در حال خواندن
«آسمان دژ» فاتح مسابقات بازی‌های آنلاین آلمان
0

بازی رایانه‌ای ایرانی «آسمان دژ ۲» موفق به کسب جایزه بهترین بازی آنلاین مستقل جهان در مهم‌ترین رویداد جهانی انتخاب برترین‌های بازی آنلاین سال ۲۰۱۳ شد.
 
نود آی سی تی – بازی «آسمان دژ ۲» با رای کاربران از سراسر دنیا جایزه بهترین بازی مستقل را در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی بازی‌های آنلاین پرمخاطب در آلمان به خود اختصاص داد.«آسمان دژ II» به عنوان نخستین بازی آنلاین ایرانی در جمع پنج نامزد نهایی هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی بازی‌های آنلاین پرمخاطب قرار گرفته بود.بازی استراتژیک کهکشانی «آسمان دژ» نخستین بازی رایانه‌ای آنلاین ایرانی است که نخستین نسخه آن (آسمان دژ I) در سال ۱۳۸۸ به محیط مجازی ایران وارد شد.با تمام ابزار دیجیتالی ارتباطی از جمله رایانه، موبایل و تبلت می‌توان به سراغ این بازی رفت و بنا به انتخاب به یکی از زبان‌های فارسی یا انگلیسی بازی کرد.«آسمان دژ» در رده بازی‌های پرمخاطب برخط تحت مرورگر (massively multiplayer online browser based strategy game) قرار دارد و به تعداد زیادی از کاربران اجازه می‌دهد هم‌زمان و از سراسر ایران به بازی پیوسته امتیاز گرفته و موقتا خارج شوند. از ویژگی‌های اصلی این بازی می‌توان به استفاده از جدیدترین فناوری‌های HTML5 و CSS3، انیمیشن محیطی جذاب و استاندارد بالا و مضمون علمی ‌تخیلی منحصربه‌فرد در نوع خود اشاره کرد. رده‌بندی سنی این بازی ۱۳ سال به بالاست و کاربران باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند اما این حداقل شروع است چراکه ماهیت شطرنج‌گونه و بسیار جدی «آسمان دژ» تنها کاربرانی را نگه می‌دارد و به مراحل بالاتر می‌فرستد که از هوش و قدرت تصمیم‌گیری قاطع و سریعی برخوردار باشند. گرچه این بازی نخستین از نوع خود است و الگو یا رقیب قبلی نداشته اما تیم بازی ساز تلاش و تاکید زیادی داشته‌اند تا نمونه‌شان را به سطح استاندارد کمی ‌و کیفی بازی‌های خارجی نزدیک کنند تا کاربران داخلی را راضی نگه دارند. از آنجا که دسترسی همگانی با سرعت‌های معمول اینترنت ایران نیز از نقاط مورد تاکید تیم سازنده بوده، نسخه اول این بازی توانست در پایان دوره خود به رقم بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دست پیدا کند. به علاوه این نسخه در پنجمین دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال (۱۳۹۰) مقام بهترین بازی آنلاین ایران را کسب کرد. با بسته شدن آخرین سرور این بازی در سال قبل، تیم بازی‌ساز که طراحی نسخه دوم را از قبل شروع کرده بودند، «آسمان دژ II » را در دی ماه ۱۳۹۱ در دسترس علاقه‌مندان قرار دادند. نسخه جدید که مزایای تکنیکی و هنری و روایتی بیشتری نسبت به نسخه اول دارد تنها چندی پس از ارایه در محیط اینترنت موفق به کسب مقام بهترین بازی آنلاین ایران در دوره ششم جشنواره رسانه‌های دیجیتال (۱۳۹۱) شد و طی مراسمی ‌که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، تندیس این دوره را دریافت کرد. بلافاصله پس از این موفقیت «آسمان دژ II» در مسابقات بین‌المللی MMO آلمان نیز پذیرفته شد.آسمان دژی‌ها چه کسانی هستند؟تیم سازنده «آسمان دژ» با توجه به جمیع این نکات از چند سال قبل دست به کار شده و پس از دو سال کار و حدود ۱۷ هزار ساعت آزمون و تلاش نهایتا در سال ۱۳۸۸ «آسمان دژ I» را به مخاطبان معرفی کردند. این بازی به سرپرستی مهندس فرزام ملک آرا طراحی و تولید شده و تنها ۱۰ تا ۱۵ نفر به عنوان اعضای تیم سازنده روی این بازی کار کرده‌اند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر