در حال خواندن
اپلیکیشن‌هایی که یک دوربین دیجیتال هستند
0

دنیای اپلیکیشن‌های عکاسی هر روز در حال بزرگ‌تر شدن است. بیشتر این اپلیکیشن‌ها برای ویرایش و افکت‌های رنگی دادن به عکس طراحی شده‌اند که کارایی‌های‌شان شباهت زیادی به یکدیگر دارد. اما تعدادی از اپلیکیشن‌ها هستند که خودشان یک دوربین محسوب می‌شوند. دوربین‌هایی با امکانات یک دوربین عکاسی دیجیتال – حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای- که به کاربران تلفن‌های هوشمند کمک می‌کند احساس کنند به جای یک موبایل یک دوربین دیجیتال در دست گرفته‌اند. این اپلیکیشن‌ها معمولا مورد علاقه عکاسان هستند چراکه دوربین‌های پیش فرض در آندرویید کارایی‌های متوسطی دارند. در این گزارش نگاه کوتاهی به بهترین اپلیکیشن‌های دوربین آندروییدی در سال ۲۰۱۳ می‌اندازیم.
Camera MX
با استفاده از این اپلیکیشن کاربران به راحتی می‌توانند عکس‌های خود را ویرایش و با دوستان خود در فلیکر، فیس‌بوک و توییتر به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن همچنین به کاربرانش اجازه می‌دهد عکس‌های خود را به صورت اسلاید همراه با موزیک به نمایش بگذارند. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:- بیش از ۲۰ فیلتر رنگی (Vintage Lomo, Color Splash, Pop Art, Black & White, Sepia…)- فیلترهای ترکیب عکس- امکان فیلمبرداری طولی- عکاسی از خود با استفاده از Self-Timer در دوربین پشت و جلو- دسترسی سریع به امکان ویرایش عکس و فیلم- استودیوی کامل ویرایش عکس همراه با امکان تنظیمات رنگ و نور و غیره- نمایش عکس روی نقشه با استفاده از امکان مکان‌یابی و فناوری GPS- امکان مرور کامل فیلم‌ها و آلبوم عکس‌ها- سازگار با آندرویید ۲/۲ به بالا- امکان تغییر زبان اپلیکیشن به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و ترکی
Camera ZOOM FX
گفته می‌شود این اپلیکیشن یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی برای آندرویید است که بیش از یک و نیم میلیون بار فروخته شده است. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:- زوم اپتیکال و دیجیتال تا شش برابر- سریع‌ترین دوربین در آندرویید با امکان عکاسی ۱۰ فریم در ثانیه- امکان سفارشی سازی دکمه‌هایی مانند شاتر یا دکمه زوم کردن- پیش نمایش زنده فریم‌ها و قاب‌ها- امکان استفاده از دوربین خاموش در صورتی که دستگاه پشتیبانی کند- استفاده سریع از امکاناتی مانند فوکوس اتوماتیک، وایت بالانس و عکاسی در شب- امکان تنظیماتی مانند کنتراست، نور، اشباع رنگ، و غیره- به اشتراک‌گذاری سریع عکس در فیس‌بوک، فلیکر و توییتر- شاخص سطح افق- پشتیبانی از تگ‌گذاری، پشتیبانی از برچسب مکان- الصاق اطلاعات عکس فایل EXIF- ذخیره خودکار عکس- مودهای مختلف عکاسی از جمله شب، ساحل، غروب و غیره- استفاده از این برنامه به عنوان دوربین پیش فرضاین اپلیکیشن برای عکسبرداری حالت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ از جمله حالت عکاسی پی‌درپی و تایمر. از سوی دیگر شما می‌توانید به راحتی عکس‌های خود را از گالری وارد این اپلیکیشن کنید. کاربران می‌توانند از فیلترهای متنوع، قاب‌های مختلف و حتی لنز‌های مختلف برای عکاسی استفاده کنند. از جمله لنزهای این اپلیکیشن می‌توان به لنز فیش‌آی و ۳۵ میلی‌متری اشاره کرد.
CameraPro
این اپلیکیشن یک راه سریع برای دسترسی به دوربین در آندرویید است. از ویژگی‌های این اپلیکیشن دوربین می‌توان به این موارد اشاره کرد:- عکاسی پی‌درپی – استفاده از تایمر برای عکاسی- امکان عکاسی HDR با ۱۰ نوع تنظیم نور از یک عکس- امکان عکاسی بدون لرزش- استفاده از چند حالت تمرکز؛ فوکوس اتوماتیک، ماکرو، تشخیص چهره و غیره- تنظیم دستی تراز نور و سپیدی- استفاده از حالت‌های مختلف فلاش- استفاده از انواع افکت‌ها هم‌زمان با عکاسی – مودهای متنوع عکاسی؛ شب، منظره، پرتره، ساحل، برف، آتش بازی، ورزش، شمع و غیره- کنترل تصویر و انجام تنظیماتی مانند اشباع رنگ، کنتراست، نوردهی، تنظیم ISO- قرار دادن متن زمان و تاریخ روی عکس- لمس صفحه به جای شاتر زدن- غیر فعال کردن صدای شاتر- استفاده از این برنامه به عنوان دوربین پیش فرض- فشرده سازی تصویر با حفظ کیفیتشما حتی هنگام فیلمبرداری نیز می‌توانید از امکانات متنوع این اپلیکیشن استفاده کنید. از جمله امکاناتی که این اپلیکیشن در هنگام فیلمبرداری به کاربر ارایه می‌دهد می‌توان به فعال و غیرفعال کردن ضبط صدا هنگام صبط تصویر اشاره کرد.
Camera FV-5
این یک اپلیکیشن حرفه‌ای برای تلفن‌های هوشمند است که می‌تواند موبایل شما را تبدیل به یک دوربین حرفه‌ای کند. از جمله ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن Camera FV-5 می‌توان به این موارد اشاره کرد:- تمام پارامترهای عکاسی در این اپلیکیشن قابل تنظیم است؛ نور، ISO و غیره. – کاربران می‌توانند روی صفحه نمایش دکمه‌های مربوط به تنظیم دیافراگم و سرعت و نور را ببینند.- تنظیم سرعت و عکاسی در شب و ایجاد مسیرهای نوری زیبا تا ۳۰ ثانیه- فشرده سازی عکس‌ها و ذخیره آنها با دو فرمت JPEG و PNG- پیشرفته‌ترین منظره‌یاب با ۹ نقطه فوکوسگفتنی است این اپلیکیشن به ۲۵ زبان ترجمه شده است.
Pudding Camera
با این اپلیکیشن عکس‌های حرفه‌ای خواهید گرفت. این اپلیکیشن ۹ دوربین با کیفیت دارد و هنگام کار با آن احساس خواهید کرد با یک دوربین حرفه‌ای کار می‌کنید. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به اشتراک‌گذاری سریع و راحت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر اشاره کرد. کاربران همچنین می‌توانند عکس‌ها را ایمیل کنند یا در مسنجرها با دوستان خود به اشتراک بگذارند. با این اپلیکیشن می‌توانید اطلاعات کامل عکس‌های‌تان را نیز ذخیره کنید. این دوربین دارای تایمر است و قابلیت تشخیص چهره دارد.
Camera360 Ultimate
این اپلیکیشن با داشتن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان تبدیل به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی آندرویید شده است. اپلیکیشنCamera 360 Ultimate به کاربران در مدیریت، ویرایش، ذخیره و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها کمک می‌کند.Camera360 Ultimate هفت حالت عکاسی دارد؛ جلوه‌های ویژه، پرتره از خویش، عکاسی سریع، عکاسی Funny، تغییر رنگ و دوربین صوتی.همچنین کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند قطعات مختلف عکس‌ها را به هم بچسبانند و از یک مجموعه عکس، یک قطعه عکس دوست داشتنی و خاطره‌انگیز بسازد.اشتراک‌گذاری با این اپلیکیشن بسیار ساده و به دو روش است. نخستین روش به اشتراک‌گذاری خصوصی که به کاربر کمک می‌کند عکس‌های خود را با دوستانی که در لیست خصوصی گنجانده به اشتراک بگذارد. روش دوم نیز اشتراک‌گذاری عکس در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر