در حال خواندن
11

پایگاه خبری تحلیلی نود آی سی تی (www.90ict.com) سایت نقد و بررسی تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است که با همت و تلاش عده‌ای از خبرنگاران و کارشناسان حوزه ict کشور راه‌اندازی شده است که به صورت روزانه به‌روز رسانی می‌شود.
مدیران این سایت قصد دارند تا قابلیت‌ها، ‌توانمندی‌ها و چالش‌های پیش روی فضای ICT کشور را در حد توان معرفی و ارزیابی کنند. در گام دوم نیز سعی خواهیم کرد با باز انتشار اخبار خبرگزاری‌های رسمی  کشور نسبت به ارایه اطلاعات نادرست توسط منابع خبری واکنش نشان داده و با ارایه مستندات درست به شفاف سازی بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور کمک کنیم.
مدیران سایت در تلاشند با ارایه مطالب تحلیلی و روز، خوراک مناسب خبری به مخاطبان خود در داخل و خارج از کشور ارایه کرده و زمینه را برای انتقال و درج نظرات کارشناسان  ICT کشور در این پایگاه ‌خبری فراهم کنند.
نوع نگاه و مطالب سایت خبری نود آی سی تی به مسایل فناوری اطلاعات، ارتباطات، ‌اخبار شرکت‌های ایرانی، کشف وعده‌های دروغین اپراتورهای ارتباطی کشور، فناوری‌های مهیج و کاربردی در زندگی روزمره و ارایه اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از فناوری‌های روز به منظور کاهش زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی شهروندان متمرکز شده است که امیدواریم این رویکرد،‌ باعث روشنگری بیشتر در فضای رسانه‌ای کشور شود.
معرفی کلی بخش‌های مختلف پایگاه خبری نود آی سی تی به این شرح است :
سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات
سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل اخبار ایران و جهان، گزارشات متنوع از فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران می‌شود که به منظور دسترسی سریع‌تر به اخبار در دو سرویس مجزا گنجانده شده است.
سرویس ۹۰ درجه
در سرویس ۹۰ درجه نیز سعی خواهیم کرد خبرهای داغ، مهیج و وعده‌هایی را که تاکنون محقق نشده‌اند را بازخوانی کنیم.
سرویس گجت
از آنجا که امروزه ابزارهایی کاربردی با اندازه‌ای کوچک روز به روز در جوامع بشری جایگاهی ویژه به خود اختصاص ‌داده‌اند در سرویس گجت نیز به معرفی و ارایه اطلاعات به روز در این بخش خواهیم پرداخت.
سرویس یالان‌سل
“یالان” در ترکی به معنای “دروغ” و “سل مخفف سل فون” که در زبان انگلیسی معادل “تلفن همراه” است. از آنجا که بسیار دیده شده کاربران سرویس‌های فناوری اطلاعات ارتباطات در کشور از نحوه ارایه خدمات توسط اپراتورهای ارتباطی ( اپراتورهای تلفن همراه، وایمکس) راضی نیستند سعی خواهیم کرد در این بخش با کمک خوانندگان که قطعا می‌توانند با ارایه اطلاعات راهگشا باشند، اقدام به روشنگری وعده‌های دروغین اپراتورهای متخلف کنیم.
سرویس‌ دانستنی‌ها
در بخش دانستی‌ها نیز تلاش خواهیم کرد که اطلاعات مورد نیاز در بخش‌های مختلف را برای استفاده کاربردی هموطنان عزیز تهیه و ارایه کنیم.
خبرخوان
مدیران سایت نود آی سی تی با توجه به درک نیاز خبری مخاطبان خود، قسمتی را با عنوان خبرخوان در سایت طراحی کرده تا هموطنان عزیز بدون مراجعه به سایت‌های اصلی و پربیننده کشور که در جدول بخش خبرخوان قابل مشاهده است به آخرین اخبار منتشر شده در آن سایت‌ها بدون اتلاف وقت و متحمل شدن هزینه اینترنت دسترسی مستقیم داشته باشند.
مدیران این سایت امیدوارند بتوانند در جهت روشنگری افکار عمومی بدون جانب داری و پرهیز از هرگونه سیاست ورزی موثر واقع شوند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۱۳ در ۰۴:۲۱

    به نظر بنده این سایت یکی از ۵ سایت برتر در حوزه ICT میباشد.
    ومنالله التوفیق

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۱۴ در ۱۲:۱۶

    با سلام بنده کارگزار دفتر آی سی تی روستایی از اصفهان هستم وفارق التحصیل رشته فناوری اطلاعات
    تقاضا همکاری با شما را دارم

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۱-۲۴ در ۰۱:۵۴

    به نطر من شما باید در این صفحه (درباره ما) مشخص می کردین آیا ۹۰ شما با ۹۰ فردوسی پور ارتباطی داره یا نه؟

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۰۵-۲۶ در ۰۱:۱۵

    جناب مدیر سلام
    من یکی از فعالان حوزه آی تی هستم که حدود ۲-۳ ماهی هست که به طور مرتب و روزانه اخبار سایت شما رو پیگیری میکنم و به بسیاری از همکارن خودم هم سایت شما رو معرفی کردم و به نظرم یکی از بهترین ها در این حوزه(اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات)بودید
    بله بودید
    چون اخیرا(۱هفته اخیر) رویه ساییتتون به کلی تغییر کرده
    نه تنها اخبار مربوط به فناوری اطلاعات به روز نیست و پس از چندین ساعت تاخیر نسبت به سایر سایت ها اخبار رو درج میکنید بلکه اخبار درج شده نیز اصلا حالت خبری ندارد و به گونه ای حالت رفع تکلیف دارد که فقط اخبار در سایت درج شود همین…
    یعنی هیچ کدام از خبرها جزو مطالب چالشی انتقادی و بحث برانگیز و مطالب روز نیستند…
    و بزرگترین مشکل ساییتتون هم درج اخبار کاملا بی ربط به حوزه ict میباشد
    به گونه ای که اخبار درج شده فقط جنبه سرگرمی و افزایش بازدید سایت را داشته و همانند لینکدونی و سایر سایت های خبری بی محتوا شده است
    اگر رویه کاری خود را عوض کرده اید و تمایلی به انتشار اخبار فناوری اطلاعات ندارید خواهشا اسم سایت نود آی سی تی رو با درج چنین اخباری نزد مخاطبان خراب نکنید
    به خاطر دلایل ذکر شده خود من و بسیاری از همکارانم دیگر تمایلی به پیگیری اخبار سایت شما نداریم و خبرخوان مربوطه حذف کردیم
    امیدوارم در هر زمینه ای موفق باشید
    باشد که جناب مدیر این متن را بخواند کمی تامل کند
    ممنووون

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۱۲-۱۵ در ۱۰:۲۴

    با سلام
    ارسال و منتشر شدن خبر در این سایت از چه طریقی امکان پذیر است؟ ممنون می شم اگه آدرس ایمیلی وجود دارد برایم ایمیل کنید.

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۳ در ۱۱:۵۲

    با سلام :

    می خواستم بدونم میشه موضوعات انتقادی در سایت شما قرار داد. مثلا به شخصه تجربه تلخی در مورد گارانتی طلایی مادیران برای گوشیهای LG داشتم که می خواستم در جایی این موضوع را مطرح کنم. آیا میشه در سایت شما چنین موضوعاتی را مطرح کرد تا این شرکتهایی که جدا به دروغ ، ادعای کارت طلایی را برای گارانتی مطرح می کنند ، براحتی نتوانند با مشتریان خود این چنین برخورد کنند.

    با تشکر

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۵ در ۰۲:۳۸

    با سلام :

    خواهشمندم نحوه ارسال اینگونه مطالب و مقالات انتقادی را به سایت ۹۰ict اعلام نمایید. با تشکر

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۵ در ۰۴:۴۳

    با سلام —- مقاله زیر جهت ثبت در پایگاه اصلی سایت ارسال می شود. خواهشمندم در این زمینه اقدام فرمایید.

    سراب گارانتی طلایی برای مراجعین به مرکز خدمات موبایل LG

    بی شک بارها همه ما شنیدیم که گارانتی در ایران هنوز فرهنگ سازی نشده و مشتری بخت برگشته در مراکز خدمات پس از فروش جز اینکه سنگ قلاب شود و به بهانه هایی متفاوت ، خدمات گارانتی از زیر تعهدات خود خارج گردد چیزی دشت نخواهد نمود. مطمئننا شنیدیم ولی باز هم به امید روزی که خدمات گارانتی آنچه را که باید در قبال تعهدات خود انجام دهند و روزی که مشتری درخواست سرویس کامل و مشتری مدارانه از خدمات گارانتی را دارد به دادش برسند ، همچنان تجهیزات را با گارانتی و آنهم از نوع طلایی خرید می کنیم . حکایت زیر ، همین چند هفته اخیر و در مراکز خدمات پس از فروش شرکت LG رخ داد و برای بنده جز لعن و نفرین که چرا این تجهیزات را مجددا با گارانتی و آن هم از نوع طلاییش خریدم پیش امد. با این شرکت شرط کردم که نحوه پاسخ مرکز خدمات را به نحوی به اطلاع هموطنانم برسانم تا به این راحتی و با هزار امید سراغ سرابی چون گارانتی طلایی اینگونه شرکتها نروند شاید مدیران ارشد LG با مشاهده چنین مطالبی رویه های حاکم بر مراکز خدمات پشتیبانی خود را اصلاح نمایند و همچنان پاینبند به اصول مشتری مداری باشند
    گوشی ال جی مدل LG L9 که تاریخ انقضای گارانتی آن سال ۹۴ بوده ، اخیرا در حین استفاده به یک باره خاموش شده و امکان مجدد روشن شدن آن به هیچ وجه میسر نشد. به منظور حل این مشکل به خدمات پشتیبانی ال جی ( شرکت مادیران) برای استفاده از گارانتی طلایی واقع در خیابان ولیعصر مراجعه نموده و مشکل گوشی با شماره پیگیری ۶۰۸۷۵۹۷ ثبت شد. پس از یک هفته انتظار و پیگیری از طرف بنده ، به صورت تلفنی اظهارنمودند که گوشی ضربه دیده و برد دستگاه سوخته حال آنکه گوشی حین کار از سرویس خارج شده و برای اثبات ضربه وارده ، تنها به خش و ضربه های اطراف گوشی اشاره داشتند که در کمتر گوشی استفاده شده ای نمی توان یافت درحالیکه این خشهای ظاهری گوشی بنده قبل از خاموشی گوشی هم وجود داشت. در نهایت قیمت تعمیر آن را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده و آن را خارج از خدمات گارانتی دانسته و تازه دریافتم که گارانتی طلایی ال جی به سکه ای سیاه هم ارزش ندارد. لازم به ذکر است ، اینکه برد اصلی گوشی خارج از خدمات گارانتی است به هیچ عنوان درآیتمهای کارت گارانتی قید نشده در حالیکه تنها به همین دلیل گوشی بنده را خارج از خدمات گارانتی اعلام نمودند. . عجب آنکه با وجودبرخورداری از گارانتی طلایی دوساله ، گویا کارشناس شرکت مادیران به عنوان پشتیبان کننده گوشی LG می بایست نقص دستگاه را تنها در علتی تشخیص دهد تا خارج از خدمات گارانتی باشد تا دلیلی غیر منطقی و تشخیص غیر واقع ، سبب سلب استفاده حق گارانتی برای مشتری شود. بارها این نکته را گوشزد کردم که با این استدلالها ، می توان اکثر گوشیهای مرجوعی به بخش خدمات پس از فروش را بدون گارانتی اعلام کرد اما کو گوش شنوا از کارشناسان این شرکت. بنده حتی به شرکت مذکور اخطار دادم که در صورت عدم حصول به نتیجه ، تجربه خود را با هموطنانم به اشتراک می گذارم تا حداقل دیگرانی چون بنده ، با آگاهی بیشتر نسبت به خرید اقلام با گارانتی هایی که جز القاب فرینده ، پشتوانه دیگری ندارند اقدام به خرید نمایند.

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۸ در ۰۱:۴۰

    با سلام

    متاسفانه نحوه اخذ شناسه کاربری و رمز عبور در سایت مبهم است و برای ارسال مقاله همچنان با مشکل روبه رو می باشم . خواهشمندم در این زمینه راهنمایی بیشتری فرمایید.

    با تشکر
    بهرامی

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۹ در ۱۲:۰۷

    با سلام

    با اینکه اعلام کردید که مشکل برطرف شده همچنان برای نحوه اخذ شناسه کاربری در سایت توضیحی ارائه نشده است.

  • ناشناس
    ۱۳۹۴-۰۴-۱۰ در ۰۱:۱۲

    با سلام
    میشه نام مدیر سایت و مدیر روابط عمومی بگید ممنون

ارسال یک نظر