در حال خواندن
امکان ارسال دریایی بسته‌های پستی به روسیه فراهم شد
0

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از آمادگی حمل مرسولات پستی روسیه خبر داد و گفت: شرکت ملی پست می‌تواند محوله‌های پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی بارگیری کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، داوود آبداری تفتی طی نشستی با مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران و مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محموله‌های پستی امنیت و بیمه کالاها هست، تصریح کرد: خوشبختانه کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث تضامین کافی را به صاحب کالا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر در طول هفته حداقل دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه صورت می‌دهد، ادامه داد: این امکان را داریم که این سفرها را از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر نیز به سمت روسیه انجام دهیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر مهم‌ترین مبحث در حمل و نقل کالا را زمان حمل دانست و گفت: این کشتیرانی در هر دو فاکتور ایمنی بار و مدت زمان حمل به بازار روسیه قادر است به خوبی به نفع صاحب کالا فرآیند حمل را مدیریت کند.

وی زمان میانگین برای حمل یک محموله پستی از طریق دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه را بین پنج تا هفت روز اعلام و تاکید کرد: کشتیرانی دریای خزر آماده حمل مرسولات پستی روسیه است.

تفتی افزود: کشتیرانی دریای خزر برای حمل محموله‌های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های حمل در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر کانتینر مخصوص برای محوله‌های پستی تخصیص می‌دهد ضمناً این کانتینرها بدون نوبت دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.

تفتی گفت: با توجه به اینکه کشتیرانی دریای خزر در کشورهای مختلف دارای دفاتر نمایندگی است و به واسطه آشنایی به امر حمل‌ونقل می‌تواند در خصوص حمل محموله‌های پستی روسیه از طریق ایران و دریای خزر به شرکت ملی پست ایران کمک کند.

وی یکی از مزایای حمل‌ونقل دریایی را قیمت حمل بسیار کمتر نسبت به دیگر اشکال حمل‌ونقل دانست و تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر ضمن اینکه در زمینه حمل کالای پستی به روسیه در تعرفه‌ها تخفیف اعمال کرده است در بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است نیز به مدت یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شده تا روزی صد تن بار نیز برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همچنین گفت: شرکت ملی پست می‌تواند محوله‌های پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تن بارگیری کند و اگر بار به حجم سیصد تن برسد تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه حمل شامل آن خواهد شد، ضمن اینکه کالای تا ارزش ۳۰ میلیون تومان نیز شامل بیمه رایگان است.

در ادامه این نشست سه جانبه، حسین یونسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: تمام تلاش ما در بندر این است که کشتی‌هایی که حامل مرسولات پستی هستند، را بدون نوبت اجازه تردد صادر کنیم.

وی در خصوص تعرفه‌های بندری نیز گفت: هزینه‌های بندری بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی اخذ می‌شود.

حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران نیز با بیان اینکه تعداد پروازهای روسیه به دلیل شرایط جنگی و تحریم‌ها بسیار محدود شده است، خاطرنشان کرد: خطوط هوایی معتبر دنیا در حال حاضر از مسیر روسیه استفاده نمی‌کنند و همین مساله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور به وجود آورده است.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات به روسیه، گفت: بخشی از تفاهم‌نامه‌هایی که در این سفر بین ایران و روسیه منعقد شد در ارتباط با ترانزیت در مسیر پستی روسیه بود.

عمیدی ادامه داد: روسیه روزانه حدود ۲۰ تن کالای صادراتی پستی دارد که در حال حاضر امکان صادرات آن را ندارد که حمل‌ونقل آن می‌تواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در سفر جناب وزیر به روسیه استفاده از ظرفیت لجستیکی دریایی ایران یکی از راهکارهای این بود که در خصوص حمل‌ونقل محموله‌های پستی روسیه مطرح شد، بیشترین بار پستی از سمت روسیه به ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت را مدت زمان حمل کالای پستی اعلام کرد و گفت: در حال بررسی تمام روش‌ها برای حمل مقرون به صرفه محمولات پستی روسیه از طریق ایران هستیم.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر