در حال خواندن
اپراتور چهارم مکمل شبکه‌های دیگر می‌شود
0

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتور چهارم شبکه‌ای است که قرار است با استفاده از فیبرنوری یک دسترسی را برای همه ایجاد کند و یک شبکه جا به جایی مبتنی بر فیبر نوری در کل کشور شکل بگیرد.
نود آی سی تی – لطف‌الله سبوحی با بیان این مطلب گفت: کلیات اپراتور چهارم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح و به تصویب رسیده بود و مجدد اصلاحیه‌ای داشت که مشاور داخلی در این زمینه گرفته بودند که کار بررسی را انجام داد.
وی با بیان اینکه موافقت‌نامه این موضوع در حال تنظیم است و با تاکید بر اینکه این شبکه‌ جای خود را دارد و درحقیقت مکمل شبکه‌های دیگر خواهد بود، ابراز کرد: این‌گونه نیست که فعالیتی باعث حذف فعالیت‌های دیگر شود، بلکه هر یک جای خود را دارند و کارهای خود را انجام می‌دهند.
گفتنی است، وزیر ارتباطات هم در این باره با بیان اینکه در برنامه داریم که اپراتور چهارم بتواند تا پنج سال آینده هفت میلیون مشترک را پشتیبانی ‌کند، گفته بود:‌ امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ‌توسعه و تکمیل شبکه فیبر نوری کشور طی هشت سال آینده نهایی و کامل شود.
اما نایب رییس هیات مدیره مخابرات ایران در این باره گفته بود: سرمایه‌گذاری کلانی از سوی شرکت مخابرات ایران در بحث شبکه فیبرنوری انجام گرفته که با وجود این زیرساخت‌ها دیگر به تعریف اپراتور چهارم فیبر نوری نیازی نیست.
سیدمصطفی سیدهاشمی گفته بود: مخابرات در توسعه فیبرنوری به شدت فعال بوده و این شبکه در شهرستان‌ها نیز در حال گسترش است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر