در حال خواندن
انحلال یا انتقال مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات کذب است
0

یک مقام مسوول در وزارت ارتباطات شایعات مربوط به انتقال مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران سابق) به مرکز ملی فضای مجازی را تکذیب کرد.
نود آی سی تی – این مقام آگاه در وزارت ارتباطات که خواست نامش فاش نشود با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در حالی موضوع انحلال یا انتقال این مرکز مطرح می‌شود که تاکنون نه تنها هیچ حرفی در این خصوص در بین مقامات مطرح نشده بلکه به نظر می‌رسد برخی با طرح این مسایل به دنبال به دست آوردن منافعی خاص هستند.
وی عنوان کرد: همان طور که از اسم این مرکز کاملا مشهود است با توجه به ماهیت و نوع ماموریت این مرکز جدا شدن آن از بدنه وزارت ارتباطات هیچ توجیهی ندارد.
به گزارش تلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که علت  ادغام مرکز تحقیقات با مرکز ملی فضای مجازی و جدا شدن آن از وزارت ارتباطات چیست؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت:من در جریان این ادغام و انحلال نمی‌باشم.
 اظهارات وزیر در حالی است که مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره‌ تصمیمات جدید شورای عالی فضای مجازی و پیوستن مرکز تحقیقات مخابرات به این شورا اظهار کرد که پس از این مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل مرکز ملی فضای مجازی ادامه‌ کار خواهد داد.
لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان معتقدند ورود شورای عالی فضای مجازی به امور اجرایی این شورا را از ماموریت و اهداف خود که همانا سیاست‌گذاری کلان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است دور کرده و طرح مباحثی از این دست جز اینکه امور اجرایی این مرکز را به حاشیه ببرد ثمره‌ای نخواهد داشت.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر