در حال خواندن
ارتباطات می‌تواند دومین صنعت پرسود کشور باشد
0

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه صنعت ارتباطات می‌تواند دومین صنعت پر سود کشور باشد، گفت: با توجه و توسعه صنعت ارتباطات می‌توان از تک محصولی بودن خارج شد.
نود آی سی تی – مظفر پوررنجبر در چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته اصفهان، با بیان اینکه تفاوتی میان IT و ICT قایل نیست، بیان کرد: ICT جزو فناوری‌های حیاتی و عمومی یک ملت است، چرا که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه امنیت اساسی‌ترین لازمه بشر است، افزود: اگر امنیت وجود نداشته باشد، بشر آسایش و آرامش نخواهد داشت و امروزه اطلاعات نیز متضمن امنیت است.
پوررنجبر عنوان کرد: ضرورت امنیت اطلاعات روز به روز بیشتر می‌شود و عدم توجه ما به این ضرورت ما را آسیب پذیرتر می‌کند و شرایطی را فراهم می‌کند که شاید ضربه‌های آسیب ناپذیری را وارد کند.
وی گفت: اگر چه تکنولوژی و فناوری اطلاعات خیزش پذیر است، اما به این معنی نیست که شرایط را به حال خود رها کنیم و احساس مسوولیت نسبت به آن نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: تا دیروز استفاده مردم از تلفن همراه محدود به استفاده از تماس‌های صوتی بود و دغدغه مردم تنها صوت و شنیدن صدا بود، ولی امروزه تجربه دنیا به ما نشان می‌دهد، دیگر نمی‌توان از صدا و پیام درآمد داشت، اگرچه هنوز در کشور ما این ارقام در حال بالا رفتن است، ولی باید تجربه جهانی را مد نظر قرار دهیم.
پوررنجبر با بیان اینکه بخش خصوصی و خصوصی سازی در حوزه ارتباطات نیازمند به رسمیت شناخته شدن از سوی دولت است، گفت: باید موضوع رگولاتوری در عرصه ارتباطات و اطلاعات مطرح شود و دولت نیز تمام نهادهای وابسته به این صنعت را به رسمیت بشناسد و تکلیف خصوصی سازی با مخابرات را نیز مشخص کند.
وی با بیان اینکه ارتباطات در توسعه کشور نقش دارد، گفت: اگر حوزه ارتباطات را یک صنعت بدانیم، باید توجه داشته باشیم که اهمیت این حوزه کمتر از صنعت نفت نیست و اگر کشور بخواهد از تک محصولی بودن خارج شود، باید به این صنعت بیشتر توجه کند و می توان با تولید نرم افزار توسط نیروی انسانی جوان کشور در این راه قدم گذاشت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: صنعت ارتباطات می‌تواند دومین محصول پر سود کشور باشد، زیرا به راحتی می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد.
پوررنجبر گفت: اولین مقصر این وضعیت تمام شرکت‌های مخابرات استان‌ها و مدیران آنها هستند و ما نباید علاوه بر تحریم‌های خارجی در داخل خود را تحریم کنیم. بسیاری از قوانین دست و پا گیر و عقب مانده وجود دارد و باید تجدید نظری انجام شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دنیا به سمت سرویس دهی پیشرفته در امر تکنولوژی ارتباطات حرکت کرده است، افزود: ایران نیز باید در این زمینه وارد شود، چرا که این سرویس‌ها مورد نیاز مردم است و دغدغه مدیران و قانونگذاران این است که چگونه این سرویس‌ها را به صورت بهینه به دست مردم برسانیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: آموزش، استعلامات، دریافت و پرداخت پول و سلامت از جمله مواردی است که نیازمند سرویس دهی به وسیله ارتباطات است و بخش خصوصی باید متعهد شود و به سمت این اهداف حرکت و سرمایه گذاری کند.
پور رنجبر افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمانی موثر خواهد بود که هدفمند باشد و بدانیم دنبال چه هستیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر