شاید یکی از دلایلی که چینیها توانستند به سرعت کرونا را کنترل کنند، شبکه قدرتمند ملی اطلاعات بود.به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری نود فناوری – محمد اسماعیلی،کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: شاید در نگاه اول رابطه مستقیمی بین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و شیوع کرونا وجود نداشته باشد ولی با کمی دقت متوجه میشویم بخش قابل توجهی از رفتوآمدها و تراکم جمعیت در فضاهای مختلف به دلیل فقدان یک شبکه ملی اطلاعات کارآمد و پرقدرت است.
همه متخصصین اتفاق نظر دارند عامل اصلی شیوع ویروس ازدحام جمعیت و تراکم افراد در محیط های مختلف است و متاسفانه یکی از عوامل شیوع ویروس در کشور ازدحام جمعیت در محیطهای مختلف از قبیل بانک ها، مترو، بازارها و خیابانهای شهر [...]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سرنوشت فیلتر تلگرام عنوان کرد این پیانرسان با حکم دستگاه قضایی بسته شده و با همین حکم هم قابل بازگشایی است، هرچند به گفته او بعید است نظر دستگاه قضایی در رابطه با این مسئله عوض شده باشد.
نود فناوری – اگرچه مردم در موارد متعدد وزارت ارتباطات را متولی فیلترینگ و رفع آن میدانند، اما در اصل کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که دادستان کل کشور ریاست آن را برعهده دارد، برای این موضوع تصمیمگیری میکند. البته داستان فیلترینگ پیامرسانها و شبکههای اجتماعی نشان داده که علاوه بر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، دستور قضایی هم میتواند نقش اساسی در فیلترینگ داشته باشد.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، [...]
حق بیمه کرونا در اپلیکیشن آپ از ۵۶۰۰ تومان در ماه آغاز میشود که در سبد خانوارهای ایرانی مبلغ پایینی است و در بسیاری از نقاط پایتخت فقط میشود با آن دو قرص نان سنگک در یک ماه خرید. نود فناوری – این مطلب را محمدرضا اسکندریون مدیرعامل آپ اعلام کرد و توضیح داد: در گرانترین حق بیمه موجود در اپلیکیشن آپ، باید ماهانه ۲۰ هزارتومان پرداخت که با این مبلغ به عنوان مثال، بر اساس آخرین نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار تهران فقط میتوانیم یک کیلو و ۸۰ گرم مرغ تنظیم بازار در یک ماه بخریم.
وی افزود: جالب است بدانیم که با همین پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان، بهترین شیوه مقابله با احتمال آلودگی به کووید ۱۹ را درپیش میگیریم چون با این پول به سختی میتوانیم در ماه یک بسته [...]
با توجه به اینکه طبق آمارهای ارایه شده از سوی وزارت ارتباطات نیمی از سیم کارت های خاموش و بدون استفاده بوده اند و با توجه به اینکه نامبرینگ، یک ثروت ملی محسوب میشود، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت حمایت از حقوق اپراتورها و نیز به منظور حفظ سرمایه های ملی سال ۹۲ مصوبه ای را ابلاغ کرد که مطابق با آن چنانچه سیمکارت اعتباری به مدت ۹۰ روز بلااستفاده بماند، اپراتور مجاز میشود نسبت به سلب امتیاز آن اقدام کند.
مطابق با این مصوبه دارندگان سیمکارتهای اعتباری در صورتی که بیش از ۹۰ روز نسبت به ارسال پیامک، برقراری تماس یا استفاده از اینترنت سیمکارت خود اقدام نکنند، اپراتورهای تلفن همراه مجاز به سلب امتیاز از خط آنها خواهد بود. پس از سلب امتیاز اگر مشترکی مایل باشد بار [...]