در حال خواندن
ادغام و انحلال وزارتخانه‌ها منوط به تصویب مجلس شد
0

نمایندگان در اصلاحیه بر ماده ۵۳ قانون برنامه مقرر کردند هر گونه ادغام، انحلال و تاسیس وزارتخانه‌ها با اجازه مجلس انجام شود.
نود آی سی تی – در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را با ۱۴۵ رای موافق، ۳۴ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع  به تصویب رساندند.
براساس این اصلاحیه که به دو سوم آرای نمایندگان نیاز داشت، آمده است: ماده ۵۳ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹.۱۰.۱۵ به شرح زیر اصلاح می‌شود:
ماده ۵۳ از تاریخ تصویب این قانون، هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و هر گونه اقدامی در راستای جابه‌جایی، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون مصوب مجلس تاسیس شده‌اند متوقف می‌گردد.
هر گونه انحلال، ادغام و تاسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال، انتزاع، ادغام و تاسیس سازمان‌ها و واحدهای مذکور منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است.
براساس تبصره یک این ماده؛ شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.
همچنین در تبصره دو این ماده سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر