با توجه به اینکه چندی پیش نسل پنجم تلفن همراه توسط اپراتور همراه اول در تهران راه اندازی شد، برای بسیاری این سوال مطرح شد که هدف از راه اندازی نسل پنجم چیست؟ آیا هدف همراه اول از ارائه تکنولوژی ۵G در اختیار گذاشتن اینترنتی پرسرعت تر برای مشترکانش بوده است تا در نهایت رضایتمندی آنان را جلب کند؟ و آیا رویکرد جهانی برای راه اندازی نسل های بالاتر همین بوده است؟ در گزارش پیش رو جنبه های مختلف پاسخ به این سوال آورده شده است.
۵G هم اکنون قابل استفاده است
مسئولان همراه اول اینطور عنوان می کنند که در صورتی که گوشی تلفن همراهی که مشترک از آن استفاده می کند، امکان استفاده از نسل پنج را داشته باشد، شبکه تلفن همراه اپراتور اول آمادگی لازم برای ارایه آن را دارد. این امکان در مناطقی [...]
واقعیت مجازی و گیمینگ دو امکان هستند که با داشتن اینترنت ۵G در شرایطی مطلوبتر در مقایسه با زمانی که اینترنت ۴G در اختیار است، قابل حصولند. شرایط مطلوبتر شامل به کارگیری راهکارهای به لحاظ اقتصادی به صرفه تر و آسانتر است. بنابراین اکنون با راه اندازی تدریجی نسل پنجم تلفن همراه در کشور بازیگران این دو عرصه می توانند فعالیت های خود را در شرایطی که گفته شد از سر بگیرند. با توجه به اینکه اپراتور همراه اول در چند روز گذشته شبکه ۵G خود را در تهران راه اندازی کرده است و نیز در زمان راه اندازی، واقعیت مجازی و کیمینگ را به دمو گذاشته است، با توجه به اینکه ماهیت گیمینگ تا حدودی برای همگان ملموس است در این گزارش ابتدا مختصری به مقوله واقعیت مجازی می پردازیم و در ادامه نتیجه دموی اجرا شده توسط [...]
پس از رونمایی از دو سایت ۵G همراه اول در مشهد، سومین سایت این اپراتور در تهران رونمایی شد.
آئین رونمایی از سایت جدید ۵G همراه اول، امروز در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. همراه اول ورود به فناوری ۵G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیمهای فنی اپراتور و شرکتهای داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است. پیش از این، ۴ اسفندماه سال جاری، سایتهای ۵G همراه اول در دو نقطه از مشهد مقدس بهصورت Outdoor رونمایی شد و در مدار سرویسدهی قرار گرفت.
رکورد سرعت اینترنت در ایران شکست
در مراسم رونمایی از سومین سایت ۵G همراه اول سرعت ۳.۶۶ گیگابیت بر ثانیه در حضور کارشناسان واصحاب رسانه ثبت شد، پیش ازشروع مراسم سرعت ۳.۸ گیگابیت بر ثانیه در حضور [...]
شرکت ارتباطات سیار ایران در بیستودومین جشنواره خیرین مدرسهساز و در جمع مسؤولان کشوری مورد قدردانی قرار گرفت.
نود فناوری – بیستودومین جشنواره خیرین مدرسهساز کشور عصر روز سهشنبه ۵ اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی ربیعی سخنگوی دولت، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیرین مدرسهساز در سالن حجاب تهران برگزار و از «همراه اول» بابت اقدامات در حوزه مدرسهسازی قدردانی شد.
همراه اول در راستای مسؤولیت اجتماعی، اقدام به راهاندازی سامانه «ستاره ۲۴ مربع» جهت جمعآوری کمکهای مردمی برای بازسازی مدارس مناطق محروم کشور کرده است؛ همچنین با هدف فرهنگسازی و توجه به مدرسهسازی [...]