در حال خواندن
انتقال همراه اول از فرابورس به بورس قطعی شد
0

با موافقت هیات پذیرش، انتقال شرکت همراه اول از فرابورس به بورس قطعی شد تا این شرکت با تکمیل اطلاعات در روزهای آینده و بعد از ۲۶ ماه حضور در بازار اول معاملات فرابورس رسماً وارد بورس شود.
نود آی سی تی – شرکت همراه اول در حالی با سرمایه بیش از ۲۰۶ میلیارد تومانی و کشف قیمت ۳ هزار و ۴۹۵ تومانی از ۲۸ آذر ۸۹ به جمع شرکت‌های فرابورسی پیوسته که حضور این شرکت ضمن بهبود وضعیت سهام مخابرات در بورس، موجب افزایش جایگاه فرابورس نزد اذهان عمومی و ارتقاء متغیرهای این بازار و زمینه ساز ورود سایر شرکت‌های بزرگ به فرابورس شد.
براساس این گزارش، حال بعد از ۲۶ ماه از زمان حضور همراه اول در فرابورس و به دنبال مدیران و سهامداران عمده آن، هیات پذیرش اوراق بهادار با انتقال به بورس همراه اول موافقت کرد تا با تکمیل اطلاعات در روزهای آینده رسما وارد بازار دوم تالارشیشه‌ای شود.
در این رابطه اسماعیل درگاهی، مدیریت پذیرش شرکت بورس گفت: هیات پذیرش با پذیرش این شرکت در بازار دوم معاملات به شرط تکمیل افشای اطلاعات در سامانه کدال و تامین۱۰درصد سهام شناور آزاد موافقت کرد.
 
اثر همراه اول در شاخص بورس
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس هم چند روز پیش در خصوص انتقال همراه اول به بورس گفت: مدیران و کارشناسان شرکت بورس در حال نهایی کردن پذیرش و انتقال این شرکت هستند. از نظر ما همراه اول آماده انتقال به بورس بوده و با لغو پذیرش آن و توقف نماد در فرابورس و پذیرش در بورس، می‌تواند منتقل شود.
وی در رابطه با اثر همزمان همراه اول و مخابرات در روند شاخص بورس افزود: طی سال‌های اخیر تنوع و بزرگتر شدن شرکت‌های دیگر منجر به کاهش اثر شرکتی مانند مخابرات در شاخص بورس شده است، به طوری که در حال حاضر مخابرات در رده سوم بزرگترین‌های بورس قرار گرفته و شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه و سایر شرکت‌ها از اثر بخشی مناسبی و متعادلی برخوردار شده‌اند.
 
آخرین وضعیت همراه اول در بازار سهام
گفتنی است، آخرین بررسی‌ها از وضعیت همراه اول در بازار سهام نشان می‌دهد این شرکت به دلیل قیمت‌های حدود ۴ هزار و ۴۵۰ تومانی هر سهم، بزرگترین شرکت فرابورس از لحاظ ارزش روز بازار سهام به شمار می‌رود و در میان همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بعد از شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس و مخابرات چهارمین شرکت بزرگ بازار به شمار می‌رود و به تنهایی حدود ۴ درصد کل ارزش بازار را در اختیار دارد.
همچنین بازدهی سهام این شرکت از ۲۸ آذر ۸۹ تا روز گذشته حکایت از سوددهی حدود ۶۴ درصدی دارد و در جریان برگزاری مجامع سالانه هم هزار و ۲۴۰ تومان سود به ازای هر سهم توزیع شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر