در حال خواندن
افزایش انتخاب اینترنتی همسر در آمریکا
0

بررسی های مرکز تحقیقاتی Pew نشان می دهد استفاده آمریکایی ها از اینترنت برای یافتن شریک زندگی در حال افزایش است و این در حالی است که این روش هم چالش ها و خطرات خاص خود را دارد.

نود فناوری – این بررسی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۱۵ از طریق گفتگو با ۲۰۰۱ بزرگسال آمریکایی انجام شده نشان می دهد که ۱۲ درصد آمریکایی ها از سایت های اینترنتی برای یافتن شریک زندگی استفاده کرده اند، اما این رقم در سال ۲۰۱۳ تنها ۹ درصد بوده است.۹ درصد افراد هم برنامه هایی را به همین منظور بر روی گوشی هایشان نصب کرده اند که نسبت به سال ۲۰۱۳ سه برابر شده است.کارشناسان می گویند سهولت و سرعت استفاده از اینترنت به این منظور و در دسترس بودن گزینه های مختلف برای انتخاب از جمله دلایل افزایش محبوبیت فضای مجازی برای یافتن شریک زندگی است.بیشترین میزان استفاده از اینترنت بدین منظور مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال است که استفاده شان از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲۷ درصد در جولای سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.محققان Pew می گویند استفاده از این شیوه خطرات خاص خودش را دارد. زیرا کاربر هویت واقعی فردی که با او گپ می زند را نمی داند و گاهی اوقات هکرها، جانیان آنلاین و خلافکاران اینترنتی از این سایت ها برای فریب کاربران و سرقت داده های آنها سوءاستفاده می کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر