، اپ استورهای داخلی، تلویزیون‌های هوشمند و ارایه‌کنندگان خدمات ارزش افزوده موبایل وجود دارد تا محتوای مدنظر برای ارایه بررسی شود.سیاح با تاکید براینکه سعی بر این است که این قانون، اخلالی در سرعت ارایه سرویس به کاربران ایجاد نکند، ادامه داد: نظارت در این زمینه همراه با انتشار محتوا صورت می‌گیرد تا کاربران در انتظار دریافت خدمات نمانند. البته زمان صدور مجوز برای محصولات نرم‌افزاری حداکثر ۳ ماه اعلام شده است.وی با بیان اینکه در ارایه خدمات اپ استورها باید رده سنی و رتبه بندی محتوا مدنظر قرار گیرد گفت: این مباحث متفاوت از فیلترینگ است و نگاه ایجابی و فرهنگی به موضوع دارد.سیاح با اعلام اینکه تولیدکنندگان نرم‌افزار مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند گفت: بر اساس مجوز دریافت شده از سوی ریاست جمهوری، نرم‌افزارهای موبایل و وب از مالیات معاف می‌شوند. در همین حال تولیدکنندگان نرم‌افزار می‌توانند در جاهای مسکونی فعالیت کنند و یک پنجم حق بیمه را پرداخت کنند.در  بخش دیگری از این مراسم نصرا… جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات با طرح این سوال که چرا مردم هر روز بیش از پیش به‌دنبال خرید اینترنتی هستند، تنوع، سهولت در خرید، ارزان‌تر بودن، صرفه‌جویی در زمان، قدرت مقایسه، حمل و نقل آسان و خرید در هرجا و هر وقت را دلیل این امر برشمرد.وی گفت: دولت تسهیل و تامین‌کننده زیرساخت‌هاست و عناصر اقتصادی از جمله بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید تحرک داشته باشند.به گزارش فناوران، جهانگرد اعلام کرد: بدین منظور ما به‌دنبال آن هستیم تا میزبانی  را در کشور ارزان کنیم و با راه‌اندازی مراکز داده استانی به ‌دنبال پایین آوردن هزینه هستیم. بر اساس این گزارش ششمین جشنواره وب و موبایل ایران روز  پنج‌شنبه پس از دو روز فعالیت با اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر