در حال خواندن
از تمامی اپراتورهای تلفن همراه حمایت می کنیم
0

به گفته معاون حقوقی وزیر ارتباطات، برخی مشترکان رایتل برای استفاده از تماس تصویری سیم‌کارت‌ رایتل خریده‌اند؛ از این رو در وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم این محدودیت‌ها سریع‌تر برطرف شود تا اپراتور تعهداتش به مردم را اجرا کند.
نود آی سی تی – مرتضی براری با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اعمال شده برای رایتل باید برطرف شود، گفت: رایتل در مسیر فعالیت خود با محدودیت‌های مختلفی روبرو بوده است، که از جمله آنها محدودیت بر سر راه تماس تصویری این اپراتور است.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بخشی از مشترکان رایتل برای استفاده از خدمت تماس تصویری، سیم کارت‌های رایتل را خریداری کرده‌اند، از این رو در وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم این محدودیت‌ها هرچه سریع‌تر برطرف شود تا این شرکت بتواند تعهداتی را که به مردم داده اجرا کند.
وی گفت: ما تاکید داریم که باید از حداکثر ظرفیت‌ها برای ارایه سرویس به مردم استفاده کرد و در همین زمینه آمادگی داریم از تمام اپراتورها حمایت کنیم.
براری عنوان کرد: اپراتورها نیز باید برای حفظ منافع ملی در توسعه سرویس‌ها و تجهیزات خود از حداکثر ظرفیت داخلی استفاده کنند.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد رایتل در واقع رشد صنعت مخابرات کشور است و رشد درآمد آن رشد درآمد خزانه دولت به حساب می‌آید. به همین منظور وزارت ارتباطات در راستای حمایت از تمام اپراتورها،‌ از رایتل نیز حمایت کافی را خواهد داشت.
 
پیوست فرهنگی رایتل ارایه شد
یکی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی نیز در رابطه با حل مشکل تماس تصویری رایتل از ارسال پیوست فرهنگی اپراتور سوم تلفن همراه به این شورا خبر داد و گفت: تا جایی که من می‌دانم شورا موافق ارایه خدمات ارزش‌ افزوده و نسل سوم در کشور است.
رضا تقی‌پور افزود: پیوست فرهنگی قانونی است که بعد‌ها وضع و این‌گونه اعلام شد که هر پروژه بزرگ ملی که بخواهد اجرا شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: طبیعتا این موضوع ایراد چندانی ندارد و تا جایی که من می‌دانم پیوست فرهنگی رایتل هم آماده و تحویل شورای عالی فضای مجازی شده است. حال باید مجددا محدودیت‌هایی که در این زمینه بوده بررسی و برطرف شود و ظاهرا این موضوع در دست اقدام است و ما امیدواریم خدمات نسل سه هرچه زودتر در کشور ارایه شود، چرا که این خدمات نیاز کشور به شمار می‌روند.
این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در خصوص نظر اعضای شورا درباره‌ از سرگیری تماس‌های تصویری گفت: این موضوع را باید از خود اعضای شورا پرسید اما تا جایی که اطلاع دارم شورا موافق ارایه‌ خدمات ارزش افزوده و خدمات نسل سه در کشور است، چرا که امروز توسعه‌ ارتباطات و خدمات منوط به این موضوع است.
گفتنی است، تماس تصویری از جمله خدماتی بود که در قالب سیم‌کارت‌های نسل سوم ارایه می‌شد اما از چندی پیش جلوی ارایه این سرویس گرفته شده و ادامه‌ فعالیت‌ آن منوط به ارایه و تصویب پیوست فرهنگی رایتل شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر